Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@18:58:00 GMT

تولد دختر عجول در آمبولانس

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۸۲۲۲

تولد دختر عجول در آمبولانس

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ شاهرود در ساعت ۵:۳۰ بامداد امروز جمعه هشتم فروردین ماه، به دنبال مراجعه حضوری و درخواست کمک مادر باردار ۲۷ ساله به پایگاه اورژانس ۱۱۵ طرود و شروع دردهای زایمانی، بیمار بلافاصله توسط تکنسین‌های اورژانس تحت حمایت و مراقبت واقدامات اولیه درمانی قرار گرفته و برای اعزام به شاهرود اعزام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این گزارش حین انتقال بیمار و طی مسافت حدود ۵۰ کیلومتر، بیشتر شدن دردهای مادر باردار، خبر از قریب الوقوع بودن زایمان را میدهد و آمبولانس را مجبور به توقف در کنار جاده میکند که با کمک تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ طرود، فرایند زایمان به خوبی انجام میگیرد و نوزاد(دختر) در آمبولانس متولد می‌شود.

به گفته مسئولان علوم پزشکی شاهرود، این مادر و نوزاد در صحت وسلامتی کامل به بیمارستان بهار شاهرود منتقل شدند.

انتهای پیام/

20 / 20 روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ شاهرود تولد دختر عجول درخواست کمک  مادر باردار ۲۷ ساله تکنسین‌های اورژانس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تولد دختر عجول تکنسین های اورژانس اورژانس ۱۱۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات نوزاد شیرخوار ۲ ماهه با راهنمایی تلفنی اورژانس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مسوول اورژانس پیش بیمارستانی فیروزآباد گفت: در پی تماس پدر و مادری پریشان با مرکز ارتباطات اورژانس فیروزآباد مبنی بر کبودی صورت فرزندشان و نبود علائم تنفسی در او، بلافاصله اقدامات و مشاوره‌های لازم درمانی  «سحر گرامی» و «فروغ زلفی» کارشناسان ارتباطات ۱۱۵ آغاز شد.
غلامعلی جاویدان افزود: کارشناس مرکز اورژانس با حفظ خونسردی و انجام مشاوره و آموزش‌های مانور رفع انسداد راه هوایی توانست از طریق مشاوره تلفنی، جان کودک شیرخوار را نجات دهد.
او با اشاره به نکاتی پیرامون حوادث مشابه گفت: باید توجه داشت که در کودکان زیر یک سال (شیرخواران) فشردن شکم ممنوع است؛ در این موارد نوزاد را به صورت خوابیده به شکم روی ساعد یک دست با تکیه بر ران خود قرار داده، سر نوزاد را به سمت پایین و کل تنه را نیز مقداری به سمت پایین (۴۵ درجه) مایل می‌کنیم و با انگشتان دست، سر و گردن نوزاد را حمایت نموده و در این هنگام با کف دست دیگر بین ۲ کتف نوزاد پنج ضربه، وارد می‌کنیم.

مسوول اورژانس پیش بیمارستانی فیروزآباد ادامه داد: پس از پنچ بار ضربه به پشت، در صورت رفع نشدن انسداد، سریع نوزاد را چرخانده و به پشت روی دست خوابانده، سر و گردن را با کمک انگشتان دست حمایت می‌کنیم و سپس با ۲ انگشت سبابه و میانی، درست زیر خط فرضی متصل کننده دو نیپل در خط وسط پنج بار عمل فشار بر قفسه سینه را تکرار می‌کنیم.
جاویدان بیان کرد: پس از هر بار انجام این مانور، داخل دهان برای وجود و خارج سازی هرگونه جسم خارجی قابل مشاهده بررسی شود، در صورت مشاهده نکردن جسم خارجی به هیچ عنوان دست وارد دهان بیمار نشود

دیگر خبرها

  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • امدادرسانی اورژانس هوایی کردستان به مادر باردار
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت
  • مرگ مادران باردار چابهار در حال تکرار است/ دلیل آن چیست؟
  • امداد اورژانس به مادر افغانستانی
  • تولد نوزادان عجول در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ زواره
  • نجات نوزاد شیرخوار ۲ ماهه با راهنمایی تلفنی اورژانس
  • ۷۸ درصد نوزادان گیلانی در شهر‌ها متولد شدند
  • تولد ۶ نوزاد در هر شبانه روز در گیلان