Web Analytics Made Easy - Statcounter

رابرت وای شاپیرو، استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی است. رابرت وای شاپیرو، رئیس اسبق دانشکده علوم سیاسی کلمبیا و نویسنده کتاب‌هایی چون «قدرت ریاست جمهوری؛ ایجاد ریاست‌جمهوری برای قرن بیست و یکم»، « دخالت‌های سیاسی؛ سیاستمداران سرگردان نشوید» و «عدم حضور نمایندگان دموکرات» و برنده جایزه کتاب «گلد اسمیت» در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود درباره تنش‌ها میان ایران و آمریکا در زمان شیوع بیماری کرونا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون زمان مقابله با آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه ایران است

شاپیرو در ابتدا گفت: باید ببینیم اروپا تا چه حد متعهد است که در مقابل آمریکا ایستادگی کند به خصوص در زمان بحران ویروس کرونا اکنون زمان مقابله با آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه ایران است. تاکنون اروپا اقدامی برای لغو تحریم ها انجام نکرده است.

بحران کرونا در تمام جهان باعث شکل‌گیری معضلات اقتصادی شده است

وی در ادامه در مورد بحران‌های منطقه گفت: اکنون در تمام جهان بحران کرونا باعث شکل‌گیری معضلات اقتصادی شده و بر مسائل اقتصادی تاثیر داشته است. همه منطقه درگیر این موضوع است و بر سایر تنش‌ها تاثیر داشته است.

شیوع کرونا فرصت خوبی است که ترامپ رویکرد خود را تغییر دهد

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: اکنون فرصت خوبی است که ترامپ رویکرد خود را تغییر دهد تا بعد از این بحران به توافق بازگردد و فرصت ا برای دیپلماسی فراهم کند؛ چراکه رویکرد فعلی باعث تغییر ترامپ می‌شود و فرد دیگری جانشین وی خواهد شد.

اکنون زمان تفکر در مورد اختلاف‌های بین‌المللی و همکاری همه اعضای جامعه بین‌الملل است

شاپیرو در ادامه افزود: سیاست فشار بر ایران شکست کامل برای ترامپ بوده است. بحران ویروس کرونا فرصتی برای تفکر در مورد اختلاف‌های بین‌المللی و همکاری همه اعضای جامعه بین‌الملل است. همه از این فرصت استفاده کنند تا با این ویروس مقابله کنند. ویروس کرونا یک ویروس هم‌ گیر است و جهان با آن درگیر است.

لغو تحریم‌ها در زمان شیوع کرونا می‌تواند مقدمه‌ حل اختلاف‌های ایران و آمریکا باشد

وی در ادامه با انتقاد از تحریم‌ها در شرایط فعلی تاکید کرد: برای مقابله با کرونا لازم است تحریم‌های غیرضروری برداشته شود و شرایط برای همکاری در راستای مقابله با کرونا فراهم شود. این اقدام می‌تواند مقدمه‌ای برای حل اختلاف‌ها میان ایران و آمریکا باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران برای لغو تحریم ها اکنون زمان اختلاف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ نماینده پاکستان در عالیترین نهاد حقوق بشری سازمان ملل متحد بر لزوم تحریم همه جانبه رژیم اشغالگر تاکید کرد.

پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه در شهر ژنو، مقر اروپایی سازمان ملل متحد، برگزار شد. در این نشست، پس از اظهارات خانم فرانچِسکا آلبانیز (Francesca Albanese) گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی که با عنوان «آناتومی یک نسل کشی» منتشر شد، نمایندگان عالی کشور‌های مختلف به طرح دیدگاه‌های خود درباره جنایت‌های رژیم اشغالگر در جنگ غزه پرداختند. اظهارات مطرح شده در این نشست مهم بین المللی به استناد فایل تصویری منتشر شده در پایگاه رسمی سازمان ملل متحد به قرار زیر است:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات نماینده کمیسیون مستقل حقوق بشر فلسطین.
بنده به نمایندگی ازطرف آقای عصام ابوالحاج، کمیسر کل کمیسیون مستقل حقوق بشر فلسطین، صحبت می‌کنم. ما از خانم فرانچِسکا آلبانیز گزارشگر ویژه و همکاران او برای تلاش مجدانه آنها به منظور تهیه این گزارش قدردانی می‌کنیم. تعهد شما به دفاع از حقوق بشر در این دوران سخت، امیدبخش است. با این حال، ما به عنوان مردم فلسطین، از روایت ادامه دار درباره ما به عنوان قربانی خسته هستیم. ما از شکایت‌های بی نتیجه به سازمان ملل متحد هستیم. ما از فقدان عدالت ملموس سرخورده هستیم. ما با یک اشغالگری استعماری مواجه هستیم که مشخصه‌های آپارتایدی دارد. چارچوب بین المللی حقوق بشر در مواجهه با جنایات بی امان (اسرائیل) فرو می‌ریزد. در غزه، نسل کشی همچنان ادامه دارد که این نسل کشی به شکل ظلم‌های بی شمار مشهود است که مصادیقی ازقبیل به گرسنگی کشاندن اجباری تا حمله به مراکز بهداشتی و درمانی دارد. در همین حال، کرانه باختری شاهد کشتار‌های غیرقانونی، نقض گسترده حقوق و تخریب گسترده زیرساخت‌ها است که برخی از آنها توسط شهرک نشینانی انجام می‌شود که مصونیت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
قصد و نیت اشغالگری (اسرائیل)، کاملاً روشن است. این وضعیت، فلسطینی‌ها را از حق تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل محروم می‌کند. سیاستگذاران اسرائیل آشکارا تشکیل کشور فلسطین را رد می‌کنند. وزیر دارایی اسرائیل، ضرب الاجل جسورانه تندی برای فلسطینی‌ها صادر کرده و گفته است ما مثل دوران برده داری تسلیم شرایط شویم بطوریکه از غزه برویم یا با مرگ مواجه شویم. این واقعیت خشن در افزایش قابل توجه آوارگی اجباری فلسطینی‌ها مشهود است که به صورت خاص، جوامع» بدوی» را در ناحیه موسوم به منطقه سی C در کرانه باختری تحت تأثیر قرار می‌دهد که در آنجا، اقدامات تروریستی شهرک نشین‌ها به بیش از یک سوم آوارگی‌ها منجر شده است. مسیر پیش رو عبارتست از پایان دادن به این اشغال طولانی و پایبندی کامل به قوانین بین المللی و تاکید بر حقوق مشروع فلسطینی ها. ما انتظار پاسخ سازنده‌ای به این گزارش و توصیه‌های آن را داریم و به شدت امیدواریم شاهد تغییر معنادار در رویکرد جامعه بین المللی به موضوع فلسطین باشیم. ما خواستار اقدامات فوری به منظور متوقف شدن تجاوز به غزه و پیگیری عدالت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین هستیم. از توجه شما سپاسگزارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

رئیس جلسه
الان به صحبت‌های نماینده پاکستان گوش می‌کنیم که به نمایندگی ازطرف سازمان همکاری‌های اسلامی صحبت می‌کند.

اظهارات نماینده پاکستان.

سازمان همکاری‌های اسلامی از گزارش گزارشگر ویژه (حقوق بشر سازمان ملل) استقبال می‌کند و از ایشان برای ارائه گزارش متمرکز و به موقع تشکر می‌کند. ما مجدداً حمایت خود را از مأموریت گزارشگر ویژه تأیید می‌کنیم. ما به شدت نگران اوضاع هستیم و به شدیدترین شکل ممکن، تلاش‌هایی را رد می‌کنیم که برای خاموش کردن بحث درباره رسیدگی به وضعیت فوری و اسفناک حقوق بشر در فلسطین اشغالی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
خانم گزارشگر ویژه! ما شجاعت شما را در مستندسازی اَعمال و نیات نهفته درباره تجاوز‌های همه جانبه جاری اسرائیل و اقدامات آن تحسین می‌کنیم که مصداق نسل کشی در غزه است. شما نور بسیار زیادی را بر تحریف قوانین بین الملل تاباندید که رژیم اشغالگر براساس این تحریف‌ها به دنبال توجیه غیرقابل توجیه اقداماتش استکرده اید. ما تلاش‌ها برای حذف وجوه انسانی درباره کل جمعیت غیرنظامی غزه را به عنوان تلفاتی، رد می‌کنیم. در ماه‌های گذشته، پروژه استعماری اسراییل، کاملاً آشکار شده است. تلاش خطرناک و بیرحمانه نیرو‌های اشغالگر برای راه حل نهایی مدنظرشان در قضیه فلسطین برهمگان آشکار شده است بطوریکه می‌بینیم نیرو‌های آنها مانند کرکس، این منطقه را در محاصره خود قرار می‌دهند و زمین خواری حریصانه آنها در کرانه باختری بی وقفه ادامه می‌یابد.
آقای رئیس! دفتر کمیساریای عالی با یادآوری رویه‌های ویژه سازمان ملل و سازوکار‌های یکدست که به نقض فاحش قوانین دلالت دارد، بر لزوم تقویت پاسخگویی تاکید دارند. تأخیر عدالت سبب می‌شود عدالت اجرا نشود. ما خواستار اجرای کامل دستور‌های دیوان بین‌المللی دادگستری توسط قدرت اشغالگر و سایر کشور‌ها به منظور جلوگیری از نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه هستیم. ما خواستار تحریم تسلیحاتی و تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم، زیرا از دستور‌های دیوان بین المللی دادگستری تبعیت نکرده است. ما خواستار حمایت بین المللی از مردم فلسطین هستیم. رویکرد کج دار و مریز، دیگر نتیجه‌ای ندارد. از شما سپاسگزارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قالیباف: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است/زیاد النخاله: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت‌های خود در حال همکاری با فلسطین است.
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • بسته 50 میلیارد دلاری برای نجات از بحران اقتصادی در مصر/ مصری ها برای تامین خوراک  مبارزه می کنند 
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان