Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ که این روزها به شدت درگیر ضعف سیستم بهداشتی-درمانی، اقتصاد و حتی سیستم اطلاعاتی خود در ارزیابی به موقع و درست پیامدهای ویروس جدید کرونا است، وعده داده بود شرکت‌های خودروسازی بزرگ تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌‎ها به ویژه دستگاه ونتیلاتور را تولید خواهند کرد.

این در حالی است که فرمانداران و شهرداران برخی ایالت‌ها همچون نیویورک بارها گفته بودند که هیچ شرکتی تا کنون به این کار اقدام نکرده و دولت ترامپ باید از قانون تولیدات دفاعی در این زمینه استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این قانون، شرکت‌ها باید خط تولید خود را به تجهیزاتی که کشور به آن نیاز دارد، اختصاص دهند.

حال پس از اینکه آمریکا رتبه نخست ابتلا به ویروس جدید کرونا را کسب کرده و حتی از چین هم بالاتر رفته است، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعتراف کرد که شرکت جنرال موتورز، یکی از غول‌های خودروسازی آمریکا، به وعده خود عمل نکرده است.

ترامپ نوشت: طبق معمول به نظر نمی‌رسد با این «جنرال موتورز» هرگز به نتیجه‌ای رسید. آنها گفتند ۴۰ هزار ونتیلاتور، بسیار بیشتر از مورد نیازمان در زمان بسیار کمی تحویل خواهند داد.

وی افزود: اکنون آنها می گویند تنها ۶ هزار دستگاه را در اواخر آوریل آماده می‌کنند و دلار بیشتری می خواهند. همیشه با "ماری بی" آشفتگی خواهید داشت. قانون تولید دفاعی را فعال کنید.

جنرال موتورز باید به سرعت کارخانه خود را که در اوهایو به طور احمقانه‌ای بسته شده است یا دیگر کارخانه‎ها را بازکنند و ساخت ونتیلاتور را همین الان آغاز کنند.

وی که برخی از کلمات این نوشتار را با حروف درشت و به معنای تاکید ناشی از عصبانیت نوشته بود، ادام داد: شرکت فورد به سمت ساخت دستگاه ونتیلاتور می رود. سریع!!!

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه این یادداشت توئیتری مدعی شد: ما برای خرید تعداد زیادی از این دستگاه‌ها به برخی شرکت‌های شگفت انگیز پول پرداخت کرده‌ایم. نام و تعداد این شرکت‌ها متعاقبا اعلام می شود.

ترامپ همچنین مدعی شده است هزاران دستگاه ونتیلاتوری که دولت فدرال در اختیار نیویورک قرار داده بود، در انبارها یافت شد و از فرماندار این ایالت خواسته است همین الان آن ها را توزیع کند.

تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا تا این ساعت به ۹۲ هزار و ۹۳۲ نفر اعلام شده است که تنها در ایالت نیویورک ۴۴ هزار و ۶۳۵ نفر مبتلا هستند.

با این حال ترامپ از گزارش روزنامه نیویورک تایمز که به برخی مشکلات بیمارستان‌های آمریکا در مواجهه با این ویروس پرداخته بود هم واکنش نشان داد و گفت: آیا کسی به این روزنامه جعلی نیویورک تایمز توضیح خواهد داد که ( همه اخبار مناسب چاپ نیستند) که دموکرات‌ها همیشه کار را برای مواضع این دولت غیرممکن می‌سازند.

وی که نگران هشت ماه باقی مانده دوره ریاست جمهوری خود است و می خواهد در این مدت، مهره‌های خود را به ویژه در دادگاه‌ها منصوب سازد، ادامه داد: تاخیر «حداکثری» آنها حتی برای بهترین نامزدهای معرفی شده اعم از قضات، زمان اندک را از بین می برد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث