Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت:مطابق قانون بیمه بیکاری، کارگرانی که با شروع بیماری کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو شکر اله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران مشمول قانون کار که همزمان با شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مطابق قانون بیمه بیکاری کارگرانی که به دلیل ابتلا به کرونا یا تعطیلی بنگاه می‎خواهند از بیمه بیکاری استفاده کنند، برای ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری ۳۰ روز مهلت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار کرد: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به صورت آنلاین در پرتال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس bimebikari.mcls.ir به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از حضور متقاضیان در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌کشور و نیز مراکز کاریابی‌ها جهت ثبت نام بیمه بیکاری راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: پس از اخذ درخواست متقاضیان واجد شرایط بیمه بیکاری از طریق سامانه، نسبت به بررسی غیرحضوری کلیه شرایط قانونی لازم اقدام می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا بیکاری بیمه بیکاری کار و رفاه اجتماعی بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت:  « طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

دیگر خبرها

  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی