Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@13:45:34 GMT

لزوم توجه به تئاتر به عنوان نهادی تحول آفرین در جامعه

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۶۹۵۰

لزوم توجه به تئاتر به عنوان نهادی تحول آفرین در جامعه

ماهرو تئاتر را رسانه‌ای تاثیرگذار برای انتقال پیام‌های ملی و ارزش‌های جامعه دانست و گفت: مسئولان و هنرمندان باید در فعالیت‌های فرهنگی هنری برای آشنایی مردم با هنر تئاتر زمینه‌سازی کنند.

«محمد ماهرو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک روز جهانی تئاتر، تئاتر را رسانه‌ای تاثیرگذار برای انتقال پیام‌های ملی و ارزش‌های جامعه دانست و اظهار کرد: تئاتر و نمایش رسانه‌ای است که می‌تواند با شناخت صحیح قابلیت‌ها و استعدادهای نهفته‌اش از طرف گروه تولیدکننده یک نمایش، رسانه‌ای تاثیرگذار برای انتقال پیام‌های ملی، قومی و ارزشی یک جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این بازیگر تئاتر با اشاره به اینکه بخشی از جامعه با هنر تئاتر آشنایی ندارد افزود: مسئولان و هنرمندان باید در فعالیت‌های فرهنگی هنری برای آشنایی مردم با هنر تئاتر زمینه‌سازی کنند تا شاهد حضور بیشتر آنها در اجراهای نمایشی باشیم.

 

وی اذعان داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جشنواره‌ها و همایش‌های با کیفیت در تقویت تخصص هنرمندان و جذب و شکوفایی استعدادها بسیار تاثیرگذار است.

 

ماهرو با تاکید بر لزوم احداث و تجهیز سالن‌های تخصصی‌تر و فنی‌تر برای تمرین و اجرای نمایش‌های تئاتر تصریح کرد: تئاتر در سال‌های اخیر با استقبال بیشتری نسبت به گذشته همراه بوده اما توسعه بیشتر آن ضرورت دارد و بالا رفتن کیفیت و سطح سالن‌ها باعث افزایش انگیزه هنرمندان می‌شود.

 

وی حضور هنرمندان پیشکسوت در فعالیت‌های هنری را فرصتی برای پویایی و کسب تجربه برشمرد و اضافه کرد: پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر با توجه به تجارب و تخصص بیشتری که دارند، می‌توانند کمک موثری برای جامعه هنری باشند.

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازیگر تئاتر روز جهانی تئاتر هنرمندان پیشکسوت اندیمشک رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ نسخه بروز شده‌ی سند تحول قضایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از میزان، با پایان دوره زمانی اجرای سند تحول قضایی در اسفند پارسال، روزآمد سازی سند تحول قضایی در دستور کار قوه قضاییه بود و این سند در سال گذشته نهایی و ابتدای امسال امضا شد.

در گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه آمده در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه رویکرد تحولی در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه «سند تحول و تعالی قوه قضاییه» تدوین و زمان اجرای این سند به گونه‌ای پیش‌بینی شد که از ابتدای سال ۱۴۰۳ آغاز و تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۵ اجرایی شود.

طبق گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه این نسخه از سند تحول، با توجه به تحقق برخی راهکار‌ها و ضرورت بازنگری و روزآمدسازی سند تحول قضایی و درنظر گرفتن تحولات جدید، ضمن تأیید نقاط قوت و راهکار‌های مهم و اولویت‌دار در نسخه پیشین، راهکار‌های جدید با تمسک به تجربه‌ها و آسیب‌شناسی صورت گرفته و با توجه به شرایط جدید قوه قضاییه و کشور، تدوین شد و در تنظیم این سند، به موضوعات مقابله با فساد و تحقق کارآمدی توجه ویژه‌ای شده و بر اساس مفاد قانون اساسی، منویات امامین انقلاب و انتظارات مردم، پیامد نهایی تحول در قوه قضاییه دستیابی به «عدالت» و «رضایت‌مندی مردم» در نظرگرفته شده است. ­

در این گزارش توسعه حداکثری سامانه‌ها و الکترونیکی‌سازی فرآیند‌ها، جدیت در برخورد با مفسدین در داخل و خارج از قوه قضاییه، پیگیری قوانین تحول‌ساز مانند «طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» و برخورد قاطع و بازدارنده با عوامل اصلی بروز ناامنی‌ها از دستاورد‌های نسخه قبلی سند تحول بیان شده است.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه که در این گزارش آمده، تقویت رویکرد هوشمندسازی نظیر ثبت حداکثری دادخواست‌ها، شکواییه‌ها، لوایح و درخواست‌های قضایی به صورت هوشمند، قضازدایی از دعاوی دارای موضوعات فاقد ماهیت قضایی نظیر صدور گواهی انحصار وراثت، فرآیند دریافت خسارت بدنی در تصادفات جرحی و ساماندهی موضوع کارشناسی رسمی است.

دیگر خبرها

  • ابلاغ نسخه بروز شده‌ی سند تحول قضایی
  • روایتی هنری از تنوع قومیتی
  • حقیقت‌یابی و حق‌طلبی ‌ویژگی‌ بارز هنر انقلابی است
  • پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد
  • هنر انقلاب اسلامی تاثیرگذار و ماندگار است
  • تئاتر «un۱۲» در حوزه هنری مشهد به روی صحنه می‌رود
  • تجلیل از هنرمندان شاخص هنری لرستان
  • واکنش هنرمندان به عملیات تنبیه دشمن متجاوز توسط سپاه پاسداران+آلبوم تصاویر
  • واکنش هنرمندان به عملیات تنبیه دشمن متجاوز توسط سپاه پاسداران
  • تأثیر تحولات اجتماعی بر هنر انقلاب