Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@22:51:08 GMT

کرونا در افغانستان؛ کابل برای سه هفته قرنطینه می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۷۰۱۳

کرونا در افغانستان؛ کابل برای سه هفته قرنطینه می‌شود

دفتر معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان که ریاست کمیته مبارزه با کرونا را برعهده دارد، روز جمعه اعلام کرد که براساس این طرح تمام ادارات دولتی به غیر از وزارت بهداشت و نهادهای امنیتی از فردا به مدت سه هفته تعطیل است.

در این طرح تاکید شده  از روز شنبه تمام پارک ها، تفریحگاهها، رستوران ها ، هتل ها ، گرمابه ها، آرایشگاه ها، و مغازه ها به غیر از  داروخانه ها و خواربار فروشی ها تعطیل  هستند و تردد اتوبوس ، مینی بوس  و خودروها با بیش از چهار نفر ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت افغانستان در این گزارش اعلام کرد: برگزاری هر گونه مراسم ترحیم، عروسی، مهمانی و گردهمایی و تجمع بیشتر از سه نفر تا سه هفته آینده ممنوع است.

براساس طرح دولت افغانستان برای مقابله با کرونا ، افراد صرفا  برای تهیه موادغذایی، پزشکی، مسائل امنیتی و برخی مسائل مهم دیگر مجوز خروج از خانه را دارند.

شماری از مردم کابل پیش از این بارها از دولت خواسته بودند که شهر کابل را برای سه هفته قرنطینه کند تا چرخه گردش ویروس کرونا به طور کامل قطع شود اما شمار زیادی از مردم افغانستان که غذای شب آنها بستگی به کار روزمره دارد، با این درخواست مخالف بودند. این افراد باور دارند که اگر قرنطینه ادامه یابد و آنها از انجام کار روزانه باز مانند، پیش از کرونا گرسنگی آنها را خواهد کشت.

دولت افغانستان همچنین اعلام کرد : برای این گونه افراد،  دستفروشان و  کسانی که مشکل اقتصادی دارند، طرح ویژه ای در حال اجرا است.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان لحظاتی پیش در صفحه فیسبوک خود نوشت: دیگر منتظر موسسات کمک رسانی و نهادهای خارجی نمی مانند و در صف اول خدمت رسانی و رسیدگی به مشکلات مردم قرار خواهند گرفت.

طرح قرنطینه کردن شهر کابل پس از استان های هرات، نیمروز و فراه در دست اجرا قرار گرفته است. تعداد مبتلایان درکابل اکنون به  ۸ نفر رسیده است.

در افغانستان تاکنون ۹۵ تن به ویروس کرونا متبلا شده اند که از این جمله ۳ نفر جان باخته و چهار تن دیگر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا افغانستان کابل پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا افغانستان کابل افغانستان افغانستان افغانستان افغانستان افغانستان افغانستان افغانستان ویروس کرونا افغانستان کابل ویروس کرونا سه هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است

برخی از فرماندهان ارشد نظامی پاکستان می‌گویند که گروه‌های مخالف دولت این کشور مستقر در افغانستان، منافع اقتصادی اسلام‌آباد را هدف قرار می‌دهند.

فرماندهان نظامی پاکستان این اظهارات را طی نشستی که به ریاست جنرال سید عاصم منیر، رییس ارتش این کشور در مرکز فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار شده است، بیان کرده‌اند.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای نگاشت این نشست به‌منظور رسیدگی به تهدیدات احتمالی «گروه‌های تروریستی» از خاک افغانستان برگزار شده است.

مقام‌های نظامی پاکستان بدون نام گرفتن از گروه مشخصی گفته‌اند که شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان، امنیت منطقه و جهان را با خطر روبه‌رو می‌کنند.

از دید اسلام‌آباد تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی)، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان و داعش گروه‌ تروریستی هستند.

براساس گزارش پاکستان‌تودی، آنان با محکوم کردن حمله اخیر شبه‌نظامیان بر ماشین حامل مهندسان چینی در ایالت خیبر پختون‌خواه و حمله بر یک ماشین حامل غیرنظامیان در ایالت بلوچستان پاکستان گفته‌اند که شبه‌نظامیان به‌عنوان نیروهای نیابتی منافع اقتصادی این کشور، به‌ویژه کریدور اقتصادی چین و پاکستان را هدف قرار می‌دهند.

این در حالی است که پیش از این نیز دولت پاکستان از فعالیت شبه‌نظامیان مخالفش در خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

طالبان تا کنون در مورد این اظهارات واکنشی نشان نداده‌اند، اما پیش از این، مقام‌های این گروه حضور شبه‌نظامیان مخالف دولت پاکستان در افغانستان را رد کرده و گفته بودند که خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است