Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو دفتر سیاسی انصارالله با بیان اینکه عربستان اعضای حماس را به دستور آمریکا بازداشت کرده، گفت: از آنجایی که انصارالله امیدی به بیداری وجدان ولی‌عهد سعودی نداشت طرح تبادل اسرا را برای اعمال فشار از این راه مطرح کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنرانی پنجشنبه هفته گذشته (هفتم فروردین) اعلام کرد، این جنبش حاضر است در ازای آزادی بازداشتی‌های حماس در عربستان، خلبان اسیر ائتلاف سعودی را آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط شبکه «الجزیره» در برنامه «ما وراءالخبر» به همین موضوع پرداخت. «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در این گفت‌وگو اعلام کرد، این پیشنهاد انصارالله برای تبادل اسرا در چارچوبی طبیعی انجام می‌شود زیرا فلسطین مسأله اول ملت یمن است و بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان به دستور آمریکا انجام شده است.

وی ادامه داد: ما بر روی "بیداری وجدان" محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی حساب باز نکرده‌ایم به همین دلیل راه اعمال فشار از طریق این چارچوب را انتخاب کردیم.

«صالح النعامی» نویسنده و تحلیلگر سیاسی عرب هم اعلام کرد، طرح انصارالله اقدامی مهم در انتقاد از نظام حاکم در عربستان سعودی بود و سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا بن سلمان سران حماس در عربستان را دستگیر کرده است، جنبشی که ستون فقرات مقاومت فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: حضور سران حماس در عربستان به درخواست این کشور صورت گرفته و محمد بن سلمان با برقراری شراکت‌های راهبردی با رژیم صهیونیستی دنبال کسب رضایت دولت ترامپ است.

«یوسف دیاب» دیگر تحلیلگر عرب در این برنامه مدعی شد: عربستان با مطالبه اخیر حوثی‌ها همراه نخواهد شد زیرا آن را پیامکی سیاسی می‌داند مبنی بر اینکه ایران در پشت پرده این ابتکار است.

محمد البخیتی در واکنش به اظهارات یوسف دیاب گفت، این برداشت، اهانت به تمام عرب‌هاست. دولت سعودی با حماس خصومت دارد، آن را سازمانی تروریستی می‌داند و در راستای منافع اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها کار می‌کند.

طی دو روز گذشته گروه‌های مختلف فلسطینی از جمله حماس و جهاداسلامی از این ابتکارعمل انصارالله استقبال و قدردانی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امریکا بن سلمان بازداشت اعضای حماس بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره‌ای به مدت چند ساعت بوده است.

به گزارش «عربی ۲۱»، ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه