Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@07:29:51 GMT

شناسایی ۵۴ مورد جدید وارداتی ابتلا به کرونا در چین

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۰۴۴۸

شناسایی ۵۴ مورد جدید وارداتی ابتلا به کرونا در چین

به گزارش ایرنا کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه گزارش کرد با این حساب شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در چین به ۸۱ هزار و ۳۹۴ تن و شمار جان باختگان هم به سه هزار و ۲۹۵ تن رسیده است.

گزارش حاکی است در شبانه روز گذشته نیز ۳۸۳ بیمار از مراکز درمانی مرخص شده و مجموع بیماران بهبود یافته در سراسر این کشور هم به ۷۴ هزار و ۹۷۱ تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ووهان نیز کمیسیون ملی بهداشت چین ارزیابی خطر ویروس کرونا را از سطح «خطر بالا» به «خطر متوسط» کاهش داده است و حمل و نقل شهری هم از روز چهارشنبه از سر گرفته شده است.

همزمان گزارش شده است در هنگ کنگ هم از مجموع ۵۱۸ تن که به کرونا مبتلا شده اند تا کنون ۴ نفر فوت شده و ۱۱۱ تن دیگر هم درمان شده اند، در ماکائو هم ۳۴ تن مبتلا شده که ۱۰ نفر بهبود یافته در تایوان نیز از مجموع ۲۶۷ مبتلا ۳۰ نفر بهبود یافته و دو تن هم فوت شده اند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان، به ۵۹۶ هزار و ۷۳۱ نفر رسیده که ۲۷ هزار و ۳۵۲ تن فوت شده و ۱۳۳ هزار و ۳۳۵ نفر بهبود یافته اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماکائو هنگ کنگ چین تایوان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماکائو هنگ کنگ چین تایوان ویروس کرونا ماکائو هنگ کنگ چین تایوان بهبود یافته ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی توزیع می‌شود

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی از کشورهای مبدا وارد و در بازار توزیع می‌شود.

به گفته او، با توجه به اختلاف قیمت گوشت داخلی و وارداتی و گرایش مردم به سمت خرید گوشت وارداتی در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار منجر به تشکیل صف‌های طولانی شده است.

پوریان از توزیع ۲۸۰۰ تن گوشت منجمد طی یک ماه اخیر در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو ران گوسفندی منجمد ۲۸۵ هزارتومان، سردست ۲۷۵هزارتومان، راسته ۲۷۰ هزارتومان، گردن ۲۶۵ هزارتومان و گوساله منجمد ۳۱۵ هزارتومان است. همچنین هرکیلو لاشه گوشت گرم ۲۹۰ هزارتومان، به تناسب قطعات بین ۳۲۰ تا ۳۷۰ هزارتومان عرضه می‌شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: با توجه به عرضه گسترده گوشت منجمد و گرم در بازار پیش بینی می‌شود که قیمت بزودی کاهش یابد.

او با بیان اینکه کمبودی در عرضه گوشت‌های وارداتی نداریم، گفت: تقاضا برای گوشت وارداتی به دلیل پایین بودن قیمت و کیفیت بالا نسبت به گوشت تولید داخل افزایش پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • غیبت ماهانه ۲۰ هزار شاغل انگلیسی به علت ابتلا به بیماری‌های روانی
  • افزایش ابتلا به بیماری اسهال و استفراغ و آبله مرغان در کودکان و نوزادان
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • چالش در تامین قطعات خودروهای چینی وارداتی و مونتاژی!
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ‌کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی توزیع می‌شود