Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه فروش مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعلام هواشناسی مبنی احتمال وقوع سیل در مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان، اظهار کرد: نیرو‌های مدیریت بحران در سطح استان دوباره به حالت آماده باش در آمدند از این رو ۴۲۰ تیم امدادی در پایگاه‌های هلال احمر مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به طرح فاصله اجتماعی و ممنوعیت سفر به منظور مقابله با شیوع کرونا در کشور، افزود: عوامل ایست و بازرسی در ۱۶۱ نقطه استان برای ممانعت از سفر هموطنان حضور خواهند یافت؛ همچنین در این راستا با توجه به احتمال وقوع سیل در برخی مناطق استان با افراد متخلف برخورد خواهند کرد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: ستاد‌های پیشگیری از سیل در شهرستانها، دهیاریها، فوریت‌های پزشکی و راهداری دوباره طبق پروتکل‌های (شیوه نامه) بهداشتی مقابله با کرونا، وضعیت مسیل‌ها را بررسی و دهانه پل‌ها و بستر رودخانه را از نخاله‌ها تخلیه و لایروبی کنند.

شیشه فروش اضافه کرد: ۴۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای هلال احمر با دو فروند بالگرد در سطح استان فعال شدند؛ همچنین ۴۱ راهدارخانه و ۱۵۵ پایگاه فوریت‌های پزشکی، ۱۰۸ گروه پیشگیری از سیل در ستاد‌های سیل شهرداری‌های شهرستان‌ها و ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان و پلیس راه در حالت آماده باش قرار دارند.

او اظهار کرد: کشاورزان نیز برای پیشگیری از خسارت ناشی از سرمازدگی باید در سامانه خدمات بیمه‌ای، بیمه کشاورزی خود را به صورت اینترنتی پیگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: تجربه سیل سال گذشته به ستاد پیشگیری از سیل کمک کرد که در سطح استان اقدامات مهمی را پیگیری کند که از جمله آن می‌توان مطالعه تعیین حریم و بستر ۱۹۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان اشاره کرد.

او ادامه داد: مطالعات ۷۰۰ کیلومتر از حریم رودخانه‌ها هم اکنون توسط شرکت آب منطقه‌ای در دست اجرا است و مطالعات دوم شامل ساماندهی و نقشه برداری ۲۱۰ کیلومتر از رودخانه‌ها نیز در حال پیگیری است.

شیشه فروش با بیان اینکه ۴۵۰ هکتار از حریم رودخانه زاینده رود آزادسازی شده است، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۰۰ هکتار از سایر رودخانه‌های استان در محدوده شهرضا، مبارکه، فریدن، دامنه و حجت آباد نیز در دو سال گذشته آزادسازی شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: در پنج سال گذشته ۲۱۰ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه زاینده رود لایروبی و ساماندهی شده است؛ همچنین برای کنترل برداشت‌ها ۷۰ کیلومتر جاده سازی و هشت کیلومتر دیواره سازی این رودخانه انجام شده است.

شیشه فروش با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰ کیلومتر از حریم رودخانه‌های استان رپرگذاری (نشانه گذاری با تابلو) شده است، اظهار کرد: پهنه بندی سیلاب در ۲۲ درصد از سطح استان با هدف شناسایی مناطق سیل خیز انجام شده است؛ همچنین شرکت آب منطقه‌ای استان در سال جاری مطالعات پهنه بندی سیل در نائین، خوروبیابانک و دریاچه نمک را در دست اجرا دارد.


شیشه فروش با بیان اینکه سیلاب فروردین ۹۸، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان به مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی روستا‌های حادثه دیده استان خسارت وارد کرد، گفت: ستاد بازسازی استان در یک سال گذشته دو هزار و ۸۰ واحد مسکونی را ۱۷۰ میلیارد تسهیلات بانکی و ۴۳ میلیارد تومان کمک دولت در روستا‌های فریدونشهر و سمیرم ساخت و شماری از منازل آسیب دیده نیز بازسازی و ۲۵۰ بسته بادوام ۱۰ میلیون تومانی شامل لوازم خانگی، یخچال و فرش به خانوار‌هایی که خسارت دیده بودند، تحویل داده شد.

او با بیان اینکه اصفهان سال گذشته معین شهرستان پلدختر لرستان برای بازسازی خرابی‌های ناشی از سیل بود، افزود: ستاد بازسازی اصفهان سه هزار و ۶۵۹ واحد مسکونی را در این شهرستان مرمت و احداث کرد.


مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه تحقق شعار در خانه بمانیم برای قطع زنجیره ویروس کرونا با توجه به تغییرات جوی ضروری است و هموطنان باید برای از بین بردن کرونا این مهم را رعایت کنند، اطلاعیه حتماً د خانه ماندن را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: امروز رزمایش سپاه برای ضد عفونی در شهر اصفهان آغاز می‌شود و در شهرستان‌ها و روستا‌ها نیز با همکاری نیرو‌های مردمی (جبهه مردمی سلامت) امکان و معابر برای مقابله با کرونا ضد عفونی خواهد شد.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران وقوع سیل ویروس کرونا سطح استان رودخانه ها سال گذشته شیشه فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: نیرو‌های هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

محمد عشقی افزود: در این رابطه و براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه استان یزد بخصوص در شهرستان‌های میبد و اردکان و بهاباد شاهد بارندگی و وزش باد خواهند بود.

وی گفت: بر این اساس؛ به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفر‌های برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

عشقی با بیان اینکه بر همین اساس نیرو‌های جمعیت هلال احمر در آماده باش به سر برده و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • آب‌گرفتگی در ۴ شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش