Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@18:48:07 GMT

تحرکات مشکوک آمریکا بیخ گوش ایران

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۸۵۷۱

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، در حالی که جهان ایالات متحده را تحت فشار قرار داده تا تحریم های یک جانبه بر علیه ایران را بردارد و اجازه دهد این کشور به جمع دیگر کشورهای جهان در مبارزه با ویروسی که کل بشریت را به خطر انداخته بپیوندد احتمال زیادی وجود دارد که مقامات آمریکایی بخواهند دست به یک ماجراجویی جدید بزنند تا اذهان جهانیان را از فاجعه ای که امروزه ایالات متحده با آن مواجه است دور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیرغم رفتارهای تمسخر آمیز رییس جمهوری آمریکا در مورد انتشار ویروس کرونا در جهان مشاهده می کنیم که روز گذشته ایالات متحده گوی سبقت را از چین ربود و بیشترین تعداد افراد درگیر با ویروس کرونا را به نام خود ثبت کرد.

کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و اسپانیا هم گوی سبقت را از چین ربودند و بیشترین تعداد کشته شدگان بر اثر کرونا را به نام خود ثبت کردند.

این اتفاق می تواند کل سیستم بهداشتی آمریکا که طی سه سال گذشته آقای ترامپ آن را به هم زد را زیر سوال برد و باید توجه داشت که هم ایتالیا و هم اسپانیا تلاش داشتند از همان سیستم بهداشتی تبعیت کنند.

علیرغم موفقیت های قابل توجه آقای ترامپ در ارتقای سطح شرایط اقتصادی و کاهش بیکاری در آمریکا اما ماجرای بهداشت و سلامت عمومی می تواند منجر به بزرگترین ضربه در انتخابات آتی به وی شود.

به همین دلیل امروزه آمریکایی ها بیش از پیش به منحرف کردن افکار عمومی داخلی و خارجی نسبت به شرایط داخلی آمریکا دارند و بهترین راه برای این کار همانا راه انداختن یک کودتا در عراق و یا ایجاد یک درگیری محدود با ایران می باشد.

طبق نظر همه کارشناسان بعید است آقای ترامپ بخواهد به سمت و سوی یک جنگ تمام عیار با ایران برود چون این جنگ می تواند تیر خلاص بر کالبد انتخاباتی نیم داره وی باشد؛ اما اینکه بتواند ضربه ای به ایران وارد کند و ایران هم نتواند پاسخ دهد می تواند به نفع او تمام شود.

احتمال دارد برخی مشاوران وی باور داشته باشند که امروزه با توجه به اینکه نیروهای مسلح ایران درگیر مبارزه با ویروس کرونا در داخل کشور هستند شرایط برای انجام یک عملیات نظامی اینچنینی بسیار مناسب می باشد و به همین دلیل برخی اهداف نظامی و یا اقتصادی و یا زیربنایی استراتژیک ایران را هدف قرار دهند و بعد آقای ترامپ به عنوان یک قهرمان بلا منازع در آمریکا ظهور کند.

بدیهی است شرط بندی آنها در این شرایط مبنی بر آن خواهد بود که ایرانی ها پاسخ نخواهند داد و حمله های اخیر به پایگاه های آمریکایی در عراق را می توانند بهانه کنند تا به ایران ضربه بزنند.

حال اگر آنها نتوانند این سناریو را پیاده کنند احتمال اینکه بخواهند دست به یک تحرک نظامی درون عراق بزنند هم زیاد است.

طبق این سناریو برخی تحلیلگران باور دارند ممکن است هدف آمریکایی ها از تقویت حضور خود در عراق به این دلیل باشد که آنها می خواهند مواضع نیروهای طرفدار ایران را هدف قرار دهند و آنها را تضعیف کنند تا شرایط یک کودتای نظامی در عراق فراهم شود و افسران ارتش عراق که همسو با ایالات متحده هستند با حمایت این کشور قدرت را در عراق به دست بگیرند.

 

اسپوتنیک

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا تحریم آمریکا ایران ایالات متحده آقای ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد

به گزارش جماران؛ خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دستکم فعلاً علاقه‌ای به اجرایی کردن تحریم‌های نفتی ایران داشته باشد.

قانونی که جو بایدن را برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران تحت فشار قرار می‌دهد، در این هفته در مسیر تبدیل شدن به قانون  قرار دارد. اما انتظار نداشته باشید که رئیس جمهور به این زودی ها به طور کامل از اختیارات جدید خود استفاده کند.

تحریم‌های نفتی جدید برای ایران در آخر هفته به عنوان پاسخی به حمله به اسرائیل در اوایل ماه جاری توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. نمایندگان مجلس وعده داده اند که دامنه محدودیت ها بر صادرات نفت خام ایران را با گسترش پوشش به بنادر، کشتی ها و پالایشگاه های خارجی که آگاهانه وارد تجارت می شوند، گسترش دهند. اما به نظر می‌رسد باید قصد ندارد فعلاً با امضای خود آن را به قانون لازم‌الاجرا تبدیل کند.

 

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • یادی از شکست آمریکا در طبس
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند