Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@10:28:29 GMT

بدنتان را با چند فرمول طبیعی سم زدایی کنید

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۱۴۸۶

بدنتان را با چند فرمول طبیعی سم زدایی کنید

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  بدن تمام افراد  با گذشت زمان ایجاد سموم اضافی خواهد کرد  پس بهتر است  با روش های مناسبی این مواد مضر را از بدن خارج کنند. به همین دلیل هر چند وقت یک بار باید برنامه ای منظم برای دفع این سموم از بدن داشته باشند. سم‌زدایی، یک راه عالی برای کمک کردن به پاک‌سازی بدن، آرام کردن ذهن، پشتیبانی بیشتر از سیستم‌های دفاعی و ایمنی مختلف بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به میزان فراوان آب بنوشید

آب یک منبع طبیعی برای دفع سموم موجود در بدن است. هر چه بیشتر آب بنوشید، سموم بدن  از طریق مجرای ادراری سریع‌تر خارج و دفع می‌شوند. یک نوشیدنی دیگر نیز وجود دارد که هم بر پایه آب است و هم می‌تواند به بدن در سم‌زدایی کمک کند، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک را به یک گالن آب اضافه کنید و آن را خوب تکان دهید و هر روز صبح مقداری از این مایع را بنوشید.

 از قند یا شکر‌های فرآوری‌شده دوری کنید

قند یا شکرهای فرآوری‌شده حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند که باعث می‌شوند بدن متابولیسم یا سوخت و ساز طبیعی خودش را مسدود و گلوکز بیش از اندازه‌ای را در خون تولید کند. بنابراین، با مصرف قند و شکر یک برنامه نادرست و مخرب برای افزایش وزن و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت خواهید داشت. استفاده از شکر قهوه‌ای ارگانیک، شربت افرا و دیگر شیرین‌کننده‌های طبیعی همان تاثیر شیرین‌کننده  را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:پاکسازی بدن از تمام سموم با یک معجون خانگی+دستورالعمل

مواد غذایی ارگانیک مصرف کنید

سبزیجات، میوه‌ها و گوشت ارگانیک حاوی مواد سمی مانند آفت‌کش یا آنتی‌بیوتیک نیستند. ارگانیک بودن سوخت و ساز بدن را بهتر و به سیستم گوارشی کمک می‌کند که با دفع عناصر سمی و غیرضروری از بدن عملکرد بهتری داشته باشد. غذاهای فرآوری‌شده هرگز مواد مغذی کافی را مانند غذاهای ارگانیک ندارند. خودتان سبزیجات را در باغچه خانگی‌تان پرورش دهید یا آنها را از کشاورزان بومی بخرید.

 هوا خانه  را پاکیزه و عاری از سموم کنید

سموم و مواد سمی موجود در هوای آلوده ممکن است از طریق پنجره‌های باز وارد خانه شوند. بنابراین، تصفیه و خالص کردن هوا ایده خوبی است که می‌توانید اطمینان حاصل کنید، نفس‌هایی که می‌کشید عاری از هر گونه مواد بد و مضر هستند. اگر توان مالی کافی دارید، خرید یک دستگاه تصفیه هوا می‌تواند بهترین ایده برای تمیز کردن هوا منزل باشد. 

چای سبز بنوشید

به جای قهوه صبحگاهی، چای سبز بنوشید. زیرا قهوه تصفیه نشده، حاوی کافستول است؛ یعنی مولکول دیترپنویید که میزان کلسترول را افزایش می‌دهد. با تغییر این عادت و نوشیدن چای سبز از انباشت کلسترول بد پیشگیری کنید.

از خوردن نمک اجتناب کنید

 مصرف بیش از حد نمک می‌تواند باعث حفظ مایعات اضافی شود، به ویژه اگر مشکلات کلیوی داشته باشید.این تجمع مایع اضافی می‌تواند موجب نفخ و باد شکم شود. اگر بیش از حد نمک مصرف کنید، می‌توانید وزن اضافی آب را دفع کنید. در حالی که ممکن است متناقض به نظر برسد، افزایش مصرف آب  یکی از بهترین راه‌ها برای حذف وزن آب اضافی ناشی از مصرف زیاد  نمک است. به همین دلیل وقتی بیش از حد نمک مصرف کنید و بدنتان آب کافی نداشته باشد، بدن هورمونی آنتی دیورتیک را آزاد خواهد کرد که از ادرار کردن و در نتیجه سم زدایی بدن جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سم زدایی بدن اکسیژن رسانی سم زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت با هدف کاهش مصرف قلیان دخانی در هشت استان کشور آغاز شده است. - اخبار اجتماعی -

مهندس بهزاد ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در واکنش به خبر تسنیم درباره عرضه قلیان اکسیژن در کافی شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌های تهران اظهار کرد: طرح مطالعاتی دستگاه "پاکدم" یا "قلیان اکسیژن" در حال حاضر به صورت آزمایشی، تحت نظارت وزارت بهداشت حدود دو سال است که در هشت استان‌ کشور در حال اجراست. این وسیله ثبت اختراع شده و بعد از اینکه تأییدیه آن از سازمان غذا و دارو گرفته شد به عنوان تجهیزات پزشکی ثبت و در سازمان غذا و دارو استانداردهایی برای آن در نظر گرفته شده است. در این وسیله از ترکیب گازهای اکسیژن و N2O با رعایت حدود تعیین شده در سازمان غذا و دارو برای اطمینان از اینکه ضرری برای سلامتی افراد نداشته باشد استفاده می‌شود.

وی افزود: به دلیل نگرانی وزارت بهداشت از افزایش مصرف قلیان که نسبت به سال 95 بیش از 50 درصد افزایش داشته است، گسترش بی‌رویه مراکز عرضه قلیان بعد از همه گیری بیماری کرونا و ضعف در اجرای قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در مراکز عرضه قلیان که مستلزم همکاری تنگاتنگ ارگان های برون بخشی است، اجازه داده شد که طرح بررسی دستگاه پاکدم در 10 استان کشور شامل تهران، آذربایجان شرقی، البرز، فارس، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان آغاز شود و در ادامه با درخواست دانشگاه‌های دیگر، هماهنگی برای توسعه مرحله آزمایشی طرح در استان‌های خراسان شمالی، اصفهان و زنجان انجام شد.

وی ادامه داد: این طرح در مرحله آزمایشی قرار دارد و بعد از مشخص شدن نتایج مطالعه که تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی مرتبط انجام می‌شود؛ در صورت اثبات اثربخشی و تأثیر آن بر کاهش مصرف قلیان دخانی، به صورت سراسری اجرا خواهد شد. وزارت کشور نیز به استان‌های مجری طرح، این موضوع را ابلاغ کرده و نمونه برداری‌ها از استانهای تحت پوشش این طرح در حال انجام است.

ولی‌زاده تصریح کرد: در مرحله اولیه مطالعه، شاخص‌های سلامتی در هنگام استفاده از این دستگاه مورد بررسی قرار گرفت که نتایج نشان داد براساس شاخص‌های مدنظر، استفاده از دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن ضرری را از نظر سلامتی افراد ندارد.

وی با بیان این که متأسفانه قلیان به عنوان یک وسیله تفریحی در جمع‌های خانوادگی و دوستانه استفاده می‌شود؛ یادآور شد: این موضوع در حال بررسی است که این دستگاه تا چه میزان می‌تواند جایگزین قلیان و مواد دخانی باشد.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان این که نتایج طرح مذکور در امکان جایگزینی با قلیان دخانی حاوی تنباکو تا پایان سال مشخص می‌شود؛ خاطرنشان کرد: پس از آن تصمیم گرفته می‌شود که این طرح به چه صورت در کشور اجرا شود.

وی درباره ترکیب موجود در این قلیان به ارائه توضیحات بیشتر پرداخت و گفت: در این دستگاه گاز N2O به عنوان گاز خنده و شادی آور در ترکیب با اکسیژن مورد استفاده قرار گرفته و احتمال می‌رود که این ترکیب بتواند جایگزین اعتیاد به نیکوتین و تنباکو باشد. شواهد تاکنون نشان داده افرادی که این وسیله را مصرف کرده‌اند پس از مصرف قلیان اکسیژن تمایل چندانی به مصرف مواد دخانی ندارند؛ البته باز هم باید نتایج آزمایش به طور قطعی مشخص شود. انتظار داریم که با پایان یافتن مرحله آزمایشی این طرح، علاوه بر مشخص شدن اثرات مرتبط با سلامتی، درباره بحث جایگزینی آن با مواد اعتیادآوری مانند نیکوتین و تنباکو نیز به نتیجه برسیم.

ولی‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است تخلفاتی در مراکز عرضه قلیان اکسیژن رخ بدهد و از گازهای غیرمجاز در این وسیله استفاده شود؟ تشریح کرد: باید توجه داشت که اولاً‌ نیکوتین حاوی بسیاری از مواد سمی و تنباکوی معطر حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی بسیار مضر است دوماً در تنباکوهایی که در برخی از مراکز عرضه قلیان مواد و ترکیبات دیگری اضافه می‌شود برای افزایش وابستگی و حفظ مشتری انجام می‌شود بنابراین آنچه الان بیشتر مورد نگرانی ماست؛ توزیع تنباکوهای معطر و مواد دخانی حاوی نیکوتین است نه تخلفاتی که ممکن است در توزیع قلیان اکسیژن رخ دهد. از سوی دیگر قلیان‌های اکسیژن تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی عرضه می شود و استفاده از گازهای دیگر در این قلیان مجاز نیست و دانشگاه‌ها با مجریان این طرح یعنی قهوه خانه ها و کافی شاپ هایی که این طرح در آنها اجرا می شود نیز تعهد نامه هایی اخذ می‌کنند و این مراکز صنفی نیز با رضایت خودشان در این طرح مشارکت می‌کنند و به دلیل سود اقتصادی عرضه این قلیان در این مراکز، توجیهی ندارد که بخواهند تخلفی در این زمینه داشته باشند.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت تأکید کرد: گازهای اکسیژن و N2O اعتیادی برای مصرف کننده ایجاد نمی‌کند و به محض این که مصرف متوقف می‌شود فرد نیازی برای مصرف مجدد احساس نمی‌کند و بنابراین مصرف قلیان اکسیژن وابستگی آور نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • حال خوش کُن‌هایی که جانتان را می‌گیرند!
  • فرایند کاشت و پرورش طالبی ارگانیک در خانه (فیلم)
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • این گیاه یک جایگزین سالم برای قند مصنوعی
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • دو عادت منفی که فکرش را نمی‌کنید به بدنتان آسیب برساند
  • چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟