Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره محیط زیست خلخال گفت: غارتگران محیط زیست در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول شهرستان خلخال در چنگ قانون گرفتار شدند.

مهدی کسائی گیوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خلخال اظهار کرد: فرصت‌طلبان و غارتگران محیط زیست در روزهایی که با کرونا درگیر هستیم در منطقه شکار ممنوع دربند حین حمل شکار غیر قانونی در چنگ قانون گرفتار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سه شکارچی بومی و غیر بومی که با استفاده از فرصت تعطیلی ادارات و غافل از این که محیط بانان در منطقه در حال گشت زنی هستند با استفاده از فرصت ایام نوروز در حین  شکار غیرقانونی در منطقه دربند مشکول واقع در بخش خورش رستم شهرستان خلخال در دام قانون گرفتار شدند.

رئیس اداره محیط زیست خلخال بیان کرد: در این عملیات با همکاری نیروهای تلاشگر انتظامی و محیط بانان بیش از شش قبضه اسلحه غیرمجاز و دو قبضه اسلحه جنگی ام یک از شکارچیان به همراه ادوات شکار کشف شد.

وی تصریح کرد: این شکارچیان با اسلحه غیرمجاز جنگی سه راس کل بز و پنج کبک و یک خرگوش را شکار کرده بودند که در حین جابه‌جایی و حمل و خروج از منطقه شکار در دام قانون گرفتار شدند.

وی تاکید کرد: مردم شهرستان خلخال و بخش‌های تابعه در این ایام در حفظ محیط زیست کوشا باشند و با دیدن افراد غیر بومی در مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده در روستاها حتما موارد را به نیروی انتظامی و اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

کسائی گفت: با تشکیل پرونده قضایی این سه فرد تحویل قانون شدند و به‌لحاظ تعطیلی در ایام نوروز محیط بانان اداره محیط زیست شهرستان خلخال در پاسگاه‌ها و مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع حضور داشته و مردم همکاری لازم را با محیط بانان داشته باشند.

گفتنی است؛ منطقه شکار ممنوع دربند مشکول که در مساحت بسیار وسیع در مرز شهرستان خلخال،کوثر و خورش رستم قرار دارد.

این منطقه در کنار قله آق داغ  دو زیستگاه مهم جانوری و زیستی استان اردبیل است که بیش از د‌ها  گونه حفاظت شده  حیات وحش در این منطقه در حال زندگی بوده و کل و بز از گونه‌های منحصر به فرد این زیستگاه در خلخال و کوثر است.

انتهای پیام/3463/131

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل شکار ممنوع کل و بز دستگیری محیط زیست قانون گرفتار شدند اداره محیط زیست شهرستان خلخال محیط بانان شکار ممنوع منطقه شکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر

حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان اظهار کرد: در پی گزارشات رسیده از مردم و دوستداران حیات وحش شهرستان مبنی برتلف شدن پرندگان از نوع زنبورخوار در جنگل این شهرستان، ۲ نفر زنبوردار غیر بومی متخلف که با ترفند‌های خاص به منطور جلوگیری از خسارت به کندو‌های خود با آغشته کردن سم به زنبور عسل و با خوراندن طعمه‌های آغشته به سم مبادرت به از بین بردن این پرنده‌ها کرده بودند، دستگیر شدند.

او گفت: زنبورداران متخلف اقدام به از بین بردن تعداد ۴۰ قطعه پرنده از نوع زنبورخوار در منطقه ممنوعه کوه سیاه در جنگل بناب و دهنه حسین کشته شهرستان ارسنجان کرده بودند.

ابراهیمی افزود: ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست جهت رصد، گشت، پایش و بررسی دقیق موضوع ضمن شناسایی و دستگیری متخلفان در منطقه مراتب تخلف نامبردگان را صورتجلسه کردند و آثار تخلف و تلفات پرندگان وحشی نیز مستندسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان ادامه داد: پرونده این تخلف به منظور اقدامات و برخورد قانونی به دادگاه ارسال شد و متخلفان به دلیل کسب درآمد و منفعت شخصی اقدام به کشتار بی رحمانه این گونه حیات وحش کرده بودند، اما نقش با ارزش و بی بدیل اینگونه از پرندگان برکسی پوشیده نیست.

 ابراهیمی تاکید کرد: ماموران این اداره با هدف حفظ حیات وحش و انجام رسالت سازمانی خود در صورت وجود چنین تخلفاتی در حوزه شهرستان بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

او اضافه کرد: چنین تخلفاتی به طور قطع از چشم ماموران این اداره پوشیده نخواهد ماند. همچنین از کسانی که شاهد بروز این تخلفات و اقدامات غیرانسانی در منطقه هستند تقاضا می‌شود در اسرع وقت موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

ابراهیمی با اشاره به راهکار‌های پیشگیرانه برای در امان ماندن کندو‌های عسل از هجوم زنبورخواران، گفت: پیشنهاد می‌شود زنبورداران با ایجاد سر و صدا در اطراف کندو‌ها و برپایی مترسک و یا ایجاد امواج و صدای پرندگان شکاری این پرندگان را دور کنند و از وارد آمدن خسارت و زیان به طبیعت بپرهیزند.

دیگر خبرها

  • ۱۷ قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد
  • کشف ۱۷ قبضه کُلت کمری در پیرانشهر
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز