Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گمرک لطیفی سخنگوی گمرک تصریح کرد: با وجود توقف فعالیت مرز بازرگان برای انجام رویه‌های صادرات، واردات و ترانزیت به دلیل تصمیمات آنکارا برای کنترل و مقابله با شیوع کرونا، چند روزی است که راه تجارت با ترکیه در رویه‌های صادرات، واردات و ترانزیت کالا بین ایران و ترکیه از طریق مرز رازی و با هماهنگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از طریق ریلی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: از ۲۶ اسفند تا کنون، نزدیک به ۵۰۰ واگن کالای تجاری از طریق گمرک رازی بین دو کشور رد و بدل شده که از این میزان نزدیک به ۱۹۰ واگن کالای صادراتی از ایران به ترکیه و حدود ۳۱۰ واگن کالا نیز واردات از ترکیه به ایران را شاهد بودیم.

لطیفی اظهار کرد:از ده کامیون اقلام بهداشتی که از کشور‌های دیگر و از مسیر ترکیه باید وارد کشور می‌شد، فردا دو کامیون با ورود از بازارچه مرزی ساری سو وارد کشور می‌شود. در ضمن کامیون‌های ترکیه و ایرانی از طریق مرز بازرگان به سمت کشور‌های خود مجاز به تردد هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن صادرات و واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ­رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما موضع‌گیری خاصی درخصوص واگن‌ها نداریم و فقط تاکید می‌کنیم وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی باید جهادی عمل کند نه اینکه این کار ۲،۳ ماه زمان ببرد. مهدی چمران افزود: هر یک روزی که تاییدیه‌های فنی واگن‌های مترو به تاخیر بیفتد، مردم از واگن‌ها محروم می‌شوند. رئیس شورای شهر تهران همچنین باردیگر بر استفاده از کارشناسان مترو برای تایید فنی واگن‌ها تاکید کرد و گفت: پیش از این نیز کارشناسان مترو برای واگن‌ها تاییدیه فنی می‌دادند و اگر شرکتی دیگر تایید کند باید دو تا سه میلیارد تومان هزینه شود و ما نمی‌خواهیم هزینه اضافی صرف شود. سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیشتر درخصوص تأخیر در اجرایی شدن قرارداد تأمین ۷۹۱ دستگاه واگن متروی تهران جوابیه‌ای صادر و تاکید کرده بود قرارداد تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن برای خطوط متروی تهران پس از پنج سال از امضای قرارداد با همت وزارت کشور وارد مرحله عملیاتی شد. همچنین الحاقیه این قرارداد به میزان ۱۶۱ دستگاه واگن که سرجمع ۷۹۱ دستگاه واگن را تحویل متروی تهران می‌دهد، سال گذشته به امضا رسید. سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین تاکید کرده از طریق مطالعه فشرده اسناد و جلسات متعدد، زمان ۶ ماهه مندرج در قرارداد حتی به میزان سه ماه تاکنون کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی
  • عوارض واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • توضیحات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره واردات واگن‌های مترو
  • افزایش سرعت تجارت با همکاری شرکت حمل و نقل کشتیرانی و راه آهن
  • تحول ریلیِ دولت سیزدهم با محوریت وزارت کشور
  • تحول ریلی دولت سیزدهم با محوریت وزارت کشور
  • ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟​
  • ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
  • تاکید رئیس شورا بر آمادگی پدافند هوایی