Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، هدایت الله جمالی پور استاندار و پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پیامی از آحاد مردم شریف استان دعوت کردند تا با رعایت همه جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی و استمرار ماندن در خانه، زمینه قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا و کنترل این بیماری را فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام بدین شرح است:

همانگونه که مستحضرید شیوع ویروس منحوس کرونا مدت زمانی است که زندگی بشریت را در سراسر عالَم تحت تأثیر خود قرار داده و تاکنون قربانیان زیادی را در کشورهای مختلف و از جمله میهن عزیز ایران اسلامی گرفته است.

کرونا به گونه‌ای زندگی عادی ما را تحت الشعاع خود قرارداده است که مراسم‌های دینی و آئینی به دلیل انتشار آن مدتی است برگزار نمی‌گردد و دید و بازدیدهای نوروزی نیز برای غلبه براین ویروس خطرناک کنار گذاشته شده است.

این‌جانبان ضمن تشکر از اکثریت مردم عزیز قزوین که با رعایت موارد بهداشتی و همکاری با شعار در خانه می‌مانیم تا آلوده نشویم و آلوده نکنیم از بی توجهی برخی از هموطنان و هم استانی‌ها عزیزمان به هشدارها و توصیه‌های بهداشتی که موجبات آزردگی خاطر و تکدّر دیگر هموطنان و همشهریان عزیز را فراهم نموده است ابراز تأسف می‌کنیم و از همه مردم عزیز استدعا داریم همگی ما به منظور غلبه بر این ویروس و صیانت از جان خود و همشهریانمان با طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی که با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا با رویکرد کاهش تماس‌ها توسط ستاد ملی مقابله با کرونا از بامداد ۸ فروردین ۱۳۹۹ اجرا می‌شود همکاری نمایند، یقیناً توجه به عدم برگزاری اجتماعات وحذف ترددهای غیرضروری تا ۱۵ فروردین ۹۹ طبق این طرح اجرا خواهد شد.

بدیهی است اِعمال مقررات جدی‌تر خواست اکثر همشهریان عزیز بوده و موجبات رضایت و آسودگی خاطر غالب شهروندان عزیز و مسئولیت پذیر استان قزوین را فراهم خواهد نمود و این اقدام خود گامی در راستای قدردانی از مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه با این بیماری خوفناک هستند می‌باشد؛ لذا انتظار می‌رود با اهتمام ویژه مردم و مشارکت و هم افزایی تمام شهروندان فهیم استان قزوین انشا الله شاهد قطع زنجیره انتقال این بیماری منحوس در استان مان و کل کشور باشیم از همه شهروندان عزیز خواهشمندیم به احترام شهدای سلامت از رفتن به سفرهای درون و برون استانی غیر ضرور خودداری و با ماندن در خانه از آلوده کردن یکدیگر به این ویروس پرهیز نمائیم تا با یاری خدای متعال به زودی شاهد شکست کرونا باشیم.

همچنین از هم استانی‌های محترم درخواست می‌کنیم اخبار و اطلاعات مربوط اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا را صرفاً از مراجع رسمی و معتبر ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان دریافت نمایند.

به روح پاک و آسمانی شهیدان عرصه سلامت که جان عزیزشان را برای صیانت از جان هموطنان خویش از دست دادند، درود وسلام نثار می‌کنیم و از مجاهدان خط مقدم سلامت؛ پزشکان و پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها، گروه‌های جهادی و مردمی و خیرین نیک اندیش، اعضا محترم ستاد استانی پیشگیری و مقابله باویروس کرونا، داوطلبان جمعیت هلال احمر، نیروهای خدوم نیروی انتظامی، سپاه مقتدر صاحب الامر (عج) استان و بسیجیان مخلص که شبانه روز در حال خدمت و تلاش هستند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.
 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان قزوین بیمارستان جمعیت هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی نماینده ولی فقیه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است

یک نظرسنجی بین‌المللی که بنابر اعلام «گاردین» آخر هفته آینده منتشر می‌شود، نشان می‌دهد ۵۷ درصد از متخصصان احتمال می‌دهند یک سویه از ویروس آنفلوآنزا علت شیوع بعدی بیماری‌های عفونی مرگبار در سطح جهان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، «جان سلمانتون گارسیا» از دانشگاه کلن که این مطالعه را انجام داده است، تاکید کرد: این باور که آنفلوآنزا بزرگترین تهدید همه‌گیری در سطح جهان است بر اساس تحقیقات طولانی‌مدتی به دست آمده که نشان می‌دهد این ویروس به طور مداوم در حال تکامل و جهش است.

این کارشناس افزود: اگرچه هربار تلاش می‌شود با سویه‌های مختلف آنفلوآنزا به اندازه کافی مقابله شود و آن‌ها فعلا در حد خطرناک ارزیابی نمی‌شوند، اما این موضوع لزوما برای همیشه صادق نخواهد بود.

جزئیات این نظرسنجی شامل ارزیابی نظر ۱۸۷ دانشمند جهانی قرار است در کنگره میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی (ESCMID) فاش شود که آخر هفته آینده در بارسلونا برگزار می‌شود.

براساس بخشی از اطلاعات منتشرشده از این پژوهش، ۲۱ درصد از کارشناسانی که در این مطالعه شرکت کردند، اعتقاد دارند محتمل‌ترین عامل بعدی همه‌گیری پس از آنفلوآنزا، احتمالا ویروسی است به نام بیماری ایکس X که هنوز برای علم ناشناخته است.

آن‌ها درباره بیماری ایکس بر این باورند که همه‌گیری بعدی ممکن است از سوی میکروارگانیسمی که هنوز شناسایی نشده است، ایجاد شود درست همانطور که ویروس عامل کووید-۱۹ پیدا شد و در سال ۲۰۱۹ همه‌گیری جهانی را شکل داد. در واقع برخی از دانشمندان هنوز بر این باورند که سارس کوو-۲ (عامل کووید – ۱۹) همچنان یک تهدید محسوب می‌شود به طوری که ۱۵ درصد از دانشمندان این مطالعه، آن را محتمل‌ترین علت همه‌گیری در آینده نزدیک ارزیابی می‌کنند.

سایر میکروارگانیسم‌های کشنده - مانند ویروس‌های لاسا، نیپا، ابولا و زیکا – تنها از سوی یک تا دو درصد از پاسخ‌دهندگان به‌عنوان تهدید‌های جدی جهانی ارزیابی شدند.

به گفته «جان سلمانتون گارسیا»، مسئول این مطالعه جهانی آنفلوآنزا تا حد زیادی تهدید شماره یک از نظر احتمال همه‌گیری از سوی بیشتر دانشمندان جهان معرفی می‌شود.

این نتایج در حالی ارائه خواهد شد که هفته گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع آنفلوآنزای پرندگان (سویه اچ۵ان۱ H ۵ N ۱) که باعث میلیون‌ها مورد ابتلا در سراسر جهان شده است، ابراز نگرانی کرد. شیوع این بیماری در سال ۲۰۲۰ آغاز و تاکنون منجر به مرگ یا تلف شدن ده‌ها میلیون طیور و نابودی میلیون‌ها پرنده وحشی شده است.

این ویروس به تازگی به گونه‌های پستانداران نیز گسترش یافته است به طوری که گزارش شده گاو‌های اهلی در ۱۲ ایالت آمریکا آلوده شده‌اند و نگرانی‌ها در مورد خطرات این بیماری برای انسان بیش از پیش افزایش یافته است.

«اد هاچینسون»، ویروس‌شناس دانشگاه گلاسکو در این زمینه گفته است ظهور ویروس آنفلوآنزای پرندگان در گاو‌ها تعجب‌آور است، زیرا خوک‌ها تاکنون به این ویروس مبتلا شده بودند، اما تا همین اواخر گزارشی از ابتلای گاو‌ها نبود و این موضوع را نباید دست‌کم گرفت.

به گفته او، ابتلای گاو‌ها به ویروس آنفلوآنزای پرندگان به این معنا است که خطر ورود ویروس به حیوانات مزرعه بیشتر شده و نگرانی درباره انتقال از حیوانات مزرعه به انسان نیز افزایش می‌یابد.

با توجه به گزارش‌ها درباره شیوع آنفلوآنزای پرندگان، دانشمندان نسبت به چشم‌انداز یک بیماری همه‌گیر آنفلوآنزا هشدار می‌دهند. اگرچه آن‌ها همچنین خاطرنشان می‌کنند که واکسن‌هایی علیه بسیاری از گونه‌های آنفلوآنزا از جمله آنفلوآنزای پرندگان قبلا ساخته شده است و می‌توان امیدوار بود که غافلگیری کووید-۱۹ رخ ندهد.

در عین حال کارشناس دانشگاه کلن و انجام‌دهنده این مطالعه جدید، نسبت به فراموش کردن رعایت نکات بهداشتی هشدار داده و گفت: مردم به عادت‌های قبلی نظیر سرفه کردن در دستانشان و سپس دست دادن با افراد دیگر بازگشته‌اند. ماسک زدن کنار گذاشته شده و به بسیاری از عادت‌های خطرناک قبلی برگشته‌ایم؛ این‌ها ممکن است ما را پشیمان کنند.

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم