Web Analytics Made Easy - Statcounter

افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تکمیل زنجیره تولید در این حوزه گفت: ما در وزارت صنعت برنامه‌های متعددی برای تعمیق ساخت داخل در نظر گرفته‎ایم که یکی از آنها تهیه مواد اولیه پایه در داخل کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: با هماهنگی‌هایی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است اقدامات مناسبی برای تأمین پنبه کشور صورت گرفته که به زودی می‌توانید شاهد آن باشید؛ سال گذشته ۶۰ هزار تن پنبه وارد کشور شد اما افزایش ۱۲ واحد ریسندگی باعث شد تا علی‌رغم افزایش تولید پنبه در داخل کشور میزان واردات آن به ۸۰ هزار تن برسد و این نشان از رشد کمی و کیفی محصولات حوزه نساجی دارد.

محرابی تصریح کرد: در حال حاضر پتروشیمی‌ها به طور کامل نیاز داخل کشور را تأمین می‌کنند و نیازی به واردات در این حوزه نداریم؛ در حوزه چرم هم هماهنگی‌های لازم با سازمان دامپزشکی کشور انجام شده است و امیدوار هستیم شاهد رونق هر چه بیشتر در این صنعت باشیم.

بیشتر بخوانید: آفت زدگی نظام توزیع تجهیزات مقابله با کرونا/ قیمت تمام شده ماسک اعلام شد

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت بیان کرد: در چند مدت اخیر اقدامات مناسبی برای توسعه این صنعت انجام شده است و با افزایش تعداد واحدهای ریسندگی ۴۰ هزار تن به ظرفیت تولید نخ کشور افزوده شد.

او گفت: در صنعت پارچه بافی و پوشاک سرعت رشد بسیار مناسبی داشته‌ایم؛ در حال حاضر ۸ واحد فعال در تولید پارچه جین در کشور وجود دارند که برای دو هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. مجموعه تولیدات این واحدهای صنعتی به ۶۵ میلیون متر مربع پارچه جین می‌رسد و البته ظرفیت تولید ۸۰ میلیون متر مربع را هم دارند.

محرابی تشریح کرد: برخی از واحدهای تولیدی در این حوزه قدیمی بوده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند تا با ظرفیت کامل اقدام به تولید کنند؛ محصولات تولید شده در بسیاری از این واحدها کیفیت بسیار بالایی داشته و قابلیت رقابت با محصولات جهانی را دارند؛ کمبودهای پارچه جین از کشورهای امارات، ترکیه و چین تامین می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونق تولید پوشاک قاچاق پارچه جین تولید جین واردات پنبه پارچه جین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز

محمد انصاری با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد از ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی کشور به حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد، افزود: این در حالی است که این شاخص در استان البرز بیش ۵۲ درصد است.

انصاری گفت: هم اکنون سه هزار ۷۲۵ واحد صنعتی در البرز فعالیت می‌کنند که زمینه اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۱۷۳ هزار نفر فراهم کرده اند.

وی ادامه داد: در شاخص تعداد واحد‌های صنعتی، البرز ۴.۷ درصد از صنایع کشور را در خود جای داده که سهم اشتغالزایی این واحد‌ها حدود ۶.۲۴ درصد از مجموع اشتغال ایجاد شده در کشور است.

وی افزود: در سال مهار تورم و رشد تولید همچنین در حوزه توسعه صادرات غیر نفتی موفقیت بزرگی کسب شد و پیرو دستور استاندار البرز ضمن ساماندهی آمار واقعی صادرات استان، صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری انواع محصولات تولیدی استان برای اولین بار ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه آب به ۲۰ کشور در جهان
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • ضرورت ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی به صنعت نوغانداری بابل
  • اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز
  • ۲۵ درصد سهم سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت است
  • عکس| این عکس سپاهانی‌ها را نگران می‌کند!