Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران تدوین طرح پایش مستمر وضعیت سلامت شهروندان مازندران (شکست کرونا) توسط جهاد دانشگاهی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، جمعیت هلال احمر، سپاه کربلای مازندران، رده‌های بسیج پزشکان و بسیج محلات و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای مازندران تصویب شد.

جلسه هماهنگی تدوین طرح پایش مستمر وضعیت سلامت شهروندان مازندران در بحران کرونا  که با رویکرد غربالگری و پیگیری سلامت شهروندان پیگیری می‌شود در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور رئیس و مدیران جهاد دانشگاهی مازندران، رئیس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران، جانشین فرماندهی سپاه کربلای مازندران و معاونین جمعیت هلال احمر مازندران، نماینده پزشکان خانواده استان، بسیج اقشار دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست به موضوعاتی از قبیل نحوه انجام کار و نقش هر سازمان در پایش مستمر وضعیت سلامت افراد توسط پزشک خانواده و حمایت‌های ثانویه نهادهای اجتماعی و ارگان های اجرایی و حمایتی پرداخته شد.

واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران و عضو قرارگاه فرماندهی ستاد مقابله با کرونا با بیان ضرورت احصاء نظرات دستگاه‌های فعال در طرح شکست کرونا گفت: در پیش نویس ارائه شده توسط جهاد دانشگاهی، اجرای طرح به در دو بخش کاملا تفکیک شده قابل ارزیابی درمانی و حمایتی تعریف شده است.

وی تصریح کرد: در بخش درمانی، با غربالگری شهروندان وضعیت آن‌ها از نظر ابتلا بررسی می‌شود و کارهای درمانی صورت می‌گیرد و در بخش دوم با شناسائی نیازهای هر گروه از شهروندان چه آن‌هایی که معرفی به بیمارستان می‌شوند و چه آن‌هایی که درمان‌شان در منزل پیگیری و با کمک دستگاه‌های مشارکت کننده و دستگاه‌های حمایتی رفع نیازهای افراد مبتلا هم در زمینه درمان و هم در بعد اجتماعی، جهت ممانعت خروج از منزل پیگیری می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران هدف از بیان مطالب مذکور را شناسائی میزان سطح مشارکت ارگان‌های مختلف و تعیین وظایف هر ارگان برشمرد و افزود: شرط موفقیت طرح استفاده از پتانسیل تمام دستگاه‌های اجرایی به صورت منسجم و سازماندهی شده است تا برآیند تمام زحمات و تلاش‌ها به یک هدف منتهی شود.

عبدالهیان ادامه داد: در این خصوص جهاد دانشگاهی روند کار و نقش دستگاه‌ها را تدوین و نظارت خواهد کرد.

دکتر روحانی‌زاده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در ادامه با بیان قابلیت کم نظیر مازندران از نظر وجود پزشک خانواده و سایر استعدادهای استانی تاکید کرد: در بحث غربال‌گری نیاز به نیروهای کمکی به صورت تمام وقت خواهیم داشت.

وی گفت: مساله تماس با خانواده‌ها و ثبت اطلاعات سلامت افراد در سامانه سلامت سیب را مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: پزشکان خانواده به خوبی به این کار اشرافیت دارند و در پشتیبانی از مریض و پیگیری کارهای درمانی تا تامین سلامتی افراد مهارت دارند.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران فاز دوم طرح پایش مستمر سلامت شهروندان را امری ضروری در فرآیند بهبودی مریض دانست و بیان کرد: افرادی که پا در این عرصه خواهند گذاشت باید مسئولیت پذیری داشته باشند تا خدمات به موقع انجام شود.

روحانی‌زاده با بیان اینکه شناسایی نیاز این افراد و انتقال به نیروهای پشتیبانی کننده ضرورت دارد، افزود: سامانه واسط ارتباط فاز شناسایی و غربالگری توسط پزشک خانواده را با نیروهای توانمند مستقر در محلات برقرار کرده و با مراجعه این نیروها به منزل مورد گزارش پزشک خانواده، به دریافت نیازمندیهای بیماران رسیدگی می‌کنند.

دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه نظرات خود را در ایجاد طرح مورد نظر بیان کرده و گفت: در این فرآیند همراهان بیمار یا کسانی که به نحوی درگیر هستند هم دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: خانواده بیمار باید با بیمار در کمترین ارتباط باشند و پایش طوری باید طراحی شود که به طریق مختلف خانواده و افراد همراه بیمار برای خرید دارو و تمدید دفترچه و انجام امور مربوط به بیمار گمارده نشوند و اطمینان خاطر داده شود تا به قرنطینه خانگی بروند.

سرهنگ رضایی جانشین فرماندهی سپاه کربلا در ادامه نشست به قابلیت نیروی انسانی سپاه و بسیج در اجرای موفق طرح تاکید کرد و گفت: در هر محلی نیاز به نیروهای متخصص و مردمی باشد ما آمادگی خود را اعلام می‌داریم.

وی تصریح کرد: چنانچه ساختاری برای ایجاد ارتباط بین گروه‌ها  به وجود آید ما آماده هر گونه همکاری هستیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه کارشناسان جهاد دانشگاهی، هلال احمر، پزشک خانواده و بسیج جامعه پزشکی نظرات خود را در خصوص ضرورت های طرح ارائه کردند و مقرر شده است با تصویب نهایی طرح در ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا مازندران، پایش مستمر وضعیت سلامت شهروندان تا پایان رفع بحران با ایجاد کارگروه های شهرستانی به محوریت فرماندار و مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط انجام پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس جهاد دانشگاهی منطقه مازندران دانشگاه علوم پزشکی مازندران طرح پایش مستمر جهاد دانشگاهی پزشک خانواده دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در روز جاری (۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲) وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۱۰۳ و هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهرهای آبادان، اندیمشک، اهواز، سوسنگرد، شادگان، شوش، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامهرمز و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

کد خبر 6081069

دیگر خبرها

  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • امسال ۹ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود/ افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • دکتر مرندی، چهره مؤثر در حوزه بهداشت و درمان کشور