Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریعتی شامگاه جمعه پس از نشست شورای تامین استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در حال حاضر خرمشهر، آبادان،  اندیمشک و شادگان شهرهای قرمز استان هستند و اقدامات سختگیرانه تر در این شهرها اجرا می شود. تصمیم های جدی برای این شهرها در نظر گرفته شده است که با جدیت اجرا می شوند.

وی افزود:  حفظ سلامت و جان مردم خط قرمز ما و تمامی اعضای شورای تامین استان است ،در این زمینه با هیچکس مماشات نمی شود،  مردم نقش اساسی  در این زمینه دارند و باید همکاری کنند ما انتظار داریم نهایت همکاری از سوی مردم صورت گیرد در غیر اینصورت مجبوریم از طریق اعمال قانون کنترل را اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان با تاکید بر این که در حال حاضر وضعیت استان پایدار است توضیح داد:  شرایط  بیماری کرونا در استان تحت کنترل است و  هیچ مشکل خاصی نیست اما در بیماری های مسری شرایط پایدار هم شکننده است لذا از مردم می خواهیم  همکاری جدی با ما داشته باشند.

وی افزود: در راستای دستور العمل کشوری،  مبنی بر فاصله گذاری اجتماعی که باید در کل کشور برای کنترل بیماری ناشی از ویروس کرونا اجرایی شود، شورای تامین خوزستان روز جمعه تشکیل جلسه داد و تبادل نظر و هماهنگی های مختلف در این راستا صورت گرفت و تصمیم های مهمی اتخاذ شد.

شریعتی گفت:  براساس مصوبات این نشست بنا شد فقط افراد ساکن در شهرهای مورد نظر اجازه ورود به آن شهرها را داشته باشند و از ورود افراد غیرساکن جلوگیری  می شود، نحوه شناسایی افراد با کارت ملی، بیمه نامه، پلاک خودرو  است.

وی ادامه داد:  افراد غیر ساکن در شهرها باید هر چه سریعتر  شهر را ترک کنند. این مسافران می توانند از شهرها خارج شوند اما اجازه ورود به شهرهای استان خوزستان را ندارند.

استاندار خوزستان توضیح داد: مدارس و دانشگاه ها تا پایان زمان طرح تعطیل هستند در این مدت پارک‌ها، بوستان ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی و به طور کلی تمامی محل های تجمع با شدت بیشتر تعطیل خواهند بود.

وی بیان کرد: اصناف و مشاغلی که در زمینه تامین مواد غذایی فعالیت دارند همچنین داروخانه دایر  هستند اما سایر مشاغل تعطیل هستند و اجازه فعالیت ندارند ، تمامی مراسم ها از جمله مراسم شادی، مذهبی، فرهنگی، تشییع جنازه، ترحیم و هر گونه مراسمی که منجر به تجمع افراد شود ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

شریعتی با بیان این که تردد خودروهای امدادی، درمانی و پلیس بلامانع است گفت:تردد سایر خودروها ممنوع است، حرکت قطارها  به استان تا سیزده فرودین محدود و حرکت قطارها در استان کاملا ممنوع است.

وی  با بیان اینکه حرکت اتوبوس‌ها  نیز با محدویت انجام می شود تصریح کرد:  هواپیماها نیز باید پروازهای خود را به حداقل برسانند و حداکثر محدودیت ها به همراه رعایت الزامات بهداشتی صورت گیرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد  مردم موافق طرح های محدودیت هستند تنها ۲۰  درصد موافق نیستند که برای سلامت جان ۸۰ درصد مکلف به انجام قانون هستند.

وی گفت: برای روز سیزدهم فروردین و روز طبیعت نیز طی هفته آینده تصمیم گرفته می شود و به مردم اعلام می شود.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تا ظهر روز هشتم فروردین ماه ۶۱۰ نفر است که ۷۴ نفر از آنها فوت شدند.

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم فروردین ماه اعلام کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر  در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۳۷۸  نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز  بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به حدود ۲۰۰  کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا چین دانشگاه علوم پزشکی سازمان بهداشت جهانی شادی مسافران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم هشدار قرمز هواشناسی در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد و از مردم خواست همچنان جانب احتیاط و ایمنی را نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا هرمزگان و به نقل اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در سراسر استان هرمزگان از غروب امروز سه شنبه ۲۸ فروردین تشدید و تا فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از مردم استان بر لزوم رعایت نکات ایمنی و احتیاطی تاکید کرد و افزود: باتوجه به همکاری خوب مردم، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات‌رسان شاهد مخاطره جدی بر اثر فعالیت این سامانه در سطح استان نبودیم.

حسن‌زاده گفت: انسداد موقت مسیرهای روستایی رفع شده یا درحال بازگشایی همزمان با فروکش شدن جریان آبنما هاست همچنین آسیب ۱۴ پایه‌ی برق فشار ضعیف و ۱۰۰ پایه‌ی فشار متوسط رفع و تا ساعاتی دیگر برق ۳۰ روستا وارد مدار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از ترمیم فیبر نوری رودان نیز خبر داده و گفت: آبگرفتگی شدیدی در معابر و مناظر گزارش نشده و شاهد دفع مناسب روان‌آب‌ها به ویژه در جزیره کیش با بیشترین حجم بارندگی هستیم.

حسن زاده درخصوص اسکان اضطراری نیز اشاره داشت: سالن‌های ورزشی، مدارس و سالن‌های ادارات آماده شده به ویژه در جزایر و تاکنون بیش از ۴۰ مسافر در قشم اسکان یافته‌اند.

وی بر اثر این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی و باغی و زراعی احتمال خسارت به برخی زیرساخت‌ها احتمال تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه‌ها، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر طوفان لحظه‌ای و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی وجود دارد.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در تمامی مناطق استان در آمادگی کامل هستند و با سرعت نسبت به رفع آسیب‌ها اقدام می‌کنند و لازم است همچنان مردم استان از تردد غیر ضروری در سطح شهر و مسیرهای برون شهری خودداری نموده و از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

مطابق هشدارهای دریایی اداره‌کل هواشناسی استان و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، از ساعات اولیه امروز شاهد شرایط ناپایدار جوی و دریایی در سطح استان بودیم و بر همین اساس هشدار هواشناسی و دریایی هنوز سطح قرمز اعلام شده است.

کد خبر 745256

دیگر خبرها

  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی
  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • ژاوی: به داور گفتم فاجعه بودی!/ اخراج آرائوخو سختگیرانه بود
  • تداوم هشدار قرمز هواشناسی در هرمزگان
  • مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی