نقد و تحلیل در تلویزیون سلیقه ایی نباشد!/ تلویزیون میتواند از سینما حمایت کند!/ در تلویزیون گاهی یک طرفه با آن مبارزه میکنند!
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۰۴۰۲
سینما همیشه از ساخت و پخش یک برنامه سینمایی مناسب که بتواند بدون نگاههای جناحی و سیاستزدگی به مسائل اصلی سینما بپردازد محروم بوده و هر بار خانواده سینما با تدارک برنامههایی مختلف سعی در پرداختن به معضلات سینما داشتند تا بلکه در تلویزیون شاهد برنامهای مفید باشیم اما هر بار معضلاتی اعم از خط قرمزهای تلویزیون، اعمال سلیقه عوامل سازنده برنامه و نگاههای جناحی برنامههای سینمایی مثل برنامه «هفت» به بیراهه رفته و با نگاهی ساده متوجه میشدیم که یا برنامه به شدت خنثی است و یا یک جبهه مشخص مورد انتقاد و حمله برنامه قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، رسیدن به شرایط ایدهآل و پخش برنامهای مناسب که با صراحت و صداقت به بررسی فیلمها و معضلات سینما بپردازد تقریباً به امری محال تبدیل شده، بسیاری از سینماگران دیگر رغبتی به دیدن برنامههای سینمایی از جمله «هفت» و «نقد سینما» ندارند، طی تماسهایی که خبرنگار برنا، با برخی سینماگران داشته اکثر آنها برنامههای سینمایی را دنبال نکردهاند و حتی برخی از پخش برنامهای مثل برنامه «هفت» خبر ندارند. این روزها برنامههای سینمایی متعددی از تلویزیون پخش میشوند که به اعتقاد اکثر مخاطبان، این برنامهها، برنامههایی جناحی هستند که نگاهی یک سویه و حتی برخی مواقع اشتباه به مسائل دارند.
قطعاً پخش برنامههای تحلیلی درباره هر موضوع که قرار است به صورت میزگرد اجرا شوند، نیاز به حضور افرادی با نگرشهای متفاوت است که متأسفانه در برنامههای امروز تلویزیون که گویا بدعتی جدید به حساب میآید شاهد برگزاری میزگردهای مختلف هستیم که همه افراد یا موافق بحث مطرح شده یا مخالف آن هستند. بحث درباره اشکالات این برنامهها بسیار است و برای آسیبشناسی و پیگیری این مسأله به گفتوگو با چند تن از سینماگران پرداختیم که در ادامه میخوانید:
طوسی: سلیقهمحور بودن برنامههای سینمایی تلویزیون آسیبزننده است
جواد طوسی، منتقد و نویسنده سینما و تلویزیون، در گفتوگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: نگاه تلویزیون به عقیده من در چرخه سیاستگذاری در برخی مواقع از واقعیت موجود در سینما که مشاهده میکنیم دور میشود و بهتر است تلویزیون با تغییر نگرش مسیری بهتر و قابل استنادتری برای سینمای ما رقم بزند. به نظر میرسد در تلویزیون اصل ژورنالیسم رسانهای در دستور کار قرار گرفته است.
طوسی خاطرنشان کرد: بهروز افخمی فردی با تجربه و دارای سلیقه است اما این سلیقهمحور بودن برنامه باید در راستای مخاطبشناسی درست قرار بگیرد و طیفهای مختلف جامعه در نظر گرفته شوند. بهتر است بهروز افخمی و به طور کلی برنامههای سینمایی تلویزیون اینقدر نامنعطف با آثار روبرو نشوند. هر منتقد برای خود خاستگاهی دارد اما وقتی در قاب تلویزیون قرار میگیرد باید واقعبینانهتر با اثر روبرو شود و آن نگاه شخصی خود را به آحاد جامعه تحمیل نکند.
وی افزود: گاهی اوقات در نظرات دو منتقد ثابت برنامه «نقد سینما» شاهد هستیم که شخصی بودن نظراتشان را بر یک نگاه واقعبینانه غالب میدانند که این میتواند به شدت آسیبزننده باشد. در قسمت اخیر برنامه بهروز افخمی دو منتقد که نظر منفی به فیلم «کار کثیف» داشتند مقابل هم قرار گرفتند و به نقد این فیلم پرداختند و در این شرایط ناعادلانه اکران که به اندازه کافی این فیلم آسیب دیده کوبیدن آن به این شکل آسیب زدن به سینمای مستقل است. پیشنهاد من این است که در حوزه نقد منتقدان در برنامه تغییر کنند. منتقدی که بیشتر نقاط ضعف را میبیند و در نقدهایش بیشتر نگاهی به نقاط ضعف فیلم دارد میتواند به فیلمها آسیب بزند.
این منتقد در ادامه گفت: این آسیبها به نوعی است که بیشتر گریبان سینمای مستقل را میگیرد. به نظر من قطعاً اگر یک فیلم قرار است مورد نقد و بررسی قرار بگیرد دو منتقد با یک نظر و نگاه نباید مقابل هم قرار بگیرند، بهتر است یک منتقد مخالف و منتقد دیگر موافق فیلم باشد و نقد یک فیلم با دو نگاه انجام شود اما الزام و اصرار برای حضور دو منتقد ثابت در یک برنامه تحت هر شرایط را نمیفهمم و این موضوع درباره برنامه «هفت» هم باید جدی گرفته شود.
طوسی تصریح کرد: قطعاً دخالت تلویزیون در انتخاب افراد نیز تأثیرگذار است. مطمئناً تلویزیون لیستی در اختیار برنامهها قرار میدهد که تنها از بین افراد تأیید شده میتوانند مهمان دعوت کنند و این منجر به محدودیت میشود در صورتی که من فکر میکنم تعداد منتقدانی که میتوانند به تلویزیون بیایند کم نیست و مشکلی برای تلویزیون ایجاد نشود کم نیست. محدود کردن منتقدان و ثابت نگهداشتن میز نقد در برنامههای سینمایی تلویزیونی منطقی نیست و با یک سعهصدر میتوان در تکثرگرایی منتقدان را جذب کرد و لزومی ندارد یک منتقد پای ثابت یک برنامه باشد در این شرایط رقابت و تنوع معنایی پیدا نمیکنند.
وی در پایان تصریح کرد: تلویزیون در بحث فرهنگی وجه ایدئولوژیکی دارد که نگاهی محدود به وجود آورده و بهتر است این نگاه محدود کنار گذاشته شود و با یک واقعبینی نقطه تفاهمآمیزتری با واقعیات داشته باشد تا بتوان مسائل بیشتری را در این رسانه مطرح کرد. بهتر است تلویزیون با نگاهی متعادل لیست سیاه خود را کوتاهتر کند.
مقصودی: برنامههای سینمایی تلویزیون مرکزی برای عقدهگشایی شدهاند/ نقد و تحلیل در تلویزیون ما به بیراهه رفته
رضا مقصودی، فیلمنامهنویس و کارگردان سینما، در گفتوگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: رسالت برنامههای سینمایی در تلویزیون آگاهی دادن به مردم است بهطوری که مردم با دیدن این برنامهها به درک بهتری از فیلمها برسند و ارتباط بیشتری بین مردم و سینما برقرار شود. قرار نیست این برنامهها به مردم فیلمسازی یاد دهند، برنامههای نقد و بررسی فیلمهای سینمایی کارشان ارائه ابزاری برای درک و تشخیص بهتر فیلمهای خوب یا بد است.
مقصودی خاطرنشان کرد: برخی مواقع شاهد پخش برنامههایی هستیم که به آموزشگاه فیلمسازی یا مرکزی برای عقدهگشایی و عصبانیت تبدیل میشوند. در این برنامههای سینمایی اگر جریانی خلاف جریان فکریشان وجود داشته باشد آن را نابود میکنند و این رفتار به شدت غیرحرفهای است. تلویزیون یک رسانه شخصی نیست که آن را به رینگ بوکسی علیه مخالفان تبدیل کنند و هر کس که مخالفش هستند را به برنامه دعوت کرده و با حمله، وی را منهدم کنند.
این کارگردان در ادامه گفت: نقد و تحلیل سینما در تلویزیون ما به بیراهه رفته و وضعیت آن هر روز بدتر میشود و آدرس غلط به بیننده میدهد. برخی از برنامههای سینمایی که در تلویزیون شاهد هستیم حتی به جای آموزنده بودن بدآموزی دارند و بعضاً شاهد بودیم توهینهای بدی به فیلمسازان و جریانهای فکری شده است که فکر میکنم نبود این برنامههای مخرب از بودنشان بهتر است.
وی افزود: بعضاً در این برنامهها شاهد مطرح شدن مسائلی هستیم که هیچ ربطی به عموم مردم ندارد. عمومی کردن برخی مباحث نه تنها هیچ جذابیتی برای مردم ندارد، بلکه برنامه را بسیار تخصصی و خستهکننده میکند و در نتیجه چنین برنامهای نمیتواند پل ارتباطی مردم و سینما باشد. بسیاری از مباحثی که در برنامههای سینمایی تلویزیون مطرح میشوند جایشان در تلویزیون نیست. بهتر است تلویزیون به بهتر شدن وضعیت سینما که از استقبال مردم از سینماها حاصل میشود فکر کند و رسالت درست نقد را در پیش بگیرد.
کارگردان فیلم سینمایی «خجالت نکش» اظهار داشت: نقد همیشه به شناخت مخاطب کمک کرده و این شناخت به کمک سینما میآید و از ابتدای تاریخ سینما افراد با بیان نکات مثبت یک فیلم مردم را ترغیب به دیدن آثار سینمایی میکردند و در ادامه این کار تبدیل به یک حرفه نقدنویسی شد که به شکل امروزی در آمده اما در سینمای ما نقدنویسی شکل و شمایلی کاملاً متفاوت با دیگر کشورها دارد.
مقصودی در پایان تصریح کرد: اغلب مخاطبان سینما، تلویزیون نمیبینند و به همین دلیل برنامههای تلویزیونی نمیتوانند در این بین چندان تأثیرگذار باشند. از طرفی در بسیاری مواقع نقدهای تند و منفی منجر به دیده شدن فیلمها میشود و این مسأله که یک نقد در برنامهای مثل برنامه «هفت» منجر به دیده شدن یا عدم استقبال مردم از فیلمی سینمایی شده توهمی بیش نیست. ارتباط دادن این دو مسأله که نقدهای سینمایی در یک برنامه بر میزان مخاطبان یک فیلم تأثیر میگذارد به هیچعنوان علمی نیست چراکه محاسبات دقیقی در آن وجود ندارد و ادعایی پوچ است. مردم به حرفهای یک منتقد چندان توجه ندارند و یک فیلم علاوه بر تبلیغات بیشتر با سفارش دوستان و آشنایان به هم مورد استقبال قرار میگیرد و اگر اینگونه نباشد قطعاً آن فیلم با ریزش مخاطب مواجه میشود و این هیچ ربطی به برنامهای مثل برنامه «هفت» یا «نقد سینما» و... ندارد.
الوند: ما منتقدی نداریم که بتواند با نقدهایش بر فروش فیلمها تأثیر بگذارد/ تلویزیون باید از سینما حمایت کند
سیروس الوند، کارگردان سینما، در گفتوگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: طی سالهای مختلف با تغییر مدیران سازمان صداوسیما نگاه تلویزیون نسبت به سینما تغییر کرده است. با وجود اینکه سیاستی کلی در صداوسیما وجود دارد اما هر شخص با نگاهی که دارد در جایگاه مدیر میتواند تغییراتی ایجاد کند و این تغییرات حتی در برنامهها با تغییر مجری و تهیهکننده نیز به چشم میخورد.
الوند خاطرنشان کرد: همین تغییرات گاه در جهتی قرار گرفته که به نفع سینما بوده و گاه در دورههایی تلویزیون به رسانهای مقابل سینما یا در رقابت با سینما تبدیل شده است. امروز شاهد ساخت و پخش برنامههایی در تلویزیون هستیم که میتوان به آنها امیدوار بود و میتوان امید داشت تلویزیون برای سینمای ما مفید باشد.
این کارگردان در ادامه اظهار داشت: تلویزیون در هر صورت میتواند از سینما حمایت کند. سینمای ما یک سینمای داخلی است و به این حمایتها نیاز دارد. علاوه بر تبلیغات و پخش تیزرهای سینمایی مطرح شدن فیلمها در برنامههای سینمایی تلویزیون که تعدادشان کم نیست میتواند مخاطبان را به شناختی از آثار برساند و آنها را به دیدن فیلمها ترغیب کند. از نظر من حتی اگر یک فیلم در یک برنامه تلویزیونی مثل برنامه «هفت» مورد انتقاد منتقد قرار بگیرد میتواند مورد توجه مردم قرار گرفته و از آن استقبال کنند. به نظر من بحث در مورد فیلمها و مطرح شدن آثار سینمایی در تلویزیون به هر شکل میتواند مفید باشد.
وی افزود: من برخی برنامههای سینمایی که در تلویزیون پخش میشوند را دنبال میکنم. مثلا چند شب پیش برنامه «نقد سینما» بهروز افخمی را دیدم که مباحث خوبی در آن مطرح شد و صحبت درباره فیلم «کار کثیف» خسرو معصومی اتفاق خوبی بود اما اینکه در برنامه «هفت» مسعود فراستی ادعا میکند نقدهایش در میزان فروش فیلمها تأثیر گذاشته اعتقادی غلط است. ما هنوز منتقدی نداریم که نقدهایش بتواند آنقدر مورد توجه قرار گیرد که تأثیری چشمگیر در فروش فیلمها داشته باشد. اگر هم چنین اتفاقی رخ دهد، آن را نباید به منتقد مرتبط دانست چراکه دلیل اصلی تأثیرگذاری رسانه پرمخاطب تلویزیون است. بهعنوان مثال اگر مسعود فراستی نقدش نسبت به فیلم «ما همه با هم هستیم» را در یک روزنامه منتشر میکرد قطعاً تأثیر چندانی نداشت.
کارگردان فیلم سینمایی «مزاحم» در پایان تأکید کرد: با این حال امکان ساخت یک برنامه سینمایی ایدهآل در تلویزیون ما غیرممکن است. به طور کل اعتقاد دارم که تحت هیچ شرایطی نمیتوان در تلویزیون به نقطه مطلوب و ایدهآل رسید و این اتفاق به نظر من در همه جای دنیا وجود دارد. تلویزیون و سینما دو رسانه متفاوت هستند که حتی در برخی مواقع مقابل هم قرار گرفته و با هم رقابت میکنند.
درستکار: تلویزیون جای محبوبها نیست/ رسانه ملی در خدمت یک جبهه
رضا درستکار، منتقد سینما و تلویزیون، در گفتوگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: با دیدن برنامههایی مثل «هفت» به راحتی میتوان به این نتیجه رسید که مدیریت در سازمان صدا و سیما به سمت پخش و تولید برنامههایی رفته که تنها مربوط به یک جناح میشوند و این جناح که در واقع مربوط به جبهه مخالف دولت است در قالب برنامهای یکسویه اسب خود را زین کردهاند تا به قلعه دولت حمله کنند. جناح شکستخورده در انتخابات گذشته در تلاش است به جناح پیروز بتازد و در این تاخت و تاز همانطور که میبینیم هیچ عمقی وجود ندارد و در برنامههای سینمایی تلویزیون بعضاً شاهد موقعیتهای طنزی هستیم که در عین مطرح کردن مسألهای مهم، افراد به شدت از درون تهی هستند.
درستکار تصریح کرد: من نقدهای بسیاری به دولت روحانی در حوزه فرهنگ و هنر دارم اما افرادی که در تلویزیون میبینیم بسیار کوچکتر از موضوعات مطرح شدهاند و در واقع در میدانی به جنگ مشغول هستند که هیچ رقیبی در آن نیست. آنها رقیب را حذف کرده و یک طرفه با آن مبارزه میکنند و رقیب که در این میدان نبرد، دولت است هیچ توجهی به مباحث فرهنگی و هنری ندارد و خود را در این مبارزه شرکت نمیدهد که در نتیجه این مبارزه را بسیار پوچتر و بیهودهتر میکند چراکه نه سازمان سینمایی توجهی به این مسأله دارد و نه افرادی که قصد مبارزه دارند توان، سواد و دانش قرار گرفتن در این مبارزه را دارند.
وی افزود: سینما یک هنر جذاب است که مطرح کردن هر موضوعی از آن برای جلب توجه مخاطب نیاز به جذابیت دارد اما وقتی از افرادی فاقد جذابیت و خستهکننده در رفتار و گفتار استفاده میشود معلوم است که برنامههای سینمایی مورد استقبال قرار نمیگیرند. لازمه ورود به معبر سینما، جذابیت است و این جذابیت در کنار ادب و احترام برنامهای استاندارد را میسازد. منظور من از ادب و احترام خنثی بودن یک برنامه نیست، هر موضوعی را با ادب و احترام میشود مطرح کرد و وقتی افرادی در برنامهها حضور دارند که نه تنها قادر به حرف زدن نیستند، نمیتوانند ادب و احترام را حفظ کنند، هیچ انتظاری نمیتوان از تلویزیون و برنامههای سینماییاش داشت.
این منتقد در ادامه گفت: در برنامهای مثل برنامه «هفت» که در دست یک جبهه بودنش آنقدر عیان است که در میزگردهایش موضوعاتی مطرح میشود که همه افراد حاضر، در موضوع مورد بحث اتفاق نظر دارند به دنبال عدالت گشتن کاری بیهوده است و این برنامه که هر لحظهاش به رسوایی جبهه سازندههایش تبدیل شده وقتی همه افراد پشت و جلوی دوربین با هم در مسائل اتفاق نظر دارند به یک دورهمی دوستانه و جناحی تبدیل شده که هیچ پیامی را نمیتواند منتقل کند. میدان بیعرصهای که این افراد در آن خیال مبارزه دارند از درون تهی است.
درستکار خاطرنشان کرد: برنامهای که قرار است درباره سینما و هنر باشد قطعاً نیاز به برخوردی محترمانه با موضوع دارد. همانطور که گفتم این احترام به معنای خنثی بودن و محافظهکاری نیست بلکه برخورد با موضوعات باید علمی باشد و در عین حال برنامه نیاز به جذابیت دارد و وقتی نمیتوانند جذابیت بیافرینند، قطعاً برنامه بسیار ضعیف میشود. مسأله دیگر محتوا است، به این معنی که مخاطب پس از دیدن برنامه باید با محتوایی مواجه شده باشد که او را درگیر کند. وقتی مسائل مطرح شده در برنامه کاملاً جناحی است و چند نفر دور هم جمع شده تا به جبهه مقابل بتازند، مخاطب به راحتی توهین شدن به شعورش را حس میکند و در واقع هیچ محتوایی وجود ندارد که مخاطب را درگیر خود کند. دوستان در برنامههای تلویزیونی به خصوص در برنامه «هفت» از جناحی دفاع میکنند که در سینما وجود خارجی ندارد. وقتی در سینما اصلیترین کار فیلمسازی است و این جبهه فعالیتی در این زمینه ندارد دلیل این حرفها را دیگر نمیفهمم. برخی مواقع در میزگردها اصلاً مخاطبان نمیتوانند متوجه شوند که موضوع درباره چیست. بهتر است عوامل برنامه «هفت» قبل از هر میزگرد درباره موضوع صحبت و اطلاعرسانی کنند.
وی افزود: در بحث نقد فیلم، دستاندرکاران این برنامه باید بدانند که نقد فیلم را اگر بخواهیم به یک پرنده تشبیه کنیم، نقد دو بال برای پرواز و اوج گرفتن دارد، یکی از این دو بال آشنایی به مباحث تئوریک است. منتقد باید به مباحث فنی و تئوریک آشنایی داشته باشد و همچنین بال بعدی نقد تسلط به زبان و بیان درست مباحث است. ما در برنامهها میبینیم منتقدان معمولا در یکی از این دو مسأله دچار مشکل هستند. در تلویزیون شاهد حضور منتقدانی هستیم که قدرت انتقاد ندارند و برخی نیز دچار خودبزرگبینی هستند و همه اینها مانع شکلگیری فضای نقد میشود و مبحث به درستی مطرح نمیشود.
این منتقد تصریح کرد: شخصی که برنامه سینمایی در تلویزیون میسازد و تنها قصدش دفاع از جبههاش است کاش حداقل به این موضوع فکر کند که جبههاش نیز باید جایی برای دفاع داشته باشد، متأسفانه رسانهای با عنوان رسانه ملی را برای یک جبهه به کار بردهاند و میبینیم به شدت از درون تهی هستند و حتی جسارت مطرح شدن بحثی خلاف اعتقادشان را ندارند. همه برنامههای مطرحی که در تلویزیون درباره سینما میبینیم در تصرف عدهای باندباز باقی ماندهاند.
درستکار در ادامه اظهار داشت: وقتی تلویزیون با حذف شخصی مثل عادل فردوسیپور به وضوح مخالفتش با افراد محبوب را نشان میدهد خود را در جهت منفورپروری قرار میدهد و میبینیم که تلویزیون ما دیگر جای افراد محبوب نیست. رسانه اگر رسانه ملی باشد باید وحدت به وجود بیاورد و وقتی افرادی به شدت کینهجو و خودخواه و نفرت پراکن در آن فعالیت میکنند چنین امر مهمی غیر ممکن است. برخی افراد شاید اینگونه تصور کنند این یک روش ضدنتیجهگرایی است اما چنین تصوری وقتی نتیجه را میبینیم خندهدار است.
وی در پایان تصریح کرد: بخش اعظمی از این اتفاقات به دلیل بیتوجهی دولت است. اگر دولت به فرهنگ توجه کند بدون اینکه نیازی به فشار آوردن به افراد باشد باسوادها قطعاً اجازه ابراز وجود به افراد بیسوادی که میبینیم را نمیدهند. نیروهایی که امروز در تلویزیون درباره سینما صحبت میکنند و مثلاً اصرار دارند سینمای ما باید سینمای دینی باشد نمیدانند که برای رسیدن به این مهم، باید اول سینما را بلد باشند. فکر میکنند با چند شعار که راه نقد آثار و رفتارهایشان را میبندد میتوانند به هدف خود برسند. آنها فقط با این کار بیسوادی را رواج داده و گروههای متخصص را نابود میکنند و نه تنها به سینمای دینی نمیرسند که کاملاً نتیجهای عکس آن حاصل میشود.
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: جواد طوسی سیروس الوند رضا مقصودی نوروز 99 فرهنگی برنامه های سینمایی تلویزیون برنامه ای مثل برنامه برنامه ها ادب و احترام برنامه ها برنامه هایی بهروز افخمی تلویزیون ما برخی مواقع پخش برنامه یک برنامه سینمای ما نقد سینما تبدیل شده مطرح شدن دو منتقد یک فیلم فیلم ها یک جبهه نظر من
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فیلمهای سینمایی تلویزیون در آخرین روزهای فروردین
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «کلاه سبزها»، «کانی مانگا»، «نبرد خلیج فارس ۲»، «پیکو»، «پی ۲۲»، «کلاسیکو»، «روباه»، «اراده یک مرد»، و «آلبرت و سرقت الماس»، از جمله این فیلم هاست.
شبکه یک سیما
فیلم سینمایی جدید «شکست» به کارگردانی «کوک هی چوی»، پنجشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۲۳:۰۰ پخش می شود.
این فیلم با بازی کیم هی سو، یو آه این، هیو جون هو، جو وو جین و وینسنت کسل؛ درباره فردی به نام سی هیون است که در بانک مرکزی کره به عنوان مدیر سیاست پولی مشغول به کار است. او بحران عظیم مالی ملی را پیش بینی میکند و به مدیر بانک گزارش میدهد، اما مدیر بانک جلسه اضطراری را با تاخیر ده روزه و بدون اطلاع عمومی برگذار میکند و ...
*فیلم تلویزیونی «کلاه سبزها» به کارگردانی «مسعود تکاور»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۱۶:۰۰ پخش می شود.
قصه این فیلم در زمینه مقاومت ۳۴روزه تکاوران نیروی دریایی به فرماندهی ناخدا صمدی و پادگان دژ و مردم خرمشهر در مقابل رژیم بعثی است.
رزیتا غفاری، علیرضا جلالی تبار، مهدی امینی خواه، زهرا نادری فر و حشمت الله قاسمی در فیلم تلویزیونی «کلاه سبزها» بازی کرده اند.
شبکه دو سیما
فیلم سینمایی «کانی مانگا» به کارگردانی «سیفالله داد»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۰۰:۲۰ دقیقه بامداد پخش میشود.
در این فیلم خواهیم دید: یک هواپیمای عراقی در منطقة کانی مانگا ـ واقع در کردستان ایران ـ سقوط میکند و خلبان آن که جان سالم بدر برده میگریزد. گروهی تکاور زیر نظر سروان یاوری مأمور میشوند تا خلبان را به اسارت درآورند. یکی از گروههای مسلح مخالف جمهوری اسلامی به سرکردگی کاک هوشنگ وارد کارزار میشود تا خلبان را نجات بدهد. تکاوران با اعضای گروه مسلح درگیر میشوند و خلبان عراقی را دستگیر میکنند. هلی کوپترهای عراقی برای مقابله به منطقه اعزام میشوند و با هلی کوپترهای ایرانی نبرد هوایی را آغاز میکنند. درگیری به سود نیروهای ایرانی خاتمه مییابد و ...
فرامرز قریبیان، علی ثابت، عبدالرضا اکبری، رضا رویگری، کاظم افرندنیا و عزیز حاتمی در فیلم سینمایی «کانی مانگا» هنرنمایی کرده اند.
*پویانمایی «نبرد خلیج فارس ۲» به کارگردانی «فرهاد عظیما»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۰۷:۵۰ پخش می شود.
در این فیلم نبردی فرضی بین یک ناو جنگی ایرانی به نام ناو ولایت و تعداد زیادی از ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس نمایش داده میشود. در این نبرد، در ابتدا تمامی موشکهایی که ناو ایرانی به سمت ناوگروه آمریکایی شلیک میکند منهدم شده و به اهداف اصابت نمیکند. فرمانده ناو ایرانی درمی یابد برای از بین بردن سپر دفاعی ناوهای آمریکایی باید سامانه دفاعی آنها توسط روباتهای تک تیرانداز از کار بیفتند. در همین راستا تعدادی از روباتهای تک تیرانداز ساخت ایران این مأموریت را به انجام میرسانند و با از کار افتادن سیستم دفاعی ناوها تعدادی از آنها مورد اصابت موشک قرار میگیرد و ...
شبکه سه سیما
فیلم تلویزیونی «پی ۲۲» به کارگردانی «حسین قاسمی جامی»، پنجشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۰:۰۰ پخش میشود.
داستان این درباره حادثه ناوچه جوشن در سال ۶۷ در ایران است. حادثه ناوچه جوشن در رابطه با درگیری نظامیان ایرانی و نظامیان آمریکایی در دریا است. بعد از این اتفاق سالها بعد پسر شهید محمدی یکی از ناخدایانی که در این جنگ شهید شدند با دختر سرگرد هادی فرمانده بازنشسته تکاوران نیروی دریایی قرار ازدواج میگذارند در شب مراسم ازدواج، داماد با حقایقی روبرو میشود و به مکانی میرود که پدرش ناخدا محمدی در آنجا شهید شده است و ...
امین حیایی، افسانه بایگان، نسرین مقانلو، الهه حصاری و هادی ساعی در فیلم تلویزیونی «پی ۲۲» هنرنمایی کرده اند.
*فیلم سینمایی جدید «کلاسیکو» به کارگردانی «ناتانائل گودج و آدرین پیکه گوتیه»، پنجشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۶:۰۰ پخش می شود.
در این فیلم با بازی احمد سیلا، آلیس بلعیدی و حکیم جمیلی خواهید دید: سامی پسری جوان و سیاه پوست است که در باشگاه المپیک مارسی کار میکند. او پسری خوش قلب و عاشق فوتبال است و همچنین در نگهداری چند نوجوان بی سرپرست کمک میکند. آنها خانهای اجاره کرده و همگی با هم در این پرورشگاه کوچک و شخصی زندگی میکنند. هزینهها و اجاره این خانه عقب افتاده و قرار است صاحب خانه این خانه را به دلیل بدهی تخلیه کند. بچهها برای جور کردن پول دست به کاری نادرست میزنند که شرایط را بدتر میکند. آنها جام قهرمانی لیگ فرانسه را با استفاده کارت ورود و خروج سامی از باشگاه خارج میکنند تا بتوانند با این جام برای مدتی کوتاه در فضای مجازی کسب درآمد کنند. اما جام قهرمانی دزدیده میشود و ادامه ماجرا.
*فیلم سینمایی جدید «شبی در میامی» به کارگردانی «رجینا کینگ»، پنجشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۲۴:۰۰ پخش میشود.
در این فیلم با بازی کینگزلی بن ادیر، الی گوری، آلدیس هاج و لسلی اودوم جونیور خواهید دید: در دهه شصت میلادی مالکوم ایکس مبارز و مسلمان سیاه پوست آمریکایی یکی از اعضای فعال گروه ملت اسلام به رهبری الایجا محمد است که به دلایل اختلافات سیاسی قصد جدایی از این گروه را دارد و میخواهد خودش به تنهایی اندیشهها و نظراتش را رهبری کند. از طرفی دوست مشهورش کاسیوس کلی ۲۶ ساله و قهرمان بوکس جهان، به تازگی با راهنماییهای او به دین اسلام مشرف شده و قصد دارد در شب پیروزی و قهرمانیش این موضوع را همراه مالکوم، رسانهای کند. مالکوم شبی که کلی قهرمان میشود به همراه کلی و دو دوست سیاه پوست دیگرشان جیم براون قهرمان سابق راگبی و سم کوک خواننده معروف که بیشتر برای سفید پوستها میخواند، در یک خانه امن دورهم جمع میشوند تا جشن بگیرند، اما ...
*فیلم تلویزیونی «روباه» به کارگردانی «بهروز افخمی»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۱۴:۳۰ پخش میشود.
در این فیلم خواهیم دید یوهان مامور و جاسوس اسرائیل برای ترور یک دانشمند هستهای به ایران میاید. مامورین اطلاعات که از ورود او با خبر شده اند او را زیر نظر میگیرند. جوانی به نام حمید که با موتور مسافرکشی میکند در دام او میافتد و او را به مکانهایی که نیاز دارد میرساند و نادانسته برای ترور تعلیم میبیند. مامورین حمید را پیدا میکنند و از او را آگاه میکنند و از وی میخواهند تا با آنها همکاری کند و ...
حمید گودرزی، آرش مجیدی، جلال فاطمی و مرجان شیرمحمدی در فیلم تلویزیونی «روباه» ایفای نقش کرده اند.
شبکه چهار سیما
فیلم سینمایی «اراده یک مرد» به کارگردانی «وون ته لی»، پنجشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۲۰:۳۰ پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی چو جین وونگ، سونگ سونگ هیون، جونگ جین یانگ و جونگ من سیک آمده است: کیم چنگ سوی جوان به جرم قتل یک ژاپنی در پشت میلههای زندان است، او در زندان شاهد رفتار ناعادلانه با شهروندان کرهای است. کسانی که فقط استقلال کشورشان از استعمار ژاپن و غرب را میخواهند. به همین منظور کیم چنگ سوی سعی میکند به زندانیان بی سواد، سوادخواندن و نوشتن آموزش دهد تا ...
*فیلم سینمایی «در قابل حمل» به کارگردانی «جفری واکر»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۲۰:۳۰ پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی کریستوف والتز، پاتریک گیبسون و دیمون هریمن آمده است: مرد جوانی به نام پل کارپینتر با یک مصاحبه شغلی عجیب به یک شرکت دعوت میشود. در اولین جلسه با مالک شرکت آقای ولز و سایر اعضای شرکت نکاتی در خصوص قوانین شرکت و این که قرار است احساسات قلبی خود را در این شرکت فراموش کند را برایش توضیح میدهند. پس از چند روز پل با همکارش سوفی آشنا میشود که اطلاعات بیشتری از شرکت دارد. پل با جستجو در شرکت پارچهای را پیدا و متوجه میشود با قرار دادن آن در زوایای تاریک شرکت دری به دنیای جدید برایش باز میشود که میتواند فضاهای جدیدی را تجربه کند. پس از چند روز پل این راز را با سوفی در میان گذاشته و در یکی از این درها به اتاقی که اسناد شرکت در آن قرار داشته وارد و ...
شبکه تهران سیما
پویانمایی «آلبرت و سرقت الماس» به کارگردانی «کارستن کیلیریچ»، پنجشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۳:۳۰ پخش میشود.
در این پویانمای خواهیم دید آلبرت پسر بچه شیطانی است که با ایگون دوست صمیمی هستند. آلبرت آرزو دارد که یک بالن داشته باشد تا بتواند با آن پرواز کند. او و ایگون سوار یک سطل بزرگ چوبی میشوند و با راپلو و دو همدستش که دزد دریایی هستند ملاقات میکنند. راپلو به انها میگوید که باید الماسی که متعلق به اوست را به دست بیاورد و آلبرت و ایگون هم الماس را از مردی که آن را به نمایش گذاشته میربایند ولی ...
*فیلم سینمایی «پسر چکش زن» به کارگردانی «تای چان آها»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۰۹:۰۰ پخش میشود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی سئو یانگ کیم، جینگ مین بای و یانگ جان کیم آمده است: مانگچی پسر بچهای است که به همراه پدربزرگش زندگی میکند. در یکی از شبها متوجه میشود یک هواپیمای کوچک که خلبان آن یک دختر جوان است، در حال سقوط است. مانگچی با دوچرخه پرنده اش، خود را به هواپیما میرساند و دختر را نجات میدهد و به خانه میآورد. اهالی روستا از دختر مراقبت میکنند. او پوپلار دختر امپراطور است، صدراعظم بی رحمی به نام مونک میخواهد او را مجبور به واگذاری قدرت کند. مونک از یک نیروی ویژه به نام قدرت صوت برخوردار است که میتواند مخالفان خود را نابود کند. مانگچی قبول میکند که این دختر را به آکرا ببرد، اما در بین راه آنها به دست عدهای راهزن افتاده و رییس راهزنها این دو را در قبال دریافت طلا به نیروهای مونک تحویل میدهد. دختر مجبور میشود ...
*فیلم سینمایی جدید «روزی در تونگ یانگ» به کارگردانی «هان گیونگ تاک»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۱۳:۳۰ پخش میشود.
در این فیلم با بازی یو این یانگ، لی میدو و پارک جونگ چول خواهیم دید: هیه اون زن جوانی است که در کارش بسیار موفق است. او سالها است که از دوستش سونگ سون خبری ندارد و دوست دارد که او را ببیند و به همین منظور به زادگاه او تونگ یانگ میرود. او متوجه میشود که سونگ سون دو فرزند دارد. سونگ سون و همسرش دو گوان سعی میکنند که جاهای دیدنی تونگ یانگ را به هیه اون نشان دهند. هیه اون در آنجا احساس خوبی دارد و ...
شبکه نمایش
*فیلم سینمایی «دزد ارغوانی پوش» به کارگردانی «جیمز گلدستون»، پنج شنبه ۳۰ فروردین ساعت ۰۱:۰۰ بامداد پخش میشود.
در این فیلم با بازی رابرت شاو، جیمز ارل جونز و پیتر بویل خواهید دید: یک دزد دریایی و یک زن اشرافی بداخلاق به نیروهای مبارز ملحق میشوند تا از جامائیکا در برابر زورگوییهای دولت دفاع کنند ...
*فیلم سینمایی «ای کی در برابرای کی» به کارگردانی «ویکرامادیتیا موتوانه»، پنج شنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۳:۰۰ پخش میشود.
در این فیلم با بازی آنیل کاپور، آنورانگ کاشیاپ، یوگیتا بیهانی، سونام کاپور، هارشواردان کاپور، بانی کاپور و نوازالدین صدیقی خواهیم دید: یک ستاره سینما در یک برنامه تلویزیونی جنجال به پا میکند. آنوراگ برای تلافی دختر او را میدزدد و از آنها فیلم میگیرد و...
*فیلم سینمایی «مزرعه خانواده پردی» به کارگردانی «نیل میلر»، پنج شنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۵:۰۰ پخش میشود.
این فیلم با بازی آلن آرکین، لورن هالی و گلن هدلی؛ در مورد یک مرد به نام آرکین و رقابت همیشگیاش با پاندلتون، همسایهاش است که ...
*فیلم سینمایی «زندگی خصوصی والتر میتی» به کارگردانی «بن استیلر»، پنج شنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۷:۰۰ پخش میشود.
در این فیلم با بازی بن استیلر، جان دالی و کریستن ویگ خواهیم دید: والتر مسئول بخش تصاویر یک نشریه است. وی فردی کمرو و ترسو است که به تازگی نگاتیوی را گم کرده و این موضوع باعث باز شدن پای او به اتفاقاتی میشود که ...
*فیلم سینمایی «نشسته در بزرخ» به کارگردانی «استلا کورادی»، پنج شنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۹:۰۰ پخش میشود.
این فیلم با بازی جی سیمپسون، پاتریک رابینسون، نادین مارشال، پیپا ونت وارنر و سارا وودوارد؛ داستان واقعی آنتونی برایان را روایت میکند که از هشت سالگی از جامائیکا به انگلستان مهاجرت کرده و اکنون که صاحب همسر و دو فرزند جوان است به دلیل تصویب قوانین جدید مهاجرت مجبور به بازگشت به کشورش میشود و ...
*فیلم سینمایی «کلاس دهم» به کارگردانی «توشار جالوتا»، پنج شنبه ۳۰ فروردین ساعت ۲۱:۰۰ پخش میشود.
در این فیلم با بازی آبیشک باچان، بابلو باگل و موباشیر بشیر بیگ خواهیم دید: کانگارام چودری وزیر ارشد است. او به خاطر کارهایی که در وزارتش انجام داده محکوم و به زندان میافتد و همسرش بیمو را به جای خود مینشاند. جوتی دسوال زن جوان سختگیری است که رئیس زندان شده است و به چودری خیلی سخت میگیرد و او را به چشم یک زندانی معمولی مینگرد که باید مثل سایرین در زندان کار کند. چودری در صندلی سازی مشغول به کار میشود ولی میخواهد هر طور شده از زیر کار در برود و خودش را به بیماری میزند که افاقه نمیکند. او تصمیم میگیرد که درس بخواند تا از کار معاف شود. ابتدا درس خواندن فقط یک بهانه است ولی بعد از این که میبیند همسرش و دیگران او را جدی نمیگیرند، میگوید که تا در کلاس دهم قبول نشود و دیپلم نگیرد روی صندلی وزارت نمینشیند. بیمو که مزه قدرت را چشیده میخواهد کاری کند که او قبول نشود ولی ...
*فیلم سینمایی جدید «گنج» به کارگردانی «آدام پری»، پنج شنبه ۳۰ فروردین ساعت ۲۳:۰۰ پخش میشود.
این فیلم با بازی استفن اوتس لیان بالابان و آندریا بنگ؛ درباره کشاورز فقیری است که یک ساک پول مسروقه پیدا میکند و به خاطر حرص و طمعش آن را نگه میدارد، اما همین کار دستش میدهد و ...
*فیلم سینمایی «برفهای داغ» به کارگردانی «گابریل یگیازاروف»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۰۱:۰۰ پخش میشود.
در این فیلم با بازی یوری نظروف، بوریس تاکارف و آناتولی بوریسوویچ کوزنتسوف خواهیم دید: در نوامبر ۱۹۴۲، استانلینگراد در نزدیکی ولگا، تحت محاصره فرمانده فریدریش پائولوس و سربازانش قرار گرفت. او فرماندهی عالی را برای محافظت از رودخانه میشکووا راه اندازی میکند تا از پیوستن حدود چهارصد تانک به ارتش پائولوس جلوگیری کند. سربازان توپخانه شوروی ...
*فیلم سینمایی «صاحب مقام» به کارگردانی «محمد جمال العدل»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۱۹:۰۰ پخش میشود.
این فیلم با بازی آسر یاسین، یوسرا و امینا خلیل؛ درباره مهندس یحیی جوان ثروتمندی است که یک شرکت ساخت و ساز دارد او با مشاورینش حیکم و حلیم در خصوص ساخت یک مجتمع تفریحی صحبت میکند و برای اینکه مجتمع ساخته شود مرقد شیخ سیدی هلال را باید خراب کنند. حلیم با این کار موافق است ولی حکیم به او هشدار میدهد که این کار را نکند. ولی یحیی این کار را به خاطر سوددهی اش انجام میدهد. رائده همسر یحیی چند روز بعد در خانه بیهوش شده و به کما میرود و یحیی به توصیه زن مرموزی که در بیمارستان او را میبیند تصمیم میگیرد که کسانی را که از او رنجیده اند را خشنود نماید و ...
*فیلم سینمایی «آهسته آهسته» به کارگردانی «هریشکیش ماهاراجه»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۲۱:۰۰ پخش میشود.
در این فیلم با بازی آمیتا باچان، دارمندرا، شارمالیا تاگاری خواهیم دید: پریما گیاه شناسی است که با دختری به اسم سولکا آشنا میشود و با او ازدواج میکند سولما شوهر خواهری به اسم راگماندرا دارد که ادعای هوش سرشار دارد لذا آنها تصمیم میگیرند او را سرکار بگذارند که ...
*فیلم سینمایی «بروکلین بی مادر» به کارگردانی «ادوارد نورتون»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۲۳:۰۰ پخش میشود.
داستان این فیلم با بازی ادوارد نورتون، گوگو امبتا را و ویلم دفو؛ در سال ۱۹۵۰ در نیویورک رخ میدهد که، لیونل استروگ در یک آژانس کارآگاه در کنار گیلبرت کونی، دنی فانتل و تونی ورمونته کار میکند. رئیس آنها، فرانک مینا، آنها را از یتیم خانهای به فرزندی گرفته و بزرگ کرد. لیونل با لقب بروکلین بی مادر، سندرم تورت دارد، که اغلب او را از مردم بیگانه میکند، اما حافظه تصویری وی او را به یک کارآگاه خوب تبدیل میکند و ...
شبکه کودک
*پویانمایی «لک لک ها» به کارگردانی «نیکولاس استالر»، پنجشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۴:۰۰ پخش می شود.
در این پویانمایی خواهیم دید: تولیت تنها انسانی است که در کوه لکلکها زندگی میکند و همیشه برای آنها دردسر درست میکند. هانتر، رئیس شرکت که از کارهای این دختر خسته شده است به جونیور، لکلک جوان و کارمند ارشد شرکت کورنر استور که میخواهد خیلی زود در کارش پیشرفت کند و مقام بالاتری به دست آورد مأموریت میدهد تا تولیت را از کارخانه اخراج کند. اما این کار چندان هم ساده نیست، تولیت دختر نوجوان و شادی است که همیشه تلاش کرده است در شرکت جایی را برای خود پیدا کند و مانند لکلکها باشد. جونیور که این موضوع را میداند به ...
*پویانمایی «دوچرخه ها» به کارگردانی «مانوئل جی گارسیا»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۱۴:۰۰ پخش می شود.
در این پویانمایی خواهیم دید: اسپکسویل سرزمین دوچرخهها است. اسپیدی دوچرخه جوان، شخصیت اصلی، دوچرخه کوهستانی نامه رسان است که با آمدن دوچرخه قهرمانی به نام راک و صاحب موتور بنزینی ابتدا مجذوب او شده و دیگران را تشویق به استفاده از موتور میکند، اما بعد از مدتی شهر آلوده شده و مونتانو اسپیدی را متوجه اشتباهش مینماید. اسپیدی و دوستان وی، پیون، گاسی و مونتانا برای ...
شبکه امید
*سینمایی «پسر فضایی» به کارگردانی «دیوید بویرز»، پنجشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۷:۰۰ پخش می شود.
در این خواهیم دید: زمین به یک گاراژ رباتهای اسقاطی تبدیل شده و تنها قسمتی از آن به نام مترو سیتی در ورای آن مشغول پرواز است. در مترو سیتی دکتر الفان با همکاری دکتر تنما دو منبع انرژی به نامهای هسته آبی و قرمز پیدا کردهاند. آنها هنگامی که میخواهند هسته قرمز را در یک ربات به آزمایش بگذارند ربات، درست کار نمیکند و توبی تنما فرزند دکتر تنما از بین میرود. دکتر تنما که به فرزندش علاقه بسیار زیادی دارد با همکاری دکتر الفان تصمیم میگیرد ربات فوقپیشرفتهای بسازد و هسته آبی (انرژی مثبت) را در درون آن قرار دهد. پس از اینکه توبی جدید چشم باز میکند تنما میفهمد که این توبی نمیتواند جای فرزندش را برایش پر کند. استون که میخواهد از هستههای قرمز و آبی سوءاستفاده کند هنگامی که میفهمد دکتر تنما بدون اجازه آن کار را کرده است همه نیروهای خود را بسیج میکند و به دنبال توبی میفرستد تا او را از بین ببرند. در جنگ و گریزهایی که بین نیروهای استون و توبی صورت میگیرد او به زمین پرتاب میشود. زمینی که یک گاراژ بزرگ رباتهای اسقاطی است و ...
*فیلم سینمایی «تپه هارلی» به کارگردانی «دان موست»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۱۷:۰۰ پخش می شود.
داستان فیلم با بازی کریستوفر اتکینز، کرستین دورن و رانس هاوارد؛ درباره سرنوشت اسبی به نام هارلی است که بر اثر فشار تمرین آسیب میبیند. مالک باشگاه پاتر تصمیم میگیرد بدون توجه به آسیب دیدگی هارلی را به مسابقات اعزام کند. اما شب پیش از مسابقات هارلی از اصطبل فرار میکند. مدتی مثل اسب وحشی زندگی میکند تا دختر بچهای هشت سالهای او را پیدا میکند. سارا که در مزرعه بزرگ پدرش ساکن است از اسب نگهداری میکند. پس از مدتی سارا با هارلی در مسابقات شرکت میکنند. پاتر مالک باشگاه اسب دوانی با دیدن عکس هارلی به دنبال آن میرود. هارلی به او واگذار میشود، اما ...
شبکه افق
فیلم سینمایی «نبرد جبار» به کارگردانی «تتسو شینوهارا»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۱۰:۰۰ پخش می شود.
داستان فیلم با بازی میتسورو فوکیکوشی و یوشیکونی دوچینی؛ درباره ایزومی کوراموتو دختری است که نامهای را دریافت کرده است. او نمیداند که این نامه چیست فقط میفهمد که مربوط به پدربزرگش است. او یکی از هم دورهایهای پدربزرگش به نام آقای سوزوکی را پیدا میکند و از او میخواهد که ماجرا را برای او توضیح دهد. سوزوکی میگوید که تاکایوکی پدربزرگ ایزومی، یکی از فرماندهان برتر نیروی دریایی ژاپن بوده که در سال آخر جنگ جهانی دوم در جایی که همه نیروی نظامی این کشور بجز زیردریایی تحت فرماندهی تاکایوکی از بین رفته بودند این فرمانده با درایت و شجاعت خود باعث شده تا همه به او افتخار کنند. او در مبارزه رو در رو با یک کشتی آمریکایی در ابتدا به زیر دریا می رود و ...
*فیلم سینمایی «مهاجر» به کارگردانی «ابراهیم حاتمیکیا»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۱۸:۳۰ پخش می شود.
در این فیلم خواهید دید: هواپیماهای بدون سرنشین مهاجر که از روی زمین کنترل میشود جهت انجام عملیاتی شناسایی در پشت خطوط دشمن به کار گرفته میشوند. بهدلیل برد محدود دستگاه کنترل، خلبانان در دو ایستگاه مقابل، رودرروی هم و در خطوط دشمن مستقر میشوند. خلبانی که به خطوط دشمن نفوذ کرده، در حالی که با دشمن درگیر میشود، با مهارت عملیات شناسایی را انجام میدهد و هواپیما را در هوا تحویل خلبان دوم میدهد. در حالی که ...
علیرضا حاتمی، علیرضا حیدری و ابراهیم اصغرزاده در فیلم سینمایی «مهاجر» ایفای نقش کردهاند.
شبکه سلامت (زیرنویس ویژه ناشنوایان)
*فیلم سینمایی «دکتر» به کارگردانی «نلسون دیلیپ کومار»، جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۱۱:۰۰ پخش میشود.
در این فیلم با بازی سیواکارتی کیان، وینای رای و پریانکا آرولموهان خواهیم دید: وارون یک پزشک است ولی نامزدش مینی به دلیل این که او احساساتی نیست نامزدی را بهم میزند. چینو برادر زاده مینی ربوده میشود و وارون وقتی میبیند که پلیس کاری از پیش نمیبرد از خانواده مینی میخواهد که برای پیدا کردن چینو با او همکاری نمایند. آنها ابتدا دختر رئیس پلیس را میدزدند تا بتوانند به کسانی که در کار قاچاق انسان هستند برسند که ...
شبکه فراتر (۴k)
*فیلم سینمایی «ورود» به کارگردانی «دنی ویلنوو»، پنج شنبه ۳۰ فروردین ساعت ۲۲:۰۰ پخش می شود .
این فیلم با بازی امی آدامز، جرمی رنر، فارست ویتاکر و مایکل استهلبرگ؛ درباره فرود موجودات ناشناخته بر روی سطح سیاره زمین است. اهالی زمین اطلاعی از انگیزه موجودات فضایی ندارند و در واقع نمیدانند که آیا آنها قصد نابودی زمین را دارند یا برای گفتگو به این سیاره آمدهاند. در این وضعیت ارتش به سراغ دکتر لوئیس بنکس که استاد زبان شناسی است میرود تا بتواند با کمک او، ارتباطی میان انسانها و موجودات فضایی شکل دهد. تلاشهای دکتر بنکس برای ارتباط با موجودات فضایی بسیار سخت پیش میرود.