Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با ارائه گزارشی از عملکرد سپاه در مبارزه با کرونا و در مواجهه با سیل اخیر جنوب استان از توزیع ۲۳۰۰ سری لوازم منزل از محل هدیه مقام معظم رهبری در مناطق سیل زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی، در شب میلاد باسعادت امام حسین(علیه السلام) و روز پاسدار با گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ گفت: حسین بن علی علیهماالسلام و نهضت جاوید عاشورا بهای آن مکتب وحی و بقای آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه امام راحل انقلاب بزرگی را پیامبرگونه انجام داد و اسلام ناب را احیا کرد؛ افزود: امام(ره) برای بقای انقلاب جمعی را از بین انقلابیون به نام پاسداران برای نگهبانی و حفاظت از انقلاب و دستاوردهای انقلاب انتخاب و بقای انقلاب را به دست کسانی که از جنس انقلاب هستند، سپرد.

 

 

 

وی با تصریح به اینکه پاسداری شغل و کارمندی نیست بلکه یک رسالت است و مکان و زمان نمی شناسد؛ اظهار داشت: حقیقت سپاه یک مثلث تحت عنوان «مکتبی، انقلابی و مردمی» بودن است که هر سه این موارد در وجود کم نظیر حاج قاسم به عنوان یک پاسدار واقعی اسلام و قلب مسلمین و ملت ایران نهادیه شده است.

 

 

 

سردار معروفی خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) روز ولادت امام حسین علیه السلام را روز پاسدار نامگذاری و آن را به پاسداری متصل کردند یعنی روز بهای دین خدا روز شما است و شما باید حسینی فکر کنید.

 

 

 

وی «انقلابی بودن» را به معنای غیرمحافظه کار و رسالت محور دانست و با بیان اینکه رسالت محور یعنی مکان، زمان و لباس نمی شناسیم و هر کجا که اقتضا کند وارد می شویم؛ افزود: حاج قاسم شخصیتی خاکی اما از اولیاءالله در جنگ، هشت سال دفاع کرد؛ در جنوب شرق امنیت برای مسلمین ایجاد کرد و سپس در جبهه مقاومت، شبکه اسلام را ساخت و این رسالت محوری است.

 

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: پاسداری یعنی هر کجا نیاز است{وارد شوی} و این پاسدار همان حقیقی است که در وجود هر کس که باشد او پاسدار است ولو اینکه این لباس را نداشته باشد زیرا اندیشه زیبا باشد، می شود از دین دفاع کرد.

 

 

 

وی در تکمیل این بخش از سخنانش با تأکید بر اینکه وصیت نامه حاج قاسم باید تبدیل به طرح و واحد درسی در مدارس و دانشگاه ها شود؛ تصریح کرد: سپاه بعنوان نهاد انقلابی در  اجرای مأموریت های ذاتی خود انعطاف پذیر است.

 

 

 

سردار معروفی اقدامات نظامی، امنیتی، امدادرسانی در سیل، زلزله، کرونا، نظام سلامت و... را از مصادیق انعطاف در مأموریت های ذاتی سپاه عنوان و بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «سپاه سنگر مستحکم انقلاب است» یعنی سنگر پولادینی که جان پناه مردم است؛ سپاه سد بلای مردم و انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی و ولایت است و فدای انقلاب و مردم می شود.

 

 

 

 

وی گزارش داد: به دنبال شیوع کرونا امروز ما 104 کارگاه جهادی مردمی تولید ماسک داریم که روزانه 49 تا 50 هزار ماسک با هماهنگی اداره صمت، بهداشت، علوم پزشکی تولید می کنیم؛ یک کارگاه تولید لباس کادر درمان هم راه اندازی کردیم و در کنار اینها، 250 کارگروه جهادی داریم که تمام استان را ضدعفونی می کنند.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه در طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا با تمام وجود نیروهای ما در اختیار شبکه بهداشت و در کنترل ورودی و خروجی ها نیز در اختیار هستند؛ بیان کرد: سپاه در خدمات اجتماعی به مردم غیر از خود مردم به کسی گزارش نمی دهد.

 

 

 

وی با متذکر شدن این نکته که بر اساس ابلاغ فرماندهی کل سپاه در زمان حوادث غیرمترقبه آتش به اختیار هستیم و نیاز به هیچ هماهنگی نداریم؛ تصریح کرد: بنده نیز در استان به همه فرماندهان این موضوع را ابلاغ کردم که در خدمات دهی آتش به اختیار هستید و بلافاصله وارد عمل شوید و اقدام کنید.

 

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه ما در سپاه دو قلم ممنوعه داریم و وارد نمی کنیم و آن سلاح و مهمات است که غیر از آن هر چه هست متعلق به مردم است؛ بیان کرد: زمانی که از موضوع بارش ها مطلع شدیم به فرماندهان اعلام آماده باش زدیم و از روز اول که پنج قرارگاه تشکیل دادم و در جنوب استان جاشنین خود را سردار مطهری قرار دادم که وقتی سیل روز یکشنبه اتفاق افتاد ما غافلگیر نشدیم؛ با مسئولان محلی و گروه های جهادی هماهنگ و اولویت بندی هایی کردیم که نخست آب را از خانه ها بیرون، سپس لایروبی و بعد ضدعفونی کنیم.

 

 

 

وی ادامه داد: تجهیزات جنگ نوین لشکر شامل سه دستگاه قوی و 17 کولی نیروی متخصص در کهنوج وارد کردیم که این سه کار انجام شود و زهکلوت را هم چهار قسمت کردیم و هر قسمت را یک فرمانده گذاشتیم و علاوه بر سه اولویت مذکور، اولویت چهارم را شستشوی لوازم مردم قرار دادیم که در همین راستا چهار کارواش مستقر کردیم و این ها وسایل مردم را شستشو می دهند.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: احساس کردیم به خاطر گرمی هوا و رطوبت بالا در منطقه که احتمال بیماری را افزایش می دهد؛ با فرمانده نیروی دریایی هماهنگ کردیم و بیمارستان صحرایی مستقر کردیم.

 

 

وی اظهار داشت: اولویت ما سیل بندها بود که 24 دستگاه مهندسی در منطقه فعال و اولویت بندی کردیم که اول آنهایی که شکسته شده ترمیم و تقویت کنیم که اگر باران چند روز آینده بیاید اتفاقی نیفتد و دستگاه ها را در منطقه نگه می داریم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به نشست مشترک با مخبر، رییس ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خصوص از بین رفتن دام و کالای مردم؛ اعلام کرد: در گام اول قرار شد 500 رأس گوسفند در خود منطقه خریداری و آورده آن هم با خود منطقه رودبار و کهنوج باشد.

 

 

 

وی ادامه داد: علاوه بر این با فرمانده کل سپاه هماهنگ شد و سوله بزرگی در اختیار بسیج سازندگی گذاشتیم و از عنبرآباد و کهنوج و رودبار و جیرفت فراخوان زدیم و تعمیر کار بردیم تا مردم برای تعمیر لوازم منزل شان که در سیل آسیب دیده مراجعه کنند؛ همچنین هدیه ای از طرف مقام معظم رهبری برای مناطق سیل زده تحویل فرمانده کل سپاه شده که با آن 500 اجاق گاز، ۵۰۰ قالی، ۵۰۰ پنکه رومیزی، ۵۰۰ سرویس قابلمه و 300 یخچال خریداری شده و با حساب و کتاب در اختیار مردم قرار می گیرد تا بخشی از مشکلات حل شود و ما در کنار مردم خواهیم بود.

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل جنوب کرمان سردار معروفی سپاه ثارالله استان کرمان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مقام معظم رهبری حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند دشمن صهیونیستی برای مقابله با ایران موجب تمسخرشان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی شمسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در تجمع بزرگ دانشگاهیان این دانشگاه در حمایت از مجاهدت سربازان سپاه اسلام و پاسخ قاطع به رژیم خونخوار صهیونیستی که در مزار شهدای گمنام واحد تبریز برگزار شد، گفت: اقدام شجاعانه و غیورانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب خوشحالی خیل عظیمی از مردم عزیز و آزاده دنیا نسبت به این اقدام شد.

وی افزود: با نمایان شدن موشک‌ها و پهباد‌های جمهوری اسلامی در هر کشور، شهر و روستایی، مردم شعار الله اکبر سر می‌دادند و از جمهوری اسلامی تشکر می‌کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی متذکر شد: مردم مظلوم و عزیز غزه بعد از مدت‌های مدیدی که زیر آتش‌های رژیم غاصب و فاسد صهیونیستی بودند به آرامش رسیدند.

شمسی یادآور شد: قدرت پوشالی که رژیم صهیونیستی، آمریکا و ۱۰ کشوری که مدافع جریان خبیثانه بودند در مقابل هیبت، قدرت و همت جهان اسلام، فرزندان انقلاب اسلامی و فرزندان روح‌الله موسوی خمینی هیچ‌گونه قدرتی نداشته و هیچ حرکتی نتوانستند انجام دهند و معلوم شد قدرتشان پوشالی است و موشک‌ها و پدافند‌هایی که داشتند موجب تمسخرشان در فضای مجازی و دنیا شد و نشانگر این شد که قدرت‌های پوشالی هیچ هستند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دوره بزن و دررو‌ها تمام شده و اگر چشم در مقابل چشم است یکی بزنن؛ یکی هم می‌خورند؛ چه از ناحیه ما، جهان اسلام و چه از ناحیه تمام آزادگان جهان.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی افزود: فرزندان انقلاب اسلامی، پاسداران و سپاه همیشه سرافراز وظیفه حسینی خود را در قبال اقدام خبیثانه رژیم کودک‌کُش صهیونیستی انجام دادند و اکنون موقعیت فداکاری و تبیین زینبی نیاز است.

شمسی تأکید کرد: سپاه جمهوری اسلامی کار حسینی خود را انجام داد و امروز کار زینبی و تبیین زینبی بر عهده تک‌تک اقشار فرهیخته است و نیاز است این اقدام تبیین شود تا رسانه‌ها اخبار را درست منعکس کنند و همه بدانند که ما با سلاح‌های اولیه پاسخ دشمن را داده‌ایم و از سلاح‌های پیشرفته خود رونمایی نکردیم.

به گزارش آنا، در این مراسم بعد از سخنرانی، زیارت عاشورا قرائت و حاضرین بر علیه رژیم غاصب شعار دادند و با قرائت فاتحه برای شهدای گمنام این مراسم به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟
  • عملیات «وعده صادق» نقطه عطف عبور از چالش‌ها است
  • پدافند دشمن صهیونیستی برای مقابله با ایران موجب تمسخرشان شد
  • رهبر انقلاب به فرزندانشان اجازه نداده‌اند در هیچ کار سیاسی و اقتصادی دخالت کنند | ماجرای هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند
  • روایتی دست اول از عمل جراحی پروستات رهبر انقلاب | هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند چون... | رهبر انقلاب کوهپیمایی و پیاده‌روی روزانه دارند؟
  • حمله موشکی بخش ناچیزی از توان سپاه بود
  • پیام نماینده مقام معظم رهبری در بوشهر در حمایت از حمله موشکی
  • ایران سیلی جانانه‌ای به رژیم صهیونیستی زد
  • وحدت به جای تخریب و تفرقه
  • موافقت رهبر انقلاب با آزادی ۱۰ محکوم تعزیرات حکومتی خوزستان