Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@20:48:27 GMT

فیفا در پی راهی برای پایان لیگ‌های فوتبال

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۶۹۲۵

فیفا در پی راهی برای پایان لیگ‌های فوتبال

با توجه به شرایط فعلی و تحت تاثیر قرار گرفتن مسابقات فوتبال با پیشرفت ویروس کرونا، هنوز تکلیف فصل جاری لیگ‌ها مشخص نیست و فیفا در حال بررسی شرایط است.

به گزارش مشرق، شیوع ویروس کرونا و پیشرفت این ویروس همه‌گیر در دنیا به نوعی تمام فعالیت‌های حرفه‌ای ورزشی را تحت تاثیر قرار داده است و لیگ‌های فوتبال در سراسر دنیا معلق شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

طرح فیفا برای کاهش ۵۰ درصدی دستمزد بازیکنان

تعلیق لیگ‌های داخلی کشورها و انتظار برای ریشه کن شدن ویروس کرونا یا کاهش پیدا کردن آن برای از سرگیری مسابقات، مشخص نیست تا چه زمانی ادامه پیدا کند. این مسئله حتی تورنمنت‌های بین‌المللی و بازی‌های بین‌المللی کنفدراسیون‌ها و انتخابی جام جهانی 2022 را نیز تحت تاثیر قرار داده است. در این شرایط مشخص نیست فیفا طبق چه تقویمی باید برنامه‌های خود را دنبال کند و برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی به چه زمانی موکول می‌شود.

شرایط موجود تصمیم‌گیری را سخت کرده و فیفا در نظر دارد برای این مسئله مهم تصمیم‌گیری کند. فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون‌های قاره‌ای قصد دارند برای به پایان بردن فصل جاری لیگ‌های داخلی، کشورها را همراهی کنند و با ارائه پیشنهادهایی برای پایان دادن فصل جاری کمک کنند تا برنامه‌ریزی بهتری هم برای تقویم بین المللی خود داشته باشند.

بسته‌های پیشنهادی مطابق وضعیت و شرایط هر قاره روی میز فیفا قرار گرفته و فدراسیون جهانی در حال بررسی است تا لیگ‌های داخلی و باشگاه‌ها با کمترین ضرر مواجه شوند. مسئله‌ای که البته هنوز راه چاره‌ای برای آن پیدا نشده و تلاش‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد تا بلکه تصمیم نهایی در سریع‌ترین زمان گرفته شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید فوتبال فیفا لیگ های اروپایی لیگ برتر ویروس کرونا لیگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ال‌ نینو رو به پایان است؟

دانشمندان آب‌وهوایی باور دارند پدیده قدرتمند ال‌ نینو که همراه با تغییرات آب‌وهوایی به تشدید افزایش دمای جهانی منجر شد، با ارمغان هوای سرد در سطح اقیانوس آرام، رو به پایان است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مجموعه‌ای از رکوردهای اخیر ماهانه دمای بالای جهانی نشان می‌دهد که زمین احتمالاً وارد مرحله جدیدی از تغییرات آب‌وهوایی شده است.

پدیده ال‌نینو که در ژوئن گذشته آغاز شد، آب‌های گرم‌تری را به سطح اقیانوس آرام آورد و گرمای بیشتری به جو وارد کرد، با این حال اداره هواشناسی استرالیا اعلام کرد که اقیانوس آرام در طول هفته گذشته به‌میزان قابل‌توجهی خنک شده و ال‌نینو در حال گذر است.

دانشمندان معتقدند که ماه‌های پس از پایان ال‌نینو، نشانه‌ای قوی در مورد این موضوع ارائه خواهد داد که آیا دمای بالای اخیر به دلیل تغییرات آب‌وهوایی شتاب‌زده بوده است یا خیر.

پدیده ال‌نینو در دوران حاضر

شروع ال‌نینو هر چند سال یک‌بار، تغییرات چشمگیری در آب‌وهوای بسیاری از نقاط جهان ایجاد می‌کند. موج‌های گرم‌تر آب که در سواحل پروی آمریکای جنوبی به سطح می‌آید با افزایش خشکسالی و سیل در مناطق مختلف جهان مرتبط است. این پدیده با سه مرحله مختلف ال‌نینوی داغ، شرایط خنثی یا و سردتر به نام لانینا مشخص می‌شود.

ال‌نینوی فعلی در ژوئن گذشته آغاز شد و در دسامبر به اوج خود رسید. گرم‌تر شدن آب در اقیانوس آرام به افزایش میانگین دمای جهانی به بالاترین حد ممکن منجر شد و از مارس برای ۱۰ ماه متوالی رکوردهای پیشین را شکست، با این حال سریع‌تر از حد انتظار از بین رفت و به مرحله لانینا وارد شد. به همین دلیل دانشمندان آب‌وهوایی در مورد اتفاقات بعدی تردید دارند.

محققان آمریکایی اعلام کرده‌اند که ۶۰ درصد احتمال ایجاد لانینا بین ژوئن تا آگوست و ۸۵ درصد احتمال وقوع آن تا پاییز وجود دارد، اما اداره هواشناسی استرالیا انتظار دارند شرایط خنثی ال‌نینو حداقل تا ماه جولای ادامه خواهد داشت.

لانینا تأثیر قابل‌توجهی بر طوفان‌ها دارد، به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود آغاز آن یک فصل طوفان بسیار فعال را در اقیانوس اطلس نوید دهد. با این وجود اثر سرمایش لانینا کمی از سرعت گرمایش جهانی را کاهش خواهد داد. در این صورت رکورد دمایی سال گذشته مدرکی مبنی بر این‌که جهان به مرحله سریع‌تر گرم شدن رفته باشد نخواهد بود.

کد خبر 745460

دیگر خبرها

  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید: این تنها راهی بود که می‌ توانستیم صعود کنیم
  • اولین دور مذاکرات بارسا با ستاره اسپانیایی
  • ملی پوشان ریکرو فردا راهی چین می‌شوند
  • تیم ریکرو کشورمان فردا راهی چین می‌شود
  • کوراش کاران نهاوندی راهی مسابقات آسیایی و جهانی شدند 
  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • ال‌ نینو رو به پایان است؟