Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جعفر حسینی مشاور ارشد نظام‌صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از کشاورزان در تحقق شعار سال اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و اثر شدید بر تولید و نیاز به ارز آوری برای کشور، تولیدکنندگان در تنگنا باید به امر تولید بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر تولیدکنندگانی که مواد اولیه آن‌ها نیاز به واردات دارد، در امر تولید با مشکلاتی روبه‌رو هستند که از آن‌ها نمی‌توان انتظار جهش تولید را داشت، در حالی که در بخش کشاورزی، کشاورزان توانمند و متعهد در تمامی احوال کنار نظام ایستادند و برای امنیت غذایی کشور می‌جنگند.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا ضربه مهلکی به بخش کشاورزی وارد کرد 

حسینی تولید محصولات کشاورزی را جایگزین‌ مناسبی برای درآمد‌های نفتی اعلام کرد و گفت: با توجه به اقلیم متنوع، اراضی مستعد و کشاورزان متعهد زمینه برای تولید وجود دارد به طوری که علاوه بر تامین نیاز داخل، شرایط برای صادرات و ارزآوری نیز فراهم است.

 ایجاد فضای صادرات راهکاری مناسب برای تحقق شعار سال

مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی با اشاره به ابزار‌های لازم برای تحقق شعار جهش تولید بیان کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق شعار سال باید تمام قد در کنار کشاورزان بایستند.

او یکی از مؤلفه‌های مهم تحقق جهش تولید را تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی اعلام کرد و گفت: اجرای قانون خرید تضمینی، حمایت بانک‌ها از تولید، کم کردن یا حذف بوروکراسی در صدور مجوز و ایجاد فضای مناسب صادراتی از دیگر ابزار‌های مهم تحقق شعار سال از سوی دولت و وزارت جهاد کشاورزی است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: اگر دولت از کشاورزان حمایت همه جانبه به عمل آورد، این امکان وجود دارد که در تولید محصولات زراعی، دامی، گلخانه‌ای و باغی علاوه بر تأمین نیاز داخل بتوان مازاد نیاز کشور را به بازار‌های هدف صادر کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید نهاده کشاورزی تحقق شعار سال جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون

 جبار حمادی مدیر جهاد کشاورزی کارون گفت:  در راستای آغاز برداشت محصولات پاییزه از ۲۵ فروردین ماه از سطح ۲۲ هزار  هکتار گندم، هزار هکتار کلزا و  هزار و ۵۰۰ هکتار جو پیش بینی می‌شود ۴۳۰۰۰ تن محصول گندم، هزار و ۵۰۰ تن کلزا و سه هزار  تن جو در شهرستان برداشت گردد.

او افزود: در راستای تامین نهاده‌های کشاورزی یارانه‌ای با تلاش سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، نهاده‌های تخصیصی شامل کود و بذر بصورت کامل تامین و بین کشاورزان توزیع گردید.

مدیر جهاد کشاورزی کارون گفت: برداشت در شهرستان تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد که در این مدت چهار اکیپ توسط کارشناسان مراکز و مسئولین ستادی بر عملیات برداشت بطور مستمر نظارت خواهند داشت و پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت حدود ۹۰ دستگاه کمباین مهاجر جهت برداشت وارد شهرستان گردند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • فقط ۳۰ درصد دانش کشاورزی وارد مزرعه شده است
  • برای تحقق شعار سال باید حرائم بهداشتی مراکز دامی اصلاح شود
  • امنیت غذایی و جهش تولید با مشارکت مردم تحقق می‌یابد
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • تقویت اعتماد ملی و بین‌المللی به کالای ایرانی لازمه تحقق شعار است
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • تغییر نگرش‌ها اولین نیاز تحقق شعار سال است
  • علت افزایش قیمت گوشت مشخص شد
  • سند تحولی یزد نوین در راستای تحقق شعار سال/خروج از روزمرگی لازمه تحقق برنامه تحولی