Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: برای تحقق شعار سال و جهش تولید، نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و تجمیع ظرفیت‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به نامگذاری سال 1399 به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: نامگذاری‌های سالانه از سوی ایشان، جنب و جوشی را در بین مردم و مسئولان ایجاد کرده و برکت‌های زیادی را از این مسئله شاهد بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته به نام «رونق تولید» بود و رهبری هم فرمودند اتفاقات خوبی در سال 98 رخ داده و این امید به وجود آمده که می‌توان از ظرفیت‌های موجود برای توسعه، رشد و تعالی و در واقع جهش تولید از آنها بهره برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه همه جوانب از سوی رهبر معظم انقلاب برای نامگذاری‌ سال‌ها در نظر گرفته می‌شود گفت: اگر ایشان سال 99 را به نام «جهش تولید» نامیده‌اند و تدبیری حکیمانه اندیشیده‌اند، در واقع همه بخش‌های دولتی، خصوصی و مردمی باید به پا خیزند، حتی بخش‌های فرهنگی و اجتماعی هم باید آماده کار باشند زیرا همه این حوزه‌ها به هم پیوسته هستند و اگر همه به میدان بیایند شاهد اتفافات خوبی خواهیم بود.

وی ادامه داد: ابتدا باید ظرفیت‌سنجی کرد تا ببینیم چه پتانسیل‌هایی برای جهش تولید در اختیار داریم، ممکن است دستگاه‌های مختلف ظرفیت‌های گوناگونی داشته باشند که نیاز به هماهنگی میان آنها وجود دارد زیرا اقدامات جزیره‌ای فایده‌ای نخواهد داشت.

اسکندری با بیان اینکه هم افزایی و هماهنگی نهادها و دستگاه‌های مختلف موجب جهش در تولید خواهد شد گفت: اگر همه دست به دست هم بدهیم، در پایان سال جاری شاهد اتفاقات معجزه‌آسا خواهیم بود و این امر شدنی است؛ در قرآن کریم آمده است اگر مومنان در کنار هم باشند، خداوند تبارک و تعالی به آنها کمک می‌کند تا دشمنان با تعجب نظاره‌گر کار مومنان باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: ظرفیت‌های گوناگونی در کشور وجود دارد ولی لازم است قرارگاهی برای هماهنگی میان همه دستگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های اوقاف استان قم خاطرنشان کرد: طی مدت اخیر توانسته‌ایم گام‌هایی برداریم و با یاری خداوند، شاهد جهش در سال جاری خواهیم بود؛ از جمله این اقدامات می‌توان به راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در 12 بقعه اشاره کرد.

اسکندری با بیان اینکه برخی زمین‌های موقوفه با نیت کشاورزی هم در حال حاضر امکان این کار را ندارند زیرا با مشکلاتی همچون کم آبی مواجه هستیم گفت: به همین دلیل تصمیم گرفتیم نیروگاه‌های خورشیدی را طی قرارداد با شرکت توزیع نیروی برق در آنها مستقر کنیم و به زودی شاهد منافع آنها باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: این اقدام کمبود برق را در سطح کشور جبران می‌کند و یک نوع خدمت به ایران محسوب می‌شود و در عین حال درآمدزایی برای موقوفات به دنبال دارد که در نهایت و در مسیر نیت واقفان هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با الهام از نامگذاری سال جاری در مسیری حرکت کنیم که لبخند بر لب رهبر معظم انقلاب بنشیند و ایشان از همه ما راضی باشند.

اسکندری با بیان اینکه طرح‌های مختلفی برای درآمدزایی و سرمایه‌گذاری در اوقاف استان قم تهیه شده است گفت: البته این طرح‌ها باید در سازمان مرکزی اوقاف به تصویب برسند و کارهای مطالعاتی و کارشناسی آنها هم به انجام برسد و در نهایت به مرحله اجرا برسند.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: قم جهش تولید رهبر معظم انقلاب اوقاف و امور خیریه استان قم مدیرکل اوقاف جهش تولید دستگاه ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد

‌به گزارش خبرگزاری مهر، مهران فاطمی گفت: تولید نیاز به بازار دارد و بخش مهمی از بازار نیز در داخل کشور است و لذا حمایت از کالای ایرانی بخشی از فعالیت‌های این ستاد است.

وی ادامه داد: اقداماتی که ما انجام می‌دهیم باید منجر به پیشرفت چند برابری در شاخص‌ها شود و مردمی سازی اقتصاد نیز باید به گونه‌ای باشد که هر فردی از جامعه بتواند از ظرفیت‌های خود در تولید ارزش افزوده حقیقی کمک و هر فرد شخصیت اقتصادی خود را پیدا کند.

استاندار یزد گفت: باید برای فعالیت‌ها شاخص ارزیابی داشته باشیم و به عنوان مثال سهم بخش تعاون از اقتصاد استان و کشور، تعداد نهادهای مردم پایه، سهم فناوری‌های کاربر به سرمایه بر، نرخ بیکاری، سهم عوامل تولید از کل ارزش خرج شده، تناسب مشارکت مردم در بخش مولد و غیر مولد بررسی و ارزیابی شود.

فاطمی ادامه داد: دانش بنیان‌ها مردمی‌ترین بخش اقتصاد مردمی هستند که از ابتدا تا پایان، اثرگذار و مفید هستند و علاوه بر ایجاد اشتغال غیر آلاینده، بهترین افراد در بهترین مدل فعالیت دارند و هر گونه حمایتی از این حوزه نیز مردمی سازی اقتصاد است.

وی افزود: یزدی تر شدن و ایرانی تر شدن سفره یزدی‌ها و مردم باید پیگیری شود و کالایی که در یزد تولید می‌شود باید نشان یزد داشته باشد و مردم هم این کالاها را بیشتر خریده و برای آن تبلیغ کنند تا علاوه بر رونق تولید در راستای جهش حرکت شود.

استاندار یزد گفت: امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در موفقیت شعار سال دارد و باید با استفاده از سرمایه‌های خرد و همچنین معرفی و حمایت بیشتر از الگوهای موفق برای جهش تولید تلاش شود.

کد خبر 6083494

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • طرح جهش ملی مسکن در کرمان نیازمند هم افزایی و کار جهادی است
  • جلسات شورای قضایی خوزستان مسئله‌محور باشد
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • ستاد سهام؛ ابتکار یزد برای تحقق شعار سال /برنامه‌ریزی برای جهش تولید با مشارکت مردم در یزد
  • تامین سرمایه اجتماعی و اعتماد سازی عمومی رکن اساسی در تحقق شعار سال است
  • امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد
  • تدوین برنامه های عملیاتی شرکت آبفا کردستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • برنامه امور زنان دولت برای تحقق شعار سال چیست؟
  • تحقق شعار سال با رفع موانع تولید