Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بازرسی سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهرهای خراسان رضوی از ۲۵ اسفند پارسال در ۵۱ پایگاه سنجش اجرا شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت سرنشینان ۲۵۱ هزار و ۷۹۸ دستگاه خودرو مورد ارزیابی سلامتی و تب‌سنجی قرار گرفتند.

وی گفت: ۶۷۹ هزار و ۱۳۶ مسافر سرنشین این خودروها غربالگری و پایش سلامت شدند که از این تعداد هزار و ۶۳۵ نفر دارای علایم اولیه بیماری کرونا و تب‌دار بودند لذا به مراکز درمانی و بیمارستان هدایت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی افزود: در اجرای این طرح ۸۶۰ داوطلب و ۲۸۳ نفر از کارکنان، مشارکت فعالانه و شبانه‌روزی داشتند و ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۲۷ خودروی کمک‌دار امدادی و ۳۵ خودرو سبک نیز از جمله خودروهای فعال در این طرح بودند. 

وی ادامه داد: از روز گذشته و مطابق دستورالعمل جدید تمامی مشخصات افراد دارای تب ثبت، کنترل و پیگیری می‌شود.

از ۳۰ بهمن ماه پارسال تا هشتم فروردین ماه امسال پنج هزار و ۴۳۷ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که چهار هزار و ۷۶۵ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.  
تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده است ۱۸۵ تن اعلام شده که  ۱۲۹ تن از این جانباختگان مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد سازمان امداد و نجات هلال احمر ویروس کرونا مشهد سازمان امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار است

مهدی اله‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۶۳ نشانگر هوای «سالم» است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته هم با عدد ۹۷ از شرایط «سالم» هوای این کلانشهر حکایت دارد که با گذر از شاخص ۱۰۰ نشان از "هشدار آلودگی" خواهد داشت.

او با اشاره به این که کیفیت هوای پنج منطقه در مشهد در شرایط ناسالم است، افزود: کیفیت هوای سایر ۱۸ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در مشهد پاک است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور بیان کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • مزین شدن مبادی ورودی شهر «لنده» به تصویر شهدا+ تصاویر
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار است