Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه تلویزیونی "اسکای نیوز عربی"، قرار است نیروهای تابوکو که فرانسه به همراه نیروهای ویژه ۱۰ کشور اروپایی تشکیل داده است، در کنار ارتش کشورهای نیجر و مالی با گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل بجنگند.

وزیران دفاع و نمایندگان ۱۳ کشور در بیانیه‌ای سیاسی بر تعهد خود برای تقویت تلاش‌های با هدف درهم شکستن مقاومت گروه‌های تروریستی تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای ۱۳ گانه شامل فرانسه، جمهوری چک، دانمارک ، استونی، بلژیک، آلمان، مالی، هلند، نیجر، نروژ، پرتغال، سوئد و انگلستان هستند.

فرانسه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نیرو در منطقه ساحل آفریقا دارد و براساس اظهارات بهمن ماه «فلورانس پارلی» وزیر دفاع این کشور، قرار است ۶۰۰ نیروی بیشتر برای مقابله با گروه‌های تروریستی این منطقه اعزام کند.

پارلی پیش از این از خروج آمریکا از آفریقا بشدت انتقاد کرده و گفته بود در این صورت عملیات ضد تروریستی در این منطقه محدود خواهد شد.

فرانسه پیشتر تلاش کرد کشورهای اروپایی را برای حمایت از عملیات نظامی در منطقه ساحل متقاعد کند و هشدار داده بود، حضور افراط گرایان و تروریست‌ها در این منطقه از آفریقا می تواند امنیت سراسر قاره اروپا را تهدید کند.

دولت پاریس پیش از این نیز در سال  ۲۰۱۲ میلادی و در حالی که  شبه‌نظامیان مالی موسوم به «توارج» بخش‌های گسترده‌ای از خاک شمال این کشور را تصرف کرده بودند، نیروهایش را به مالی اعزام کرد.

برچسب‌ها فرانسه قاره آفریقا نیجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه قاره آفریقا نیجر فرانسه فرانسه دانمارک آلمان هلند نروژ انگلستان فرانسه آمریکا فرانسه فرانسه قاره آفریقا نیجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 14 نیروی هوایی آذربایجان رزمایشی در منطقه نخجوان برگزار کرد. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش انجام رسید. برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: «گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست.» پس از آنکه روسیه نخواست (به دلیل نقش ترکیه در کنترل صادرات اوکراین) از ارمنستان در مقابل آذربایجان دفاع کند و اجازه داد تا آذربایجان قره باغ را به طور کامل به خود الحاق کند، ارمنستان به غرب نزدیک شده و به طور خاص فرانسه در حال سرمایه گذاری نظامی و امنیتی بر روی ارمنی‌هاست. تصاویری از این مانور را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • خروج سربازان امریکایی از خاک نیجر در غرب آفریقا
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد
  • تصاویر رزمایش آذربایجان در منطقه نخجوان
  • اگر سپاه نبود 
  • کنعانی: دفاع از اصول، ارزش‌ها و ارکان انقلاب و نظام با صلابت ادامه خواهد یافت
  • موج دوم استقلال طلبی در آفریقا / پس از نیجر، چاد هم برای اخراج نظامیان آمریکایی دست بکار شد