Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@14:23:45 GMT

خسارت سرما زدگی به مزارع و باغات سپیدان

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۸۴۹۴

خسارت سرما زدگی به مزارع و باغات سپیدان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرماندار سپیدان بابیان اینکه سرما به باغات و مزارع شهرستان سپیدان ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد گفت: بارش برف و کاهش دمای هوا موجب سرمازدگی محصولات زراعی و باغی سپیدان شد.

جمال جوادی گفت: براساس برآورد‌های کارشناسی کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان متاسفانه بیش از ۶۰ تا ۱۰۰ درصد محصولات زراعی کشاورزان این شهرستان شامل: گندم٬عدس٬نخود وجو ومحصولات باغی باغداران شامل: گردو٬سیب٬زردآلو٬آلو٬هلو٬بادام وانگور دچار سرمازدگی شده که آثار آن در کاهش تولیدات آینده این باغ‌ها و مزارع مشهود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سپیدان همچنین با اشاره به اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی مبنی بر نفوذ توده هوای سرد در طی روز‌های آینده گفت: از کشاورزان و باغداران درخواست می‌کنیم که به توصیه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به رعایت توصیه‌های فنی عمل کنند تا میزان خسارت به باغات را به حداقل برسانند.

انتهایپیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی استان فرمانداری جهاد کشاورزی سیل و آبگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان گفت: به مناسبت روز زمین پاک که با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین، آغاز شد بخش‌هایی از طبیعت پارک جنگلی برم و حاشیه سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان از وجود زباله‌های خشک پاکسازی شد.

فضل اله هوشمندی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را یک وظیفه همگانی می‌داند، افزود: هدف از برگزاری برنامه‌های پاکسازی فقط جمع آوری زباله نیست بلکه اولویت فرهنگ سازی و آموزش برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت، رودخانه و محیط شهری است.

او ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد افرادی که در پاکسازی شرکت می‌کنند به هیچ عنوان در طبیعت و محیط شهری زباله نمی‌ریزند و نسبت به مدیریت پسماند و محیط زیست حساس هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان بیان داشت: زمین همواره امانتی در دستان ما و برای ساکنان آینده آن است، بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا به فرزندانمان و مردم آینده سپرده شود.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

شعار هفته زمین پاک ۱۴۰۳ با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام شد.

شهرستان سپیدان از ۲ بخش مرکزی و همایجان تشکیل شده و در ۷۰ کیلومتری شمال غرب استان فارس گرفته است.

دیگر خبرها

  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان