Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدمنان گفت: مهمترین برنامه ای که طی سال جاری در شهرستان کردکوی در دستور کار قرار دارد توسعه گردشگری و توجه به زیرساخت های آن است.

«ابراهیم قدمنان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به مشکلاتی که در سال ۹۸ به وجود آمد، نتوانستیم نسبت به سال ۹۷ آنگونه که باید در شهرستان کردکوی اشتغال ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار کردکوی ادامه داد: در ابتدای سال 98 شهرستان کردکوی چند ماه گرفتار سیل بود و در حوزه بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل و جبران خسارت به بخش کشاورزی شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

 

قدمنان ابراز داشت: انعقاد قرارداد به منظور زهکشی چهار هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان در سال 98 رقم خورده و در دل آن ساخت چهار آب بندان نیز در نظر گرفته شده که به جمع آوری آب های سطحی کمک می کند.

 

وی گفت: در سال 98 لایروبی 90 درصد رودخانه های شهرستان انجام شده است که این اقدام بی سابقه بود و تنها لایروبی دو کیلومتر از رودخانه قره سو باقی مانده که در ایام فصل بهار انجام می شود.

 

فرماندار کردکوی با بیان اینکه امیدواریم مشکلات سیل و کرونا در سال 99 حل شود و به سمت رونق و آبادانی حرکت کنیم، افزود: شهرستان کردکوی در بحث گردشگری ظرفیت های خوبی در روستاهای رادکان، چمن ساور، کنداب و جهان نما برای جذب توریست و مسافران دارد.

 

قدمنان ابراز داشت: باید تنگ نظری ها را برای توسعه شهرستان کردکوی کنار بگذاریم و از اقدامات کشورهای پیشرفته برای حفظ جنگل ها و محیط زیست الگو بگیریم و با خود بیاندیشیم که اگر مسافری به ترکیه می رود چه امکاناتی به آن ارائه می شود.

 

وی با بیان اینکه در سال 99 توسعه گردشگری را دنبال خواهیم کرد، گفت: شهرستان کردکوی به جنگل متصل است و با دریا هشت کیلومتر فاصله دارد و می توان با رعایت مسائل زیست محیطی برای توسعه گردشگری این شهرستان اقدامات اساسی انجام داد.

 

فرماندار کردکوی بابیان اینکه باید زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری در شهرستان ایجاد شود، افزود: نیاز است آسفالت جاده روستاهای هدف گردشگری و افزایش باند جاده قدیم به سمت گرگان در دستور کار قرار گیرد، در این محور 24 روستا وجود دارد و متأسفانه تصادفات زیادی را شاهد هستیم.

 

قدمنان ابراز داشت: وزیر راه و شهرسازی نیز مکاتباتی در این خصوص انجام داده و همچنین چهار بانده شدن محور کردکوی به بندر ترکمن تا اردیبهشت ماه به پایان می رسد و چند دوربرگردان استاندارد در این محور ساخته خواهد شد.

 

وی افزود: ایجاد دوربرگردان استاندارد در مسیر روستای النگ و پس از کردکوی نرسیده به باغو در دستور کار قرار دارد و همچنین برای ساخت میدان بار در کردکوی در دفتر مسکن و شهرسازی تشکیل پرونده شده و راه اندازی این میدان بار می تواند تحول خوبی در غرب استان ایجاد کند.

 

فرماندار کردکوی متذکر شد: از دیگر پروژه های تأثیرگذار برای توسعه کردکوی راه اندازی مرکز سرطان شناسی است و امیدواریم با توجه به اهدای چهار هکتار زمین از سوی یکی از خیرین این پروژه کلنگ زنی شود.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: سال جهش تولید جهش تولید سال ۹۹ رونق تولید شهرستان کردکوی توسعه گردشگری فرماندار کردکوی شهرستان کردکوی توسعه گردشگری برای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۷۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت

 

صلاح‌الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲ _۱۴۰۳، در مجموع ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی به کشت غلات از جمله گندم و جو اختصاص داده شده که از این میزان ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار بصورت آبی و ۴۵ هزار هکتار بصورت دیم کشت شده است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به بارندگی‌هایی که در فروردین‌ماه داشتیم اگر این بارندگی‌ها در اردیبهشت‌ماه تداوم داشته باشد بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن گندم در شهرستان تولید شود.

حق‌گوی تصریح کرد: همچنین تاکنون بیش از ۲۳ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در مهاباد علیه آفت سن مادری سم‌پاشی شده است. 

نیمه اول خردادماه مبارزه با آفت سن گندم در مزارع شهرستان مهاباد پایان می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • آزاد سازی ۲۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت