Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا میرزایی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در رابطه با پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و احتمال بارش‌های بیش از حد نرمال و وقوع سیلاب در رودخانه‌های استان لرستان در هفته دوم فروردین ماه سال جاری، اظهار داشت: نگران سیلاب نیستیم، زیرا بخشی از پروژه‌های ساماندهی و لایروبی‌ها به اتمام رسیده و پیشرفت فیزیکی مابقی هم در حدی است که سیلاب‌های با دوره بازگشت ۲۰۰ ساله را بدون خسارت از خود عبور می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، بیان کرد: تاکنون بیش از ۸۰ کیلومتر از طول رودخانه‌های لرستان در نقاط اضطراری و اولویت دار لایروبی شده و هم اکنون در شهرستان دلفان و بخش چغلوندی خرم آباد نیز در حال لایروبی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، افزود: در سیل هفتم اسفند ماه ۹۸ طرح‌های لایروبی و ساماندهی به خوبی جواب دادند و در نقاطی که اجرا شده بودند، سرریز سیلاب و خسارت به اراضی کشاورزی، تأسیسات حاشیه‌ای و مراکز جمعیتی نداشتیم.

میرزایی، تصریح کرد: عملکرد مناسب طرح‌های ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها در سیل هفتم اسفند نشان داد که تداوم لایروبی‌ها و ساماندهی رودخانه‌ها یک امر کاملاً لازم و ضروری است.

وی، خاطر نشان کرد: از هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی و لایروبی ۱۲۷ نقطه اضطراری و اولویت‌دار رودخانه‌های استان لرستان تاکنون فقط ۴۵ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده و علیرغم مصوبات، پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد برای تخصیص حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر تا پایان سال ۹۸ به منظور تداوم اجرای طرح‌های ساماندهی و لایروبی نقاط اضطراری مطالعه شده هنوز اعتباری ابلاغ نشده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا سازمان هواشناسی سیل کشاورزی ساماندهی لایروبی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ساماندهی و لایروبی رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدباقر دانش گفت: با آغاز لایروبی مسیر‌های های ۲ رودخانه گوهر رود و زرجوب در شهر رشت ، لایروبی مسیر این رودخانه‌ها در منطقه یک خیابان شهدای گمنام تا سیااسطلخ، منطقه ۳ خیابان تختی تا پل بوسار و منطقه ۴ سیااستطلخ تا چمارسرا در دست انجام است.

وی هدف از اجرای عملیات لایروبی این رودخانه‌ها را برطرف سازی بوع نامطبوع و شیوع آلودگی‌های احتمالی در فصل گرما عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی، لایروبی رودخانه‌های شهر رشت تا ۲ ماه آینده و قبل از شروع فصل تابستان به پایان خواهد رسید.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه همه فاضلاب‌های خانگی این شهر به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود سرازیر می‌شود ، گفت: رودخانه زرجوب و گوهررود که از رشته کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرند از شهرستان شفت وارد گیلان شده و در مسیر خود در شهرستان رشت، به ترتیب از مناطق هندخاله و و پیربازار به سمت مرداب انزلی روانه می‌شوند.

دیگر خبرها

  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه