Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-16@18:09:17 GMT

تنابنده: سریالِ سانسور شده را سانسور کردند!

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۰۳۶۸

تنابنده: سریالِ سانسور شده را سانسور کردند!

رویداد۲۴ عوامل «پایتخت» برای بار دوم نسبت به سانسور این مجموعه توسط صدا و سیما اعتراض کردند. محسن تنابنده و آزش عباسی (نویسنده) با انتشار متن‌هایی از حذفیات قسمت هشتم از فصل ششم این سریال خبر دادند.

محسن تنابنده نوشت: «میان پایتخت ما وپایتختی که میبینید تفاوت از زمین تا آسمان است. حتی نسخه سانسور شده رو هم سانسور میکند»


آرش عباسی نویسنده این سریال هم نوشت: «هر جایی که می‌بینم دیالوگ‌های پایتخت حذف شده زمانی به خودم میام که تیتراژ آخر دارد پخش میشه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سانسور مثل خون در رگ ما جاری ست. نویسنده به طور ذاتی آموخته است که برای روی صحنه رفتن، روی پرده رفتن یا روی صفحه رفتنِ اثرش، خودش باید و باید و باید اولین سانسورچی باشد. دو راه بیشتر هم ندارد یا باشد یا کار نکند. ما راه دوم را نرفتیم برای همین راه اول را با همه‌ی زخم هایش انتخاب کردیم. پس به این زخم نمک نپاشید» لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، سریال پایتخت ، محسن تنابنده سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سریال پایتخت محسن تنابنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد جایزه قلم آمریکا برای موضع ناکافی در قبال جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که انجمن قلم آمریکا فهرست اولیه نامزدهای خود را در بخش‌های مختلف از جایزه ۷۵هزار دلاری جین استاین برای بهترین کتاب تا جایزه ۱۰هزار دلاری قلم همینگوی برای رمان اول اعلام کرد، تاکنون چندین نویسنده خواستار حذف نام خود از این فهرست شده‌اند. شماری از نویسندگانی که خواستار حذف نام خود شده‌اند عبارتند از کامونه فلیکس نامزد جایزه جین استاین، یوجنیا لی فینالیست بخش شعر و غسان زین‌الدین نامزد بخش داستان کوتاه.

فلیکس، نویسنده کتاب خاطرات «دیسکلکولیا» یا «اختلال ریاضی» در ایکس (توییتر سابق) نوشته: تصمیم گرفتم که این به رسمیت شناختن را رد کنم و در همبستگی با اعتراض جاری به عادی‌سازی و انکار نسل‌کشی از سوی پن، از فهرست بلند حذف شوم.

این جوایز قرار است در مراسمی که ۲۹ آوریل در منهتن برگزار می‌شود، برندگان خود را معرفی کند.

سخنگوی پن گفت از ۶۰ نویسنده نامزد، ۹ نفر درخواست کرده‌اند که نامشان از فهرست پن حذف شود. همچنین تایید کرد که استر آلن جایزه قلم رالف مانهایم برای ترجمه را رد کرده و به زودی برنده جدیدی در این بخش معرفی خواهد شد.

کلاریس روزاس شریف، که بر برنامه های ادبی انجمن قلم آمریکا نظارت می‌کند، گفت: ما به تصمیم آنها احترام می گذاریم و از این نویسندگان به روش‌های دیگر تجلیل خواهیم کرد.

پاسخ انجمن قلم به تهاجم اسراییل به غزه، به طور گسترده توسط نویسندگانی که معتقدند این سازمان در محکوم کردن کامل جنگی که منجر به کشته شدن ده‌ها هزار فلسطینی از جمله صدها نویسنده، دانشگاهی و روزنامه نگار شده، درست عمل نکرده، محکوم شده است.

نامه سرگشاده‌ای که ماه مارس منتشر شد و به امضای نائومی کلاین، لری مور و ده‌ها نفر دیگر رسید، مبنی بر این بود که پِن هیچ حمایت هماهنگ اساسی از فلسطینی‌ها انجام نداده و از ماموریت خود برای رد همه نفرت‌ها و حمایت از آرمان بشریت در صلح و برابری در یک جهان، حمایت نکرده است. حمایت کنندگان این نامه اعتراض قهرآمیز PEN علیه تهاجم روسیه به اوکراین را در تضاد با این موضع‌گیری قرار دادند و گفتند بر خلاف اوکراین، انجمن قلم آمریکا برای بسیج اعضای خود علیه جنگ غزه کاری انجام نداده است.

در بخشی از این نامه آمده بود: شاعران، دانشمندان، رمان‌نویسان و روزنامه‌نگاران و مقاله‌نویسان فلسطینی همه چیز از جمله جان خود و خانواده‌هایشان را به خطر انداخته‌اند تا سخنان خود را با جهان در میان بگذارند. با این حال، به نظر می‌رسد که انجمن قلم آمریکا تمایلی به ایستادگی قاطعانه در کنار آنها در برابر قدرت‌هایی که در ۷۵ سال گذشته آنها را تحت ستم و سلب مالکیت قرار داده‌اند، ندارد.

سخنگوی پن هم آن زمان تاکید کرد که بیانیه‌های متعددی منتشر کرده که در آن خواستار آتش‌بس شده و درخواست کرده تا فکری برای تخریب موزه‌ها، کتابخانه‌ها و مساجد غزه شود و به ایجاد یک صندوق اضطراری ۱۰۰هزار دلاری برای نویسندگان فلسطینی کمک کرده است.

سوزان نوسل، مدیر عامل پن آمریکا در بیانیه‌ای گفت این انجمن در غم بسیاری از پیامدهای هولناک جنگ اسراییل و حماس، از جمله برای نویسندگان، شاعران، هنرمندان و روزنامه‌نگاران شریک است. وی افزود: ما با هر درگیری – سوریه، عراق، افغانستان، اوکراین، غزه – با شرایط خاص خود و با توجه به پیچیدگی‌ها برخورد می‌کنیم.

این انتقادهای جدی در حالی صورت می‌گیرد که برنامه‌های بهاری انجمن قلم آمریکا، از جمله جوایز ادبی و جشن کلیدی جمع‌آوری سرمایه در ۱۶ مه در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در منهتن پیش رو است و کلاین و دیگر امضاکنندگان نامه گفته‌اند که جشنواره «صدای جهانی انجمن قلم» که ماه آینده در لس‌آنجلس و نیویورک برگزار می‌شود و یک گردهمایی بین‌المللی با میزگردها و سخنرانی‌های متعدد است، را تحریم خواهند کرد.

روز جمعه انجمن قلم آمریکا (پن) اعلام کرد که تونی کوشنر نمایشنامه‌نویس-فیلم‌نامه‌نویس برنده امسال جایزه قلم مایک نیکولز برای نوشتن در راه اجرا است. این جایزه پیش از این به چهره‌هایی چون تینا فی، کنت لونرگان و الین می اهدا شده بود.

کوشنر که یهودی است ولی مدت‌هاست از رفتار اسراییل با فلسطینی‌ها انتقاد کرده و به تازگی به روزنامه اسراییلی «هاآرتص» گفته است که تهاجم این کشور به غزه «از نظر من مانند پاکسازی قومی است» و تاریخ رنج یهودیان نباید بهانه‌ای برای پروژه غیرانسانی کردن یا سلاخی افراد دیگر شود، از دریافت این جایزه استقبال کرد و گفت: احساس ناشایستگی می‌کنم ولی به این معنا نیست که بگویم آن را نمی‌پذیرم.

تنش‌ها بر سر جنگ غزه در سراسر جامعه هنری گسترش یافته و کوشنر یکی از مدافعان سخنرانی ماه گذشته جاناتان گلیزر کارگردان «منطقه مورد علاقه» برنده جایزه اسکار ماه پیش بود که نسبت به انسان‌زدایی هشدار داد و گفت: در برابر این ‌انسان‌زدایی، چگونه مقاومت کنیم؟

کوشنر تنها منتقد جنگ در مراسم اهدای جوایز انجمن قلم نخواهد بود. عالیه بلال از فینالیست‌های قلم جین استاین که پاییز گذشته به عنوان نامزد جوایز ملی کتاب آمریکا روی صحنه حاضر و خواستار پایان دادن به جنگ علیه مردم غزه شده بود، گفت که در برنامه انجمن قلم شرکت خواهد کرد. نویسنده اولین مجموعه داستان «مردم معبد» به آسوشیتدپرس گفت که اگرچه به تصمیم کسانی که جایزه را ترک کرده‌اند احترام می‌گذارد، اما با رهبری مرکزی قلم آمریکا- نه کسانی که جوایز را مدیریت می‌کنند- مخالف است. او گفت: این ۲ چیز جداگانه است.

کد خبر 6078767

دیگر خبرها

  • چهره الیزابت داعشی سریال پایتخت بعد از 6 سال (عکس)
  • رد جایزه قلم آمریکا برای موضع ناکافی در قبال جنگ غزه
  • چرا در ایران از مارکز استقبال شد؟
  • سانسور خبری حمله موشکی ایران توسط اسرائیل + فیلم
  • عکس| تغییر چهره «زن رحمت» در سریال پایتخت بعد از ۵ سال
  • سعید آقاخانی چطور «نون‌خ۵» را محبوب نگه می‌دارد؟
  • جستار به مثابه فرم
  • صهیونیست‌ها ضرب شست ایران را دیدند/ سانسور شدید خبری در رسانه‌های اسرائیلی
  • ببینید | سانسور نتایج حملات موشکی ایران
  • سانسور رژیم صهیونیستی درباره حجم حملات موشکی و پهپادی ایران