Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- خبرگزاری رسمی کره شمالی برای اولین بار آمار مرتبط با کرونا را در سراسر این کشور اعلام کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی بامداد جمعه اعلام کرد که در مجموع 2 هزار 280 نفر از شهروندان این کشور و دو شهروند خارجی همچنین در قرنطینه هستند و افرادی که پس از طی مدت لازم علائم کرونا ندارند، از قرنطینه مرخص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسانه رسمی کره شمالی پیشتر گفته بود که از 380 شهروند خارجی که تحت قرنطینه قرار گرفته‌ بودند، همگی به جز سه نفر پس از آنکه علائم کرونا بروز ندادند، مرخص شدند و اکنون با ترخیص یک نفر دیگر، تنها دو شهروند خارجی در این کشور در قرنطینه به سر می‌برند.
این رسانه که از قرنطینه به «نظارت پزشکی» تعبیر می‌کند، گفت افرادی که پس از طی مدت لازم دارای علائم کرونا نباشند، یک به یک مرخص خواهند شد.
کره شمالی پیشتر آمار مرتبط با کرونا را در مناطق مختلف این کشور اعلام کرده بود، اما این برای اولین بار است که آمار سراسری را منتشر می‌کند.
این کشور که تدابیر بسیار سختگیرانه‌ای را از طریق کنترل شدید مرزها و سختگیری در فرایند قرنطینه برای پیشگیری از شیوع کووید19 اعمال کرده، تاکنون هیچ مورد ابتلای قطعی به کرونا را اعمال نکرده اما گفته است که هزاران نفر را تحت نظارت پزشکی قرار داده است.
با این وجود، برخی رسانه‌های منطقه‌ از جمله رسانه‌های کره جنوبی و ژاپن مدعی شده‌اند که تاکنون بیش از 200 سرباز کره شمالی براثر ابتلا به کووید19 جان باخته‌اند.
این رسانه‌ها همچنین مدعی بودند که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از بیم کرونا از پیونگ‌یانگ خارج شده، اما کیم هفته گذشته برای کلنگ‌زنی ساخت یک بیمارستان در پایتخت کشورش در انظار عمومی حاضر شد.

هجوم ژاپنی‌ها به فروشگاه‌های توکیو پیش از اعلام قرنطینه
ساکنان توکیو ساعاتی پیش از اعلام قرنطینه یک هفته‌ای در این شهر، به فروشگاه‌ها هجوم برده و قفسه‌های آنها را خالی کردند.
در حالی که به نظر می‌رسد روند شیوع ویروس «کووید19» در ژاپن تا حدی کنترل شده اما فرماندار توکیو در این شهر وضعیت قرنطینه اجباری یک هفته‌ای اعلام کرد.
به نوشته وبگاه شبکه «سی.ان.ان»، ساکنان پایتخت ژاپن، که قرار است به دستور دولت یک هفته از خانه‌های خود خارج نشوند، از صبح امروز (جمعه) صف‌های طولانی مقابل فروشگاه‌های این شهر تشکیل داده و تقریبا تمام ذخایر آنها را تمام کردند.
بر این اساس، مواد غذایی مانند نان، برنج، رشته، گوشت و کنسروهای مختلف به سرعت در فروشگاه‌های توکیو نایاب شدند و برخی از ژاپنی‌های ساکن پایتخت حتی مجبور شدند که برای تامین مایحتاج یک هفته خود، به شهر مجاور یعنی «چیبا» بروند.
به نوشته خبرگزاری رویترز، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن نیز ضمن مخالفت با اعلام وضعیت اضطراری در این کشور، گفت قرنطینه اجباری در توکیو می‌تواند اثرات وخیم اقتصادی بر کل ژاپن داشته باشد.
تا کنون در ژاپن 1387 مبتلا به ویروس کرونا و 47 فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

ابتلا به ویروس کرونا در چین هنوز ادامه دارد
مسئولان درمانی چین از تداوم ابتلا به ویروس جدید کرونا با منشأ محلی در این کشور خبر دادند.
در حالی که برای سه روز از چین مورد ابتلا با منشأ محلی به ویروس «کووید19» گزارش نشده بود، به نظر می‌رسد شیوع این ویروس در این کشور هنوز ادامه دارد.
کمیسیون بهداشت ملی چین بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 55 نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این میان، 54 نفر از کشورهای خارجی به چین وارد شده‌اند و فقط 1 مبتلا با منشأ محلی هستند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اساس آمار اعلامی جدید، طی یک روز گذشته 5 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در چین جان خود را از دست دادند.
بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به 81340 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 3292 نفر رسید. از تعداد کل مبتلایان چینی، 74588 نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا 3460 مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.
مقامات چین که پیشتر از کاهش سریع روند ابتلا به ویروس کرونا در ماه جاری (مارس) ابراز امیدواری کرده بودند، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی هستند زیرا کسب‌وکارهای بیشتری در حال از سرگیری فعالیت خود در این کشور هستند.
وبگاه «بلومبرگ» نیز به نقل از مسئولان دولتی شهر «ووهان» گزارش داد که وضعیت قرنطینه و منع آمدوشد از تاریخ هشتم آوریل لغو خواهد شد.
پیشتر نیز منابع بیمارستانی گزارش داده بودند که تمام استان‌های این کشور به جز هوبی از اواخر ماه فوریه موفق شدند ابتلای جدید به کروناویروس را متوقف کنند و در استان هوبه نیز احتمالا تا پایان ماه مارس تعداد مبتلایان جدید به صفر خواهد رسید.

افغانستان هزاران زندانی این کشور را به‌دلیل شیوع کرونا آزاد می‌کند
در پی شیوع کرونا در افغانستان، دولت این کشور از آزادی هزاران زندانی خبر داد.
دولت افغانستان اعلام کرد بر اساس فرمان اشرف غنی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در زندان‌های این کشور و سلامتی زندانیان، هزاران زندانی را آزاد می‌کند.
راشد طوطا خیل، رییس عمومی زندان‌ها و ندامتگاه‌های افغانستان گفت که آزادی بخشی از زندانیان که مرتکب جرایم سبک شده‌اند و پس از آزادی تهدیدی را متوجه جامعه نمی‌کنند، در حیطۀ صلاحیت‌ رییس جمهور است.
به گفته وی صلاحیت آزادی بخشی دیگر این زندانیان مربوط به دادگاه‌ها و اداره تنظیم امور زندان‌ها است.
طوطا خیل گفت: دستور اشرف غنی این است که طی 10 روز باید روند نهایی شود و در تمام ولایات هم‌زمان صلاحیت‌ها تفویض شوند.
وی افزود: بر اساس این فرمان، حدود 9 تا 10 هزار زندانی آزاد خواهند شد.
فرید حمیدی، دادستان افغانستان گفت که براساس خواست دولت، به دلیل شیوع کرونا، این طرح در زندان‌های این کشور عملی خواهد شد.
به گفته وی، بر اساس فرمان غنی، زنان زندانی و کودکانی که در این مراکز هستند، بیشتر مورد توجه عفو قرار خواهند گرفت.
وی افزود: افرادی که به امراض صعب‌العلاج دچار هستند نیز بر اساس تصمیم کمیته درمانی ویژه، از این فرمان مستفید خواهند شد.
وی در ادامه گفت: افراد بالای 55 سال سن، مرتکبین جرایم محکوم به سه تا پنج سال زندان و کسانی که از مدت حبس آنها پنج سال باقی مانده نیز شامل این فرمان می‌شوند و محکومین جرایم تروریستی و جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی شامل این فرمان نمی‌شوند.
فیروز الدین فیروز، وزیر بهداشت افغانستان نیز گفته است که این تصمیم بر اساس پیشنهاد این وزارت برای مصوونیت زندانیان از سوی کابینه تایید شده و اشرف غنی فرمانی را صادر کرده است.
به گفته فیروز، با توجه به تراکم زندانیان، نبود آفتاب، غذای ناکافی، مکان‌های غیراستاندارد، زندان‌ها مکان‌های معروض به انتشار کرونا ویروس در جامعه محسوب می‌شوند.
تاکنون تاکنون 885 نمونه مشکوک از 29 ولایت افغانستان، در آزمایشگاه‌های کابل و هرات ثبت گردیده که از این میان 90 مورد آن مثبت و 795 مورد منفی هستند.

76 عراقی به کرونا مبتلا شدند
وزارت بهداشت عراق امروز گزارش داد که شمار دیگری از مردم این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
این وزارت با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 76 نفر دیگر از مردم این کشور در سراسر عراق به این ویروس مبتلا شده اند.
این وزارت روز گذشته گزارش داده بود: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق 382 نفر، بهبود یافتگان 105 نفر و فوتی ها 36 نفر است.
در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت بهداشت عراق اعلام کرد با فوت چهار نفر دیگر در این کشور به سبب ابتلا به ویروس کرونا، شمار قربانیان به 40 نفر رسید. تا کنون 458 نفر در عراق به کرونا مبتلا شده اند.

لغو مراسم زیارت نیمه شعبان در کربلا به علت کرونا
استاندار کربلا روز پنجشنبه از لغو مراسم زیارت جشن نیمه شعبان امسال در شهر کربلا به علت شیوع ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از بغداد، جاسم الخطابی در گفتگوی تلویزیونی با اشاره به لغو مراسم زیارت نیمه شعبان امسال که هر ساله هزاران زائر شیعه برای ادای آیین‌های دینی خود وارد استان کربلا می‌شوند، گفت: به علت وضع خطرناک بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا امسال به زائران شیعه اجازه ورود به این استان داده نمی‌شود.
الخطابی در مورد برگزاری مراسم نیمه شعبان و سفر زائران شیعه به این استان افزود: تصمیم ما واضح و روشن است و اجازه برگزاری این مراسم را نخواهیم داد و از پذیرش همه افراد با هر پست و جایگاهی که باشد شدیدا معذوریم، چون استان کربلا به طور کامل مسدود است و به کسی اجازه ورود نمی‌دهیم.
این در حالی است که وزارت بهداشت عراق روز پنجشنبه از ثبت 36 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در 24 گذشته و مرگ هفت نفر دیگر از مبتلایان به این ویروس خبر داد که بر این اساس آمار کل تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در عراق به 382 مورد و قربانیان هم به 36 تن رسیده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند از عصر دیروز تاکنون 10 درصد افزایش یافت.
 وزارت بهداشت هند اعلام کرد از آغاز شیوع این ویروس تاکنون تعداد مبتلایان در هند به 724 نفر رسیده است.
چهل و هفت تن از مبتلایان خارجی هستند. تاکنون شصت و هفت نفر از بیمارستان مرخص شده اند و هفده نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

احتمال اعدام یک تبعه خارجی در عربستان به اتهام انتشار ویروس
منابع خبری از احتمال اعدام یک تبعه خارجی در عربستان به اتهام انتشار ویروس کرونا خبر دادند.
مقامات سعودی گفته اند یک تبعه خارجی چند روز پیش در پی انداختن آب دهان خود بر روی چرخ دستی های یک بازار تجاری بازداشت شد، وی با اتهاماتی که مجازات آن تا اعدام خواهد رسید، به سبب اقدام عمدی در انتشار ویروس کرونا در عربستان روبرو خواهد شد.
رسانه های محلی گزارش دادند دادستانی سعودی بازجویی از فردی را که به سبب انداختن آب دهان بر روی چرخ دستی های یک مرکز تجاری در استان بلجرشی در منطقه الباحه انداخته بود، انجام دادند، بازجویی از وی از فاصله دور انجام شد.
دادستانی سعودی در بیانیه ای گفته است اقدام این تبعه خارجی از جرایم بزرگ به شمار می رود و ضرر رساندن از طریق انتقال عمدی ویروس کرونا به افراد جامعه است که مجازات آن تا اعدام هم خواهد رسید.
این حادثه حالتی از رعب و وحشت در شهر بلجرشی به وجود آورد، زیرا مشخص شد که این فرد مبتلا به ویروس کرونا بوده است. مقامات محلی بلافاصله اقدام به قرنطینه کردن تمام کسانی که با وی ارتباط داشتند، کردند و این بازار تجاری را هم بستند، این تبعه خارجی که هویت وی مشخص نیست و اینکه از کدام کشور در عربستان اقامت دارد، به همراه سه نفر همراهش بازداشت شدند.
مقامات سعودی سلسله اقدامات پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همچون بستن مدارس و دانشگاهها، تعطیلی ادارات دولتی، تعلیق موسم عمره، بستن مساجد، تعلیق پروازها و اقدامات متعدد دیگری از جمله تحمیل منع آمد و شب شبانه اتخاذ کرده اند.
به گفته مسئولان بهداشت سعودی، آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا به 1012 نفر رسیده است، سه نفر هم تا کنون بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آسیا مبتلایان به ویروس کرونا ابتلا به ویروس کرونا ویروس کرونا تعداد مبتلایان مبتلا شده اند وزارت بهداشت نیمه شعبان تبعه خارجی فروشگاه ها شیوع کرونا شیوع ویروس کره شمالی زندان ها نفر رسید رسانه ها نفر دیگر یک هفته بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد

دیدار تیم‌های فوتبال العین امارات و الهلال عربستان در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه دیروز پنجشنبه در ورزشگاه هزاء بن زائد امارات برگزار شد که با برد چهار بر دو میزبان اماراتی همراه بود.

سوفیان رحیمی (۶ و ۲۶-پنالتی و ۳۸-پنالتی) و کاکو (۵۶-پنالتی) برای العین و مالکوم (۴۹) و یاسر الشهرانی (۷۸) برای الهلال گلزنی کردند.

شاگردان هرنان کرسپو در حالی موفق به کسب پیروزی پرگل شدند که الهلال در ۳۶ دیدار قبلی رسمی خود در تمامی مسابقات نتیجه‌ای جز پیروزی نگرفته بود. آن‌ها همچنین ۴۴ بازی نباخته بودند و آخرین شکست آبی‌پوشان فوتبال عربستان به ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ باز می‌گردد.

الهلال با این شکست تلخ حالا در فصلی رویایی در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند تا تمام تلاش‌های اخیر آن‌ها که تبدیل به رکوردی در سطح دنیا شده بود دیگر به چشم نیاید.

دیگر خبرها

  • اعتبار ویزای عمره برای زائران خارجی سه ماه است
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی عربستان مقابل استرالیا
  • گزارش کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا / آذرپیرا با غلبه بر کشتی‌گیر ایرانی- ژاپنی راهی نیمه‌نهایی شد
  • آمار جالب در اولین روز هفته بیست و چهارم؛ ثبت ۱۱ گل در ۳ بازی
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • استقبال بیش از ۲۷۴ هزار خانوارخراسان شمالی از کالابرگ الکترونیکی
  • العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد
  • اولین واکنش نیمار به شکست سنگین الهلال
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد