Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@09:53:16 GMT

مشارکت مردم تربت‌حیدریه در غربالگری کرونا ضعیف است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۸۳۱۴

مشارکت مردم تربت‌حیدریه در غربالگری کرونا ضعیف است

سعیدرضا قنبری‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر لزوم مشارکت بیشتر مردم در این طرح تاکید کرد و افزود: سامانه خود کنترلی توسط وزارت بهداشت به منظور غربالگری و شناسایی بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا به آدرس salamat.gov.ir ایجاد شده و مردم می‌توانند با  مراجعه به این سامانه، فرم های مربوطه را تکمیل و راهنمایی لازم را برای مقابله با بیماری کرونا دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم می‌تواند از طریق تماس با شماره تلفن ۵۲۴۲۵ دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، همه روزه از ساعت هشت تا ۲۱، سوالات مربوط به کرونا را با کارشناسان بهداشتی در میان بگذارند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

وی بر لزوم توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی تاکید کرد و با بیان اینکه از تمام توان و ظرفیت بهداشتی در ارایه خدمت به بیماران بهره خواهیم گرفت گفت: با توجه به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، اگر مردم در مسیر مبارزه با بیماری کرونا همکاری و مشارکت نکنند در آینده نزدیک با مشکلات جدی‌ مواجه خواهیم شد که قابل جبران نخواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه افزود: رفت و آمدهای غیر ضروری و حضور مردم در تجمع‌ها، می‌تواند علاوه بر انتشار بیماری کرونا و تحمیل چالش‌های بسیار به حوزه بهداشت و درمان، سلامت و امنیت جانی افراد را با خطر جدی مواجه کند.

قنبری‌زاده از مردم خواست با ماندن در خانه، چرخه انتقال این بیماری را قطع کنند و زندگی را به افرادی که دوستشان دارند هدیه دهند.

براساس آمار مسوولان، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۸۶ نفر رسیده که از این تعداد ۶ نفر فوت کرده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارائه می‌دهد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است. 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شماره تلفن فوت وزارت بهداشت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با وی ضمن تبریک هفته سلامت گفت: اسلام دوست دارد برنامه‌ای پیاده کند تا بشر هم از سلامت جسم و هم سلامت روح برخوردار باشد و بکوشد تا همه جنبه‌های زندگی خود را تامین سازد.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: دین اسلام برای بهتر زیستن بشر به سلامتی انسان‌ها توجه بسیاری قائل است زیرا سلامتی انسان سبب می‌شود از زندگی خود لذت برده و به سعادت نزدیک شود.

 وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند قدر جوانی را قبل از پیری، سلامتی را قبل از بیماری، غنای خود را را قبل از فقیری و زندگیتان را قبل از مرگ دانسته و غنیمت بشمارید افزود: در دین اسلام تاکید بیشتری به پیشگیری قبل از درمان شده است  و سعی دارد برای انسان‌ها راه‌هایی که سلامت را حفظ می‌کند معرفی کند.

 
امام جمعه تبریز ورزش کردن، پرهیز از فشار‌های روحی در مواقع مختلف، روزه داری، پرهیز از اسراف در همه بخش‌ها و در نهایت ازدواج را از تاکیدات دیگر اسلام برای سلامتی انسان ها برشمرد و گفت: ازدواج سبب سلامتی روح و جسم شده و از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند اسلام سعی دارد ورزش کردن را در بین مردم نهادینه کند تا سلامتی مردم به خطر نیفتد و با ورزش سلامت روح و سلامت جان خود را تامین کند.

حجت الاسلام والمسلین آل هاشم اظهار داشت: رسانه ملی نقش مهمی در سلامت جامعه دارد چون مردم باید ببینند و بشنوند تا موضوع فرهنگ سازی در زمینه سلامت و ورزش کردن نهادینه شود.

نقی پور رییس دانشگاه علوم پرشکی تبریز گفت: یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است و امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» در خصوص پیشگیری از بیماری‌ها اقدام می‌شود.

وی افزود: برای سلامت مردم و گسترش عدالت در بخش سلامت برنامه سلامت خانواده که از منویات مقام معظم رهبری است به کارنامه تبدیل شده است و در شهر‌های بالای ۵۰ هزارنفر هم اجرایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • جلب مشارکت خیرین در امر سلامت ضروری است
  • زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل