Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@08:11:16 GMT

ملکه انگلیس به کرونا مبتلا شده است؟

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۷۶۹۴

ملکه انگلیس به کرونا مبتلا شده است؟

پس از آنکه خبر ابتلای نخست وزیر انگلیس به کرونا در رسانه ها منتشر شد، خبری مبنی بر ابتلای ملکه الیزابت نیز به کرونا در رسانه ها منتشر شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ فعالان شبکه های اجتماعی با بیان اینکه "بوریس جانسون" در تاریخ 11 مارس(21 اسفند 98) با ملکه الیزابت دیدار داشته است اعلام کردند که احتمال دارد ملکه الیزابت نیز به کرونا مبتلا شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی تایید نشده است.

ملکه الیزابت (93 ساله) به همراه همسرش (98 ساله) به منظور قرنطینه از قصر باکینگهام به عمارت وندسور منتقل شدند.

ساعتی پیش خبر ابتلای بوریس جانسون به کرونا منتشر شد.

منبع:العالم

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مبتلا بوریس جانسون ملکه انگلیس ویروس کرونا شیوع کرونا ملکه الیزابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۷۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملکه‌ای که ۷ روز پس از غرق شدن، زنده شد

حادثه‌ای در دانشگاه گوئلف کانادا یکی از شگفت‌انگیزترین توانمندی‌های زنبورهای ملکه را کشف کردند. طی حادثه‌ای در آزمایشگاه، آب وارد ظروفی شد که در آن‌ها، زنبورهای ملکه در خواب زمستانی نگهداری می‌شدند. پژوهشگران نخست تصور کردند که زنبورهای ملکه تلف شده‌اند؛ اما در کمال ناباوری مشاهده کردند که زنبورهای ملکه زنده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از فرادید، با توجه به اینکه ملکه‌های زنبور عسل برای خواب زمستانی در خاک فرو می‌روند، این پدیده می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا از سیلاب، جان سالم به در ببرند. اما آیا این توانایی در سایر گونه‌های زنبور عسل هم وجود دارد؟

دکتر روندو می‌گوید: «ما می‌دانیم در حال حاضر حدود یک‌سوم از همه گونه‌های زنبور عسل در حال کاهش هستند، اما این کاهش در مورد زنبور عسل معمولی شرقی صدق نمی‌کند. ما مشتاق بودیم بدانیم که آیا تحمل سیلاب می‌تواند در تاب‌آوری آن‌ها نقش داشته باشد؟»

روندو و همکارانش در مقاله‌ای در مجله Biology Letters توضیح داده‌اند که چگونه ۱۴۳ ملکه زنبورعسل معمولی شرقی بدون جفت را در خواب زمستانی گرفته‌اند و هر کدام را در لوله پلاستیکی خود حاوی خاک سطحی مرطوب قرار دادند. سپس لوله‌ها با درپوش‌های سوراخ‌دار پوشاندند و به مدت یک هفته در یخچال تاریک نگهداری کردند.

محققان پس از اطمینان از زنده بودن زنبورها، ۱۷ لوله را به عنوان گروه کنترل نگه داشتند و به ۱۲۶ لوله باقیمانده آب سرد اضافه کردند. در نیمی از این لوله‌ها به ملکه اجازه داده شد در بالای آب شناور شود، اما زنبورهای دیگر توسط یک شناور به زیر آب هل داده شدند.

در هر دو آزمایش، یک‌سوم لوله‌ها هر کدام به مدت هشت ساعت، یک‌سوم به مدت ۲۴ ساعت و یک‌سوم به مدت هفت روز در این حالت باقی ماندند تا شرایط متفاوت سیل شبیه‌سازی شود. متعاقباً زنبورها به لوله‌های جدید منتقل شدند تا زنده ماندن آن‌ها زیر نظر گرفته شود.

نتایج نشان داد میزان بقا صرف‌نظر از مدت زمان و شرایطی که ملکه‌ها در آن قرار داشتند مشابه بود؛ در واقع ۸۸ درصد از گروه کنترل و ۸۱ درصد از ملکه‌هایی که به مدت یک هفته در آب غوطه‌ور بودند، هشت روز تاب آوردند. با این حال، ملکه‌های سنگین‌تر، شانس بقاء بیشتری داشتند.

محققان می‌گویند که بیشتر حشرات (از جمله اغلب سوسک‌های خاک‌زی) در بزرگسالی زمستان را سپری می‌کنند، نمی‌توانند با غوطه‌ورشدن در آب کنار بیایند و برای زنده ماندن باید دشت‌های سیلابی را ترک کنند؛ ازاین‌رو یافته زنده ماندن زنبورهای ملکه بسیار عجیب است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896446 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • هیچ رسانه بی‌طرفی در جهان نداریم/ دیپلماسی رسانه‌ای ۳ جزء دارد +فیلم
  • ما هیچ رسانه بی طرفی در جهان نداریم/ گام بعدی این جنگ، جنگ رسانه‌ای خواهد بود+فیلم
  • ملکه‌ای که ۷ روز پس از غرق شدن، زنده شد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • اشک تمساح رسانه‌های هوادار اسرائیل در انگلیس برای یک کودک فلسطینی
  • چهره الیزابت داعشی سریال پایتخت بعد از 6 سال (عکس)
  • رسانه‌های شخصی هم می‌توانند در جشنواره ملی طنزپهلو شرکت کنند
  • برگه تقلب رئیس جمهور آمریکا لو رفت | سندی برای ابتلای جو بایدن به ‌آلزایمر! | عکس
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • در دنیای فیک نیوزها، چطور از روان‌مان محافظت کنیم؟