Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز در پایتخت آمریکا، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا، کووید ۱۹، در آمریکا روز جمعه هشتم فروردین به ۱۰۱ هزار و ۲۰۰ نفر رسید و تعداد قربانیان ابتلا به این ویروس نیز بیش از یک هزار و ۵۸۸ نفر اعلام شده است.

 

شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ هزار نفر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بالاترین میزان افزایش در طی یک روز از زمان آغاز شیوع این بیماری در آمریکا است.

 

آمریکا هم اکنون از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در صدر جهان قرار دارد و کشورهای چین و ایتالیا در رتبه‌های بعدی هستند.

 

براساس آمار رویترز، آمریکا از نظر مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در رتبه ششم جهانی قرار دارد.

 

به گزارش رویترز، پزشکان و مقام‌های بیمارستانی در نیویورک، نیواورلئان و دیترویت از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌های کمک تنفسی برای مبتلایان به ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده اند.

 

به رغم این که نیویورک همچنان مرکز و کانون اصلی شیوع کرونا در آمریکا است، اما شماری دیگر از ایالت‌ها هم با افزایش تصاعدی شمار مبتلایان به ویروس کرونا مواجه هستند.

 

طی ۲۴ ساعت گذشته در ایالت نیویورک ۱۳۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند. روز پنجشنبه ۱۰۰ نفر در این ایالت جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده بودند.

 

فرماندار نیویورک طی روزهای اخیر خواستار ارسال تعداد بیشتری از دستگاه‌های کمک تنفسی شده است و هم اکنون در شهر نیویورک نیز به دلیل کمبود، دو بیمار از یک دستگاه کمک تنفسی استفاده می‌کنند.

 

تا عصر روز جمعه شمار مبتلایان در ایالت نیویورک ۴۴ هزار نفر اعلام شده بود. شمار قربانیان نیز به ۵۵۰ نفر رسیده است. به این ترتیب بیش از سوم قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از ایالت نیویورک بوده‌اند.

 

برخی مقام‌های محلی در آمریکا گفته‌اند آمار مبتلایان در نقاط پر شیوع مثل نیویورک و کالیفرنیا، چند برابر آمار ثبت‌شده است.

 

منتقدان می‌گویند تاخیر در آماده‌کردن بسته‌های آزمایش کرونا و سرعت کُند در روزهای نخست، باعث شد این آزمایش‌ها خیلی دیر در آمریکا آغاز شود.

 

در همین حال، در ایالت‌های دیگر نیز تدابیر شدیدتری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است. فرمانداران تگزاس، مریلند و فلوریدا دستور دادند که مسافران از ایالت نیویورک ۱۴ روز قرنطینه شوند.

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا آمریکا کرونا در آمریکا ویروس کرونا ویروس کرونا شمار مبتلایان ایالت نیویورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۲ نفر کشته و ۱۶ تن زخمی شدند

رسانه‌های آمریکایی با انتشار تصاویری اعلام کردند که در پی وقوع تیراندازی در جریان یک جشن خیابانی در شهر ممفیس در ایالت تنسی دست‌کم ۲ نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

گفته می‌شود افراد زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

هنوز جزییات بیشتری درباره عوامل و انگیزه وقوع این حادثه منتشر نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: مهر

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • تصاویر عجیب از بارش شدید تگرگ در آمریکا + ویدئو | اندازه هر دانه تگرگ را ببینید
  • لزوم ارائه خدمت به زوج های نابارور برای جلوگیری از بحران سالمندی
  • بارش شدید تگرگ در آمریکا + فیلم
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند
  • ۱۸ کشته و زخمی درپی تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا
  • (ویدئو) تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۲ نفر کشته و ۱۶ تن زخمی شدند
  • (ویدئو) تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا؛ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا با ۱۸ کشته و زخمی + فیلم
  • تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا/ ۱۸ نفر کشته و زخمی شدند+ فیلم