Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با وجود روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی در آذربایجان شرقی اما متاسفانه بخشی از جامعه هنوز هشدارها را جدی نمی‌گیرند. ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، کووید 19 چند وقتی است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و به عقیده کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت  اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز خیل عظیمی از مردم آذربایجان شرقی این ویروس چموش را جدی نگرفته اند، شلوغی بازارها و خیابان‌ها حکایت از این دارد اما به اعتقاد متولیان بخش سلامت کرونا مهم ترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردد خودروهای غیربومی از ورودی و خروجی‌های مراغه ممنوع شد

حمید شکری فرماندار مراغه در جلسه ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان با اشاره به اعمال ممنوعیت تردد خودروها از مبادی این شهرستان، اظهار داشت: براساس آخرین ابلاغ‌های استانی از ستاد ملی کرونا و مصوبه جدید ستاد مبارزه با کرونای مراغه هرگونه تردد خودروهای عمومی و سواری با پلاک‌های غیر بومی در مبادی ورودی و خروجی این شهرستان ازبامداد امروز جمعه هشتم فروردین ماه 99 ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

رئیس ستاد مبارزه با کرونای مراغه، تصریح کرد: در زمان اجرای این طرح، صرفاً افرادبومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است.

محدودیت‌ تردد خودروها برای قطع زنجیره کرونا در محورهای استان بوشهر آغاز شداجرای رزمایش دفاع بیولوژیک در گلستان / سپاه تا نابودی کامل کرونا در کنار مردم می‌ماندجدیدترین اخبار کرونا در لرستان|اختصاص 164 هزار ماسک ‌به لرستان / محدودیت تردد در مسیرهای گردشگری‌

شکری در ادامه با اشاره به شرایط اعلامی از سوی ستادمبارزه با کرونا، اظهارکرد: نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو صورت خواهد پذیرفت.

معاون استاندار و فرماندار مراغه، گفت: همچنین با توجه به اینکه طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، ورود افراد غیرساکن به شهرها ممنوع می‌باشد، لذا خروج ساکنین شهرستان از محل سکونت ممنوع بوده و از تردد آنان به خارج از شهرستان جلوگیری خواهد شد.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا مراغه، تصریح کرد: خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌شود. این افراد در طول مسیر اجازه ورود و اقامت در شهرستان مراغه را نداشته و متعهد خواهند شد در اسرع وقت ضمن معرفی خود به مبادی خروجی و تسلیم برگه تعهد از شهرستان خارج خواهند شد در غیر این صورت با مشاهده خودرو در شهرستان ضمن اعمال جریمه، خودرو توقیف و به پارکینگ هدایت خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی و مسیرهای گردشگری شهرستان که محل تجمع افراد هستند، مسدود و تعطیل خواهند بود.

تولید روزانه بیش از130 هزار ماسک بهداشتی در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: همزمان با فعالیت 121 گروه جهادی بسیج اصناف و 6 واحد صنعتی بزرگ استان توان تولید روزانه ماسک‌های بهداشتی به بیش از 130 هزار عدد در روز رسید.

حبیب امین زاده در حاشیه بازدید از چند کارگاه تولید ماسک و ملوزمات بهداشتی که در قالب گروه‌های جهادی بسیج فعالیت دارند، اظهار داشت: با همراهی و همیاری بسیج اصناف استان تا کنون 121 گروه جهادی از همان روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا سازماندهی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد 36 گروه جهادی در تبریز سازماندهی شده‌اند.

امین زاده با اشاره به این‌که همه ملزومات بهداشتی تولیدی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می‌گیرد؛ اظهار کرد: معاونت غذا و داروی این دانشگاه نیز بر فرآیند تولید این محصولات نظارت دارد.

وی خاطرنشان کرد: طی بازه زمانی یک‌ماه توانستیم ظرفیت تولید ماسک‌های بهداشتی در استان را 10 برابر افزایش دهیم؛ که جا دارد از همه مجاهدان جبهه پشتیبانی از مدافعان سلامت کشور تقدیر کنم .

تعداد کرونایی های فوت شده مراغه به 14 نفر افزایش یافت

اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا این شهرستان، با اشاره به افزایش فوت کرونایی ها اظهارداشت: براساس آخرین آمار ثبت شده و رسمی تعدا فوتی‌های این شهرستان به 14 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: تا به این ساعت پاسخ آزمایش 103 بیمار کرونایی در مراغه مثبت اعلام شده که از این تعداد تنها 18 نفر بستری هستند.

تنومند، اظهارکرد: از این تعداد درحال حاضر 71 نفر ترخیص وبا مراقبت بهداشتی و درمانی و پیگیری از طرف بهداشت در قرنطینه خانگی هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در ادامه با اشاره به اقدامات بالینی انجام شده در این شهرستان، گفت: اقدامات شناسایی و معاینات بالینی اعضاء خانواده افرادی که نتیجه آزمایش آنها مثبت بوده از سوی معاونت بهداشت و درمان شهرستان در حال انجام است.

وی گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا کنون 605 نفر که با علایم کرونا به مراکز درمانی مراجعه و پذیرش شده بودند از این تعداد 550 نفر از آنها بستری و 518 نفر از بستری شدگان ترخیص شدند.

تنومند، اضافه کرد: درحال حاضر 42 نفر در بخش ایزوله بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) مراغه به موارد مشکوک به بیماری کرونا بستری و تحت مراقبت هستند.

اجرای رزمایش دفاع بیولوژیکی با 4000 بسیجی و پاسدار

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه سپاه با 4هزار نیرو و 200 خودروی ویژه تبریز را گندزدایی می کند، گفت: مردم همراهی کنند تا اولین استانی باشیم که کرونا را ریشه کن می کند.

سردار عابدین خرّم  در آیین آغاز رزمایش بیولوژیک شهدای مدافعان سلامت آذربایجان شرقی اظهار داشت: تمام پاسداران و بسیجیان در کنار کادر درمانی همراه و خادم مردم هستند تا این بیماری را ریشه کن کنیم.

وی با تقدیر از نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی مقابله با حملات بیولوژیکی دشمن با روحیه جهادی را هدف از این رزمایش اعلام کرده و از بکارگیری همه امکانات و نیروهای سپاه استان در این رزمایش خبر داد.

فرمانده سپاه عاشورا رفع آلودگی‌های زیستی را از اقدامات این رزمایش که کل سطح شهر تبریز و دیگر شهرهای استان که رزمایش در آنها اجرا می‌شود؛ دانسته و از مردم خواست به تذکرات بیان شده عمل کنند تا بتوانیم اولین استانی باشیم که این ویروس را ریشه کن می کنیم.

گفتنی است عملیات این رزمایش توسط قرارگاه منطقه ای عاشورای نیروی زمینی سپاه با اعلام رمز «یا ابا عبدالله الحسین» در تبریز و برخی از شهرهای استان آغاز شده و رفع کامل آلودگی های زیستی از پهنه استان را دنبال می کند.

تشدید کنترل مبادی ورودی و خروجی آذربایجان شرقی توسط یگان‌های ارتش

امیرسرتیپ دوم صادق نوروی فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه نیز در جریان بازدید فرماندار و جمعی از اعضای شورای تأمین این شهرستان از کنترل ورودی و خروجی‌های آذربایجان شرقی توسط نیروهای این پادگان، اظهارکرد: در راستای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، از پنجم فروردین سال جاری، ایستگاه‌های غربالگری، کنترل تردد و رفع آلودگی در ورودی و خروجی این استان توسط کارکنان تلاشگر ارتش به صورت شبانه روزی اجرا می‌شود.

وی افزود: این ایست و بازرسی در حد فاصل شهرستان‌های میاندوآب و ملکان توسط قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش راه اندازی شده و ارائه خدمات می‌دهند.

نوری ادامه داد: در این راستا، از خروج خودروهای متعلق به آذربایجان شرقی به خارج از این استان جلوگیری شده و از ورود خودروهای سایر استان‌های کشور نیز ممانعت می‌شود.

وی تصریح کرد: قرارگاه جهادی فرعی مبارزه با کرونا نزاجا، در این مبادی با ایجاد ایست بازرسی‌های کنترلی، نقش مهمی را در کاهش تردد و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در این منطقه ایفا می‌کنند.

سرتیپ دوم نوری در ادامه با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده برای روز 13 فروردین، اظهارکرد: همچنین در روز 13 فروردین در قالب ایست و بازرسی‌های کنترلی توسط ارتش، پرسنل نیروی زمین حضور فعال داشه و در مبادی مواصلاتی نیز از ورود و خروج خودروهای سواری ممانعت خواهد کرد.

آمادگی 700 تخت هتل و هتل‌آپارتمان در تبریز برای طی دوره نقاهت بیماران کرونا

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، از آماده‌سازی 6 هتل و هتل‌آپارتمان در تبریز به منظور بهره‌برداری در راستای استفاده مبتلایان به کرونا پس از بهبودی و ترخیص از بیمارستان خبر داد.

احمد حمزه‌زاده در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طبق نظر وزارت بهداشت مبتلایان به کرونا پس از بهبودی نباید به طور مستقیم به خانه بازگردند، اظهار داشت: 6 هتل و هتل آپارتمان در آذربایجان شرقی به منظور پذیرش افراد مبتلا به کرونا پس از بهبود و ترخیص از بیمارستان برای سپری کردن دوران نقاهت در استان خبر داد.

وی افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به منظور کمک به سیستم بهداشت و درمان، رایزنی‌هایی صورت داده است و با همکاری مدیران هتل‌‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها در مجموع 700 تخت در تبریز به این منظور اختصاص داده شده است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: طبق سیاست‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا، آمادگی‌های لازم در تاسیسات گردشگری استان برای کمک به سیستم درمانی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/115/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد مبارزه با کرونا آذربایجان شرقی هتل آپارتمان ورودی و خروجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی

 رسالی احدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با اشاره به عملکرد ۵ ساله شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در مبارزه با استخراج غیرمجاز رمز ارز اظهار کرد: کارشناسان این شرکت با شیوه‌ها و بررسی‌های فنی و غیرفنی در شهرستان‌های حوزه فعالیت خود توانستند حدود ۶ هزار دستگاه تولید رمز ارز غیرمجاز را شناسایی، کشف و ضبط کنند.

وی افزود: تولید غیرمجاز رمز ارز در هر بخشی به ویژه در بخش صنعتی و خانگی به عنوان یک تهدید برای شبکه برق محسوب شده و ما برای مقابله با این تهدید نیاز به همکاری ارزشمند آحاد جامعه داریم تا در تامین مطمئن انرژی برق شهروندان عزیز کمک حال خادمان خود در صنعت برق و به ویژه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی باشیم.

رسالی احدی با اشاره به رسیدگی ویژه و سریع مراجع قضایی استان و شهرستان‌ها به پرونده‌های این پدیده غیرقانونی و خدمات نیرو‌های انتظامی و امنیتی استان در کشف و مبارزه با استخراج رمز ارز غیرمجاز ادامه داد: این تعداد ماینر از ۵۳۰ نقطه استان شامل شهرها، روستا‌ها و واحد‌های خدماتی و تولیدی کشف شده و با تشکیل صد‌ها پرونده تحویل مقامات محترم قضایی استان در شهرستان‌های مختلف تحت پوشش شده است.

وی با اشاره به آخرین اقدام این شرکت در شناسایی دستگاه‌های غیرمجاز ماینر گفت: کارشناسان این شرکت در فروردین ماه امسال تعداد چهار دستگاه در روستای درویش بقال شهرستان شبستر، تعداد چهار دستگاه در بخش کشکسرای مرند و تعداد ۲ دستگاه در شهرستان مراغه را کشف و ضبط کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • تجلیل از رئیس دادگاه بخش سراجو در مراغه