Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: با هدف ارتقای آموزش قرآن و ایجاد خاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در این پویش جزء ۳۰ قرآن کریم در ۵۶ مدرسه مجازی وکانال ارتباطی آموزش داده می‌شود و دانش آموزان به حفظ سوره‌های قرآن کریم ترغیب خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر گفت: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش آموزان بسیار مؤثر است.

او همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در برنامه‌های تربیتی و قرآنی راضروری دانست و اظهار داشت:همراهی اولیای دانش آموزان با معلمان باعث می‌شود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر وخاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش آموزان ثبت شود.

رئیس اموزش وپرورش استثنایی استان ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با مفاهیم اخلاقی وتربیتی قرآن را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست وگفت: حدود ۹۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در این محفل معنوی وبرنامه آموزشی، فرهنگی و تربیتی شرکت خواهند کرد.

خاطر نشان کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن وسال دانش آموزان دراین برنامه‌های مجازی در نظر گرفته شده است.

رنجبر با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآن طراحی شده است، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد ورویکرد آموزش وپرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.

 با بیان اینکه دانش آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی دربرنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد وتعالی قرارمی گیرند، افزود: امید است با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم به تعمیق معارف الهی دست یابیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی آموزش و پرورش نیاز های ویژه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی گفت: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد. 


وی، گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود. 


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می‌شود گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است. 


فرشید کرمی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را آموزش می‌دهند افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهر‌های یاسوج، چرام و دهدشت هستند. 


وی، گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از هویت‌های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند