Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فاطمه حسینی نماینده مجلس درباره جلسه از راه دور مجلس و همچنین مقاومت ستاد مقابله با کرونا برای تعطیلی و قرنطینه کشور گفت: جلسه مجازی روز سه‌شنبه مجلس به منظور بررسی چالش پیش‌رو در ارتباط با ویروس کرونا در کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه از اولین مورد ابتلا به کرونا که اواخر بهمن ماه شناسایی شد بیماری روند کاهشی نداشته است در حالیکه می‌توانست با اقدامات اولیه مناسب و تصمیمات درست جلوی گسترش آن گرفته شود گفت: می‌شد دو هفته پایانی سال را به تعطیلات نوروز متصل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه در اقدام اولیه و با تاکید وزیر بهداشت تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس صورت گرفت اما تعطیل نبودن دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و نیز سایر مراکز پر تردد و تجمع از جمله در مراکز تجاری مزیدی بر علت شد که فشار این ویروس بر دستگاه درمان و بهداشت کشور همچنان تداوم داشته باشد.

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه شاهد ۳ میلیون جابجایی در کشور بودیم اظهار کرد: عمل کسانی که به مسافرت نرفتند و در خانه ماندند قابل تقدیر است اما افرادی که سفر کردند هم خود و هم سایرین و به ویژه کادر درمان که شبانه‌روز در این مبارزه سخت جان برکف در میدان هستند را در معرض خطر قرار دادند.

وی تصریح کرد: با این جابجایی و مسافرت‌ها، پیش‌بینی می‌شود که پیک جدیدی را حدود دو هفته پس از این سفرها شاهد باشیم که بر همین اساس افزایش میزان مبتلایان فشار مضاعفی را به سیستم بهداشت و درمان سراسر کشور وارد خواهد کرد.

نماینده مجلس دهم با اشاره به نامه مجلس به رئیس‌جمهور درباره تعطیلی دو هفته ابتدای سال ۹۹ گفت: انتظار داشتیم که دو هفته ابتدای سال را به صورت کامل تعطیل کرده و منع رفت و آمد در شهرهای درگیر بیماری را اعلام کنند؛ این اقدام قاطع می‌توانست مانع این باشد که ما تا چند ماه دیگر درگیر این بیماری باشیم. با توجه به اینکه تعطیلی‌ها گسترده و به موقع صورت نگرفت بیم این می‌رود که مدیریت این بیماری در حد ماه فروردین نماند و به ماه‌های بعد از آن کشیده شود که باعث می‌شود هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زیادی به کشور تحمیل شود.

حسینی ادامه داد: از طرفی نیز گزارش دقیقی  در دست مجلس نیست، در صورتی است که در برخی از کشورها حتی بر اساس موقعیت جغرافیایی محلات هم تعداد افراد مبتلا به کرونا مشخص هستند، بنابراین افراد می‌توانند این موضوع را در ترددهایشان لحاظ کنند.

وی افزود: این رویکرد مناسبی نیست، آمار و اطلاعات دقیق  و شفاف می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها و کسب و کار شهروندان مفید باشد، از طرفی این آمارها می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور و مجلس موثر و مفید واقع شود به طوریکه در حال حاضر مجلس ارزیابی دقیقی از وضعیت اقتصادی و آمار آسیب‌های اقتصادی ویروس کرونا و پیامدهای پس از آن ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در همه کشورها با توجه به نبود کیت آزمایش برای همه موارد مشکوک ممکن است آمار مبتلایان دقیق نباشد، تصریح کرد: می‌بایست آمارها به مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شود تا تحلیل‌های دقیقی روی آن ارائه شود، لذا دیدگاه و رویکردهایی مانع از تصمیم درست چه در رابطه با تعطیلی کشور و چه در رابطه با انواع سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های حمایتی وجود دارد که می‌توانیم در حوزه اقتصادی به آنها توجه داشته باشیم.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ درباره پیشنهاد ۵۰۰ هزارتومانی مجلس به ازای هر فرد یارانه بگیر برای قرنطینه کشور، یادآور شد: در جلسه عدد و رقم مطرح نشد ارائه این رقم ممکن است که پیشنهاد نمایندگان بوده باشد اما مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار نگرفت.

کد خبر 495954 برچسب‌ها كرونا در ايران مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تعطیلی سینماهای کشور در شب‌های قدر

بر اساس سئانس‌های اکران فیلم‌ها در سایت‌های فروش بلیت، روز جمعه دهم فروردین‌ماه سالن‌های سینمایی کشور تا پیش از اذان مغرب دایر خواهند بود و فعالیت آن‌ها از اذان مغرب متوقف می‌شود و روز شنبه فروردین ماه هم تعطیل خواهند بود.

فعالیت سینماها پس از یک روز تعطیلی، روز یکشنبه ۱۲ فروردین‌ماه از سر گرفته می‌شود و از صبح این روز تا پیش از اذان مغرب میزبان مردم برای تماشای فیلم‌ها خواهند بود. روز دوشنبه ۱۳ فروردین نیز همزمان با شهادت امام علی (ع) و بیست‌ویکم ماه رمضان سینماها بار دیگر تعطیل خواهند شد.

در حال حاضر هفت فیلم نوروزی در سینماهای کشور در حال اکران هستند که از زمان شروع اکران تا پایان نهم فروردین، با حضور بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تماشاگر، ۸۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان بلیت فروخته‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1225496 برچسب‌ها اخبار سینما

دیگر خبرها

  • برنامه تعطیلی سینماها مشخص شد
  • زمان تعطیلی سینماهای کشور در شب‌های قدر
  • سرپرست پیکان: ۳ امتیاز دیدار با استقلال خوزستان را می‌خواهیم/ با استقلال تهران دیدار تدارکاتی داریم
  • بایرن در حق ستاره‌اش بی‌انصافی می‌کند
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد | وزیر کار زیر تیغ استیضاح؟
  • احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ حقوق کارگران چه عددی است؟
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید