Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – محمدحسن مقدم نیا: شیوع کرونا در اواخر سال ۹۸ در کشور و بالطبع استان سمنان یک ضرورت مهم را به ما یادآوری کرد و آن اینکه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی برای مقابله با این ویروس خطرناک تا چه اندازه مهم و حیاتی هستند.

از سوی دیگر کادر درمانی و بهداشتی ظرفیت ارزشمندی هستند که در مواقع مدیریت بحران نقش ایثارگران خط مقدم را ایفا کنند و البته بهترین و ورزیده‌ترین آنان نیز نیازمند امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌هایی برای ارائه خدمت به مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرساخت‌های ارزشمند

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی مستقل در سمنان و شاهرود است بیش از ۴۰ درصد جمعیت و حدود ۵۰ درصد مساحت استان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در دو شهرستان شاهرود و میامی است و بخش قابل توجهی از بیماران کرونایی تا کنون در این جمعیت گزارش شده است.

در زمان قاضی زاده‌هاشمی وزیر وقت بهداشت، پیگیری‌هایی برای گسترش زیرساخت‌های درمانی شهرستان شاهرود از سوی مسئولان، نماینده شاهرود و میامی در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت تا درنهایت این پیگیری‌ها به ایجاد چندین طرح مهم در شاهرود انجامید.

ازجمله آن‌ها می‌توان مرکز قلب، آنژیوگرافی، بزرگ‌ترین اورژانس شرق کشور، اف ام آر آی، درمان ناباروری آی وی اف، بیمارستان بهار، بخش‌های جدید بیمارستان امام حسین (ع) و تجهیز مراکز درمانی شهری و روستایی، شبکه بهداشت شهرستان میامی و بیمارستان این شهرستان را نام برد.

اگر زیرساخت‌ها نبودند

یک‌لحظه به این موضوع فکر کنیم که اگر این زیرساخت‌ها در همین دو، سه سال اخیر ایجاد نمی‌شدند امروز با این حجم آمار کرونایی های شرق استان سمنان، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با چه بحرانی مواجه بود.

دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اذعان به این امر که زیرساخت‌های ایجادشده در این مدت کمک زیادی به این دانشگاه و کادر درمانی نموده‌اند، معتقد است: امروز بزرگ‌ترین اورژانس شرق کشور پاسخگوی بخشی از نیازهای اساسی ما در دورانی است که با کرونا در جنگ هستیم و اگر این زیرساخت‌ها نبود کار کادر درمانی دشوار می‌شد.

وی افزود: در صورت شرایط اضطراری و حادتر می‌توانیم حتی از امکانات بخش قلب بالاخص آی سی یو برای خدمت رسانی به بیماران مشکوک به کرونا استفاده نمائیم

مدیریت بحران

از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده که در صورت اضطرار می‌تواند حتی از اتاق‌های آی سی یو بخش قلب بیمارستان امام حسین (ع) نیز استفاده کند که این امر می‌تواند کمک زیادی به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان شاهرود کند. کمکی که قطعاً کاربردی خواهد بود.

امروز مدیریت بحران در مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود آن‌قدر اساسی و به برنامه صورت گرفته که به گفته کارشناسان به‌زودی و با همراهی و کمک مردم شاهد کاهش میزان بستری کرونا خواهیم بود.

بکار گیری ظرفیت‌های خوب

علی‌رضا معصومی کارشناس و مدرس دانشگاه درباره نحوه عملکرد مدیریت بحران در شهرستان شاهرود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و در رأس آن دکتر چمن با بکار گیری از ظرفیت‌هایی که نام‌برده شد در کنار مهارت و کارآمدی کادر درمان اقدامات بی‌نظیری را انجام داده‌اند که یکی از آن‌ها اختصاص بیمارستان امام حسین (ع) به کرونا و عدم درگیر ساختن دیگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان شاهرود بود تا آلودگی بیش از این شیوع پیدا نکند موضوعی که در دیگر شهرها به آن توجهی نشد و همچنین بیمارستان‌ها عاملی برای اشاعه بیشتر ویروس شدند.

معصومی بیان کرد: از سوی بخش‌های بیمارستان امام حسین (ع) به‌جز دو الی سه بخش همگی به بیمارستان بهار شاهرود منتقل‌شده‌اند تا بتوان به نوع بهتری کرونا و بیماران آن را در بیمارستان امام حسین (ع) پذیرش کرد. تصمیمی درست و البته حساس که در مقطعی حساس‌تر گرفته شد و آثار مثبت آن را امروز می‌بینیم چراکه بسیار بیماران کرونایی بودند که به دلایل دیگر به بیمارستان مراجعه کردند و در آن محیط آلوده کرونا نیز وارد بدنشان شد.

وی بابیان اینکه مردم شاهرود و میامی با بیمارستان امام حسین (ع) بخش بستری، قلب، اف ام آر آی و ده‌ها مورد دیگر طعم خوش‌خدمت در عرصه بهداشت و درمان را چشیده‌اند و لذا باید گفت این همت بلند مسئولان ما را می‌رساند که با آینده‌نگری توانسته‌اند این شرایط مناسب را برای ما پدید آوردند.

شاهرود هاب تخصصی درمان

نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ایجاد بزرگ‌ترین اورژانس شرق کشور در شاهرود، گفت: زمانی برخی می‌گفتند نیازی به اجرای چنین طرح‌هایی نیست و شما موفق به ساختن چنین امکاناتی نمی‌شوید از سوی دیگر نیازی به این امکانات نیست اما خوشبختانه شاهد بودیم که باهمت دانشگاه علوم پزشکی، مردم و مسئولان و وزارت بهداشت امروز بزرگ‌ترین اورژانس شرق کشور توانسته تا اندازه زیادی به کمک درمان کرونا بیاید.

سید حسن حسینی شاهرودی بابیان اینکه این طرح در پنج هزار مترمربع زیربنا شامل ۷۵ تخت اورژانسی، چندین بخش آی سی یو بااعتبار ۳۸ میلیارد تومان و تجهیز وزارت بهداشت امروز یکی از هاب‌های (قطب‌های) مدیریت بحران در شمال شرق کشور درزمینه کرونا است و تلاش کادر درمانی نیز این امر را ثابت کرده است.

وی بابیان اینکه هفته گذشته برای بهبود شرایط به وزیر بهداشت در نامه‌ای تذکر کتبی داده شد، گفت: کمبود تخت بیمارستانی و آی سی یو در شاهرود نگرانی‌هایی را برای مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پدید آورده که با توجه به رشد فزاینده بیماری کرونا در شاهرود و میامی نیاز است این کمبودها رفع شوند لذا در نامه‌ای به دکتر نمکی خواستار همراهی بیشتر وزارت بهداشت با این موضوع شدیم.

تأمین نیازها

عضو خانه ملت در ادامه بیان کرد: اقدام عاجل وزارت بهداشت برای تهیه و تأمین و ارسال تجهیزات تخت آی سی یو و لوازم پزشکی موردنیاز مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در هنگام بروز بیماری کرونا ضروری است.

وی افزود: ما ضمن تشکر از وزیر بهداشت و درمان برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز و ارتقا حوزه بهداشت و درمان شرق استان و افتتاح بزرگ‌ترین اورژانس شرق کشور، مرکز قلب، مرکز ناباروری، صدور مجوز ایجاد دانشکده دندان‌پزشکی خواسته‌ایم تا دستور تسریع در تجهیز مرکز بهداشت و بیمارستان میامی و درمانگاه، مرکز جامع سرطان و توسعه ۱۰۰ تخته خوابی بیمارستان امام حسین (ع) را نیز در دستور کار قرار دهند که خوشبختانه این امر مد نظر وزارت خانه قرار گرفت و امروز ثمرات بیشتر آن‌ها را می‌بینیم و مابقی نیز ان شالله بیش از پیش تجهیز خواهند شد.

ایثارگری در کنار زیرساخت‌ها

این ایثارگری در کنار مهارت و دانش کادر درمانی و تصمیم سازی در زمان بحرانی سبب شده تا امروز مردم شاهرود و میامی مرهون خدمات و زحمات کادر دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان، بیمارستان امام حسین (ع) و کسانی باشند که توانستند بهترین زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی را برای شرق استان سمنان به ارمغان بیاورند.

ضمن تقدیر و خسته نباشید به تمام افرادی که در خط مقدم مبارزه به کرونا قرار دارند باید گفت قدردان تمام زحمات و خدمات مسئولان مان هستیم آنانی که زیرساخت‌های درمانی را برایمان فراهم کردند تا امروز در هنگام بروز بحران به مشکل کمتری برخورد کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امام حسین حوزه بهداشت و درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سرطان شبکه بهداشت و درمان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیمارستان امام حسین زیرساخت های درمانی شهرستان شاهرود بهداشت و درمان شاهرود و میامی وزارت بهداشت مدیریت بحران کادر درمانی استان سمنان کادر درمان زیرساخت ها آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۸۳ پیکر در گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان بهداشت جهانی بیان کرد: کمکهای بشردوستانه و فعالیت تیم های امدادرسانی در غزه، نیازمند عبور و مرور امن، روان و پایدار است.

در بیانیه سازمان بهداشت جهانی به مانع تراشی اشغالگران اشاره شده و آمده است: سوخت و تجهیزات پزشکی به بیمارستان کمال عدوان نرسیده است.

از سوی دیگر منابع وابسته به دفاع مدنی در غزه اعلام کردند: تاکنون ۲۸۳ پیکر از گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر از زمان خروج ارتش اشغالگر بیرون آورده شده است.شواهد و ادله گواهی این است که اشغالگران در محوطه مرکز درمانی ناصر دست به اعدام های میدانی زده است.

روز گذشته نیز محمود بصل، سخنگوی سازمان دفاع مدنی فلسطینی در غزه، به خبرگزاری فرانسه گفت: در داخل مجتمع پزشکی ناصر گورهای جمعی وجود دارد که اشغالگران اسرائیلی حفر کرده‌اند. برخی از اجساد لباس نداشتند که این نشان می‌دهد قربانیان شکنجه و آزار شده‌اند.

کد خبر 6085504

دیگر خبرها

  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳،بیمارستان جدید به شهر‌های زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد
  • کشف ۲۸۳ پیکر در گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در غزه
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود