Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ سیف الله آقابیگی گفت:  براساس اخطاریه سازمان هواشناسی که روز گذشته (پنج شنبه) صادر شد در مجموع ۲۴ استان کشور از عصرامروز تا روز سه شنبه آینده درگیر بارش‌هایی خواهند شد که در برخی از این استان‌ها میزان بارش بیش از پیش بینی‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: بر این اساس صبح امروز جلسه ستاد سیلاب وزارت نیرو با حضور همه مدیران بخش آب و فاضلاب، برق، نیروگاه‌ها بر گزار و ارزیابی کاملی از همه مناطق و استان‌های درگیر بارش صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: از اتهام جاسوسی تا ترور بیولوژیک/ ماجرای اخراج پزشکان بدون مرز از ایران چیست؟مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت منابع آب ایران همچنین گفت: اقدامات زیادی برای روبرو شدن با بارش‌ها علاوه بر اقدمات و تدابیر قبلی در دستور کار قرار گرفته و برای مسوولان استان‌ها ارسال شد.

آقابیگی استمرار رهاسازی هدفمند و برنامه ریزی شده سد‌ها برای روبرو شدن با سیلاب‌های جدید را یکی از اقدامات انجام شده برشمرد.

وی تداوم لایروبی رودخانه‌ها که تاکنون یک هزار و ۷۸۰ گیلومتر انجام شده را از دیگر اقدامات برای روبرو شدن با بارش‌های جدید دانست.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت منابع آب ایران ادامه داد: کار ساماندهی رودخانه‌ها برای یکصد کیلومتر از رودخانه‌های اولویت دار در حال انجام است تا بتوانند سیلاب‌های احتمالی را به راحتی عبور دهند.

آقابیگی با بیان اینکه ۲۴ استان درگیر بارش‌ها که از امروز آغاز می‌شود تعدادی شاهد بارش‌های بیشتری خواهند بود گفت: مناطق شمالی استان هرمزگان بارش بیشتری را دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: استان هرمزگان به دلیل بارش‌ها و سیلاب قبلی دارای درصد بالاتر رطوبت است که احتمال وقوع سیل در این استان را بیشتر خواهد کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت منابع آب ایران تصریح کرد: بر این اساس برنامه رها سازی هدفمند سد‌های این استان که در بارش قبل پر شده بودند در دستورکار قرار گرفته است.

آقابیگی افزود: استان کرمان نیز به دلیل بارش بیشتر با سیلاب روبرو خواهد شد علاوه بر آن استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، جنوب فارس، خوزستان به خصوص مناطق شمالی شاهد بارش‌های بیشتر خواهند بود.

وی ادامه داد: مناطق مرکزی استان سیستان و بلوچستان بارش‌های قابل توجهی دریافت خواهد کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: استان‌های کرمانشاه، ایلام در غرب و شمال غربی، خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی مشمول این بارش‌ها خواهند شد.

آقابیگی بر ضرورت هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی استان‌های ذکر شده برای مقابله بهتر با شرایط بارانی تاکید کرد.

وی همچنین بر همکاری مردم برای پرهیز از تردد در مسیر رودخانه‌ها و مسیر‌های سیل خیز تاکید کرد.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 وقوع سیل بارش باران منابع آب ایران رودخانه ها استان ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و جاری شدن سیل در بخش‌های مختلف استان سمنان + فیلم

شب گذشته در پی بارش‌های شدید سیلاب بزرگی بخش‌های مختلف استان سمنان را فرا گرفت. این اتفاق در منطقه شرق استان رخ داده است.

شهروند خبرنگار ما از وقوع سیلاب در روستای سوداغلن و شهر رضوان فیلمی ارسال کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - سمنان

 

بیشتر بخوانید:

معابر سلیچ آبادان با بارش باران تبدیل به دریاچه شد + تصاویر

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آمریکا : به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • آمریکا: به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • برف و باران امروز اصفهان را فرا می گیرد
  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها در کشور
  • بارش باران و وزش باد تا اواخر وقت امروز
  • هشدار جدید هواشناسی؛ بارش برف و باران در تمام ایران
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها
  • بارش باران و جاری شدن سیل در بخش‌های مختلف استان سمنان + فیلم
  • هشدار زردبارش باران و وزش تندباد در آذربایجان غربی