Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@23:06:59 GMT

راه حسین(ع)، کوتاه‌ترین طریق رسیدن به بهشت

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۰۴۰۴

راه حسین(ع)، کوتاه‌ترین طریق رسیدن به بهشت

صبح روز سوم شعبان سال چهارم هجری، خورشید درخشان جمال حسین(ع) در شهر مدینه و خانه امیرالمؤمنین علی(ع) و حضرت فاطمه(س) طلوع کرد و با انوار خود بر تیرگی خاک روشنایی بخشید.

دلنوشته؛ فاطمه ستاری|چه زیباست حال و هوای خانه امیرالمؤمنین(ع) و فاطمه زهرا(س)!
شادی و نشاط در چهره اهل خانه موج می‌زند. فرشتگان بر بام خانه، رقصان رقصان بال‌های خود را باز و بسته می‌کنند و تبریک‌گویان به پروردگار، ذکر حسین(ع) را بر لب دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسیم ملایمی عطر خوش حسین(ع) را در شهر می‌پراکند، لبخندی زیبا بر لبان پیامبر اکرم(ص) نقش بسته، گونه‌های امیر المؤمنین علی(ع) از خوشحالی گل‌انداخته و اشک شوق در چشمان فاطمه زهرا(س) حلقه زده است. طلوع سومین خورشید درخشان شیعه، امام حسین(ع) مبارک بادا.
      مژده ای دل که دگر سوم شعبان آمد
                               پیک شادی ز بر حضرت جانان آمد

      ظلمت و تیرگی شام الم رفت کنون
                              روز شادی شد و خورشید فروزان آمد

      وه چه روزی است مبارک ز قدوم شه دین
                             موسم مغفرت و رحمت یزدان آمد

      روز فرخنده میلاد حسین بن علی(ع)
                             مژده ی خامُشی آتش نیران آمد

      ای غلامان اگرت بار گنه سنگین است
                            غم مخور چونکه حسین، شافع عصیان آمد

ایّهاالناس حسین(ع) آمد!
حسینی که فاطمه(س) و علی(ع) را جان دوباره بخشید. حسینی که گلویش بوسه‌گاه جدش پیامبر اکرم(ص) بود. حسینی که خاکش سجده‌گاه شیعیان و حبّ و دوستی‌اش آبروی آن‌هاست. حسینی که یک نفر نبود و عالمی را شیفته خود کرد، این حسین(ع) کیست که عالم همه دیوانه اوست؟!
مادر حسین(ع)، پاره تن رسول الله(ص) و سرور بانوان جهان و پدرش، امیرالمؤمنین(ع)، برترین دانای دین و بالاترین سخنور عرب است. از چنین پدر و مادری، چه فرزندی انتظار است؟ الحق که حسین(ع) خلاصه فاطمه(س) و علی(ع) است. از کوزه همان برون تراود که در اوست.

حسین(ع) آمد تا شیعیانی را بهشتی کند و درس عبرتی برای کافران، مشرکان، منافقان و دروغگویان باشد. راه حسین، کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به بهشت است. نام حسین(ع) را چراغ راهمان کنیم تا به دام بیراهه‌ها نیفتیم و گمراه نشویم و به بهشت ابدی دست یابیم.
باید نام حسین(ع) را با آب طلا قاب کرد، با هر بار نوشیدن آب از حسین(ع) یاد کرد و برای عاقبت بخیری به ایشان تکیه کرد.

اکنون کل جهان در شرایطی استثنائی است. یک ویروس کوچک و ریز، عالمی را فلج کرده و بسیار افرادی را خانه‌نشین کرده است. بیایید به امام سوم شیعیان، سرور شهیدان، ابا عبدالله الحسین(ع) توسل جوییم، از ایشان مدد بخواهیم، ایشان را واسطه قرار دهیم تا ما را سوار بر کشتی نجات خویش کرده و از این بحران رهاییمان دهد.
صلّ الله علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع) ادرکنی

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: امام حسین سوم شعبان توسل شیعه فاطمه س حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آستانه‌ی پیروزی انقلاب یکی از نقاطی که مورد غضب انقلابیون تندرو قرار گرفت و حتی دو هفته پیش از پیروزی قطعی توسط آنان به آتش کشیده شد، شهرنو یا همان محله‌ی بدنام تهران بود. نخستین بار عصر دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۵۷ شماری از جوانان تندرو به شهرنو هجوم برده و آن‌جا را به آتش کشیدند، اما ماجرا با ورود ده نفر روحانی در آن مقطع ختم به خیر شد؛ آن‌ها فورا به آتش‌نشانی مراجعه کرده و از ماموران خواستند برای خاموش کردن آتش اقدام کنند. با این حال استخوان شهرنو همچنان لای زخم انقلاب باقی ماند تا نزدیک به دو هفته پس از پیروزی انقلاب.

مرحله‌ی بعدی مواجهه‌ی انقلابیون با شهرنو این بار اما نه سرخود، که به دستور دادستانی وقت صورت گرفت آن هم نزدیک به دو هفته پس از پیروزی انقلاب. روز یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۵۸ خیابان‌های اطراف محدوده‌ی شهرنو زیر پوشش حفاظتی پاسداران انقلاب قرار گرفت و در ساعت ۲۲ پاسداران کمیته‌ی منطقه‌ی ۱۲ و چند نفر از اعضای شورای دایره‌ی مبارزه با منکرات، با در دست داشتن حکم دادستانی با بولدوزرهای شهرداری دیوارهای شهرنو را تخریب کردند.. فردای آن روز کیهان در پی اعلام این خبر نوشت: «قرار است جای خانه‌ها، مغازه‌ها و اماکن قلعه شهرنو که کار تخریب آن ظرف چند روز آینده پایان می‌گیرد، به‌زودی در زمین آن بازار اسلامی،‌ مسجد، مدرسه و پارک ایجاد شود.» یکی از مسئولان شورای دایره‌ی مبارزه با منکرات نیز در رابطه با این موضوع به خبرنگار شهری کیهان گفت: «دایره‌ی مبارزه با منکرات کار خود را از چهار ماه پیش با حکم دادستان انقلاب اسلامی آغاز کرد و خط اصلی عمل‌کرد این شورا مبارزه‌ی پی‌گیر در جهت ریشه‌کن کردن فساد و فحشا در سراسر کشور می‌باشد.»

نماینده‌ی دادستان برای حل این مسئله، شیخ حسین انصاریان بود. ایشان در گفت‌وگویی که با بخش تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پاییز ۷۸ انجام داده جزئیات این ماجرا را توضیح داده است. مرکز اسناد انقلاب اسلامی به‌تازگی ویدیوی قسمت نخست این بخش از سخنان او را در کانال تلگرامی خود قرار داده که متن آن به این شرح است:

انصاریان: یک بار مردم حمله کردند آن‌جا را آتش زدند. کار افراطی هم صحیح نیست هم این‌که آقای طالقانی خیلی از این عمل ناراحت شد و در یک سخنرانی‌اش خیلی حمله کرد به آن‌هایی که این کار را کردند. من اول فرستادم شهرنو آمار گرفتم؛ ۱.۱۲۰ خانه در ۸۰ هزار متر ساختمان در آن‌جا وجود داشت؛ یک طبقه و دو طبقه، تمام این خانه‌ها مرکز فحشا بود. خیلی نرم باها آن‌ها صحبت، و همه‌ی خانه‌ها را قیمت‌گذاری کردیم. خانه‌ها را به ما واگذار کردند ولی به نام من در محضر نوشتند که وکیل آقای قدوسی (دادستان کل انقلاب اسلامی) بودم. من امضا می‌کردم و پول‌شان را هم نقد می‌دادم.

[مصاحبه‌کننده] مقاومتی نکردند؟

انصاریان: اغلب‌شان نه، چون پیرمرد هم شده بودند، پشیمان هم شده بودند. با آن‌ها برای توبه کردن هم صحبت می‌کردیم. خیلی‌هایشان هم گریه می‌کردند و با کمال رضایت... حتی بعضی‌ها پول خانه‌های‌شان را نگرفتند، گفتند حالا که شما می‌خواهید یک کار خدایی کنید ما سند را به نام‌تا می‌زنیم می‌رویم.

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898958

دیگر خبرها

  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک
  • معرفی شاکی حسین حسینی از سوی فرماندهی فراجا
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا
  • ماجرای بازوبند کاپیتانی استقلال پس از محرومیت حسین حسینی
  • منتظریم استقلال پشت سید حسین در بیاید
  • ثبت رکورد جدید جابجایی کالا از طریق ناوگان حمل و نقل کردستان