Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حسن خلج طهرانی ،مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس گفت: امسال  یک هزار و ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری جدید برای ایجاد جهش اقتصادی صورت خواهد گرفت.

خلج طهرانی افزود: امیدواریم با این میزان سرمایه گذاری در دست اقدام بتوانیم چرخ‌های اقتصاد کشور را بیش از پیش به حرکت درآوریم و ارزآوری بیشتری برای ایران اسلامی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین از سرمایه‌گذاری گسترده و فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای جهش تولید در سال پیش رو خبر داد وگفت: سه هزار و ۸۷۲ میلیون دلار میزان سرمایه گذاری درحال بهره برداری است و ۹۵۳ میلیون دلار نیز میزان سرمایه گذاری پروژه‌های در حال ساخت و نصب تجهیزات برآورد می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: فرآوری محصولات سبب جلوگیری از خام فروشی و افزایش اشتغال زایی خواهد شدو  اجرای مفاد اقتصاد مقاومتی نباید هیچ گاه از دستور کار خارج شود.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در سال ۱۳۷۶ بر اساس مصوبه هیت وزیران در کیلومتر ۱۳ بزرگراه شهید رجایی در غرب بندر عباس تاسیس شد.

انتهای پیام/ب

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس سرمایه گذاری گسترده سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار، سکه، بورس و مسکن؛ بهترین سرمایه‌گذاری سال 1403 کدام است؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند بازار بورس و طلا رشد بیشتری نسبت به دلار و مسکن در سال ۱۴۰۳ خواهند داشت.

به عقیده بسیاری‌ از کارشناسان اقتصادی سال ۱۴۰۳ نیز مانند سال‌های گذشته رشد نقدینگی ادامه خواهد داشت و شاهد تورم ۳۵ الی ۴۵ درصدی خواهیم بود. نرخ بهره بانکی نیز سال گذشته به ۲۳.۶۶ درصد افزایش پیدا کرد که ممکن است امسال هم افزایش پیدا کند.

اما رشد قیمت در بازارهای سکه، دلار، بورس و مسکن متفاوت خواهد بود و بسته به تحولات سیاسی و اقتصادی، روزهای پر‌نوسانی خواهند داشت. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بازار بورس به‌خصوص صندوق‌های سهامی ETF و طلا رشد بیشتری نسبت به دلار و مسکن در سال ۱۴۰۳ خواهند داشت.

این مطلب توسط کارشناسان اقتصادی مشاور سرمایه‌گذاری ترنج تهیه شده است، برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان سرمایه‌گذاری از طریق شماره 02179326 اقدام کنید.

بورس و طلا چگونه از دلار و مسکن سبقت خواهند گرفت؟

بازار طلا از افزایش قیمت اونس جهانی، تحولات منطقه‌ای، انتخابات آمریکا  و همچنین افزایش تقاضای داخلی تاثیر می‌پذیرد، در شرایط عدم اطمینان اقتصادی و ژئوپلیتیکی، سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای به سمت دارایی‌های  امن حرکت می‌کنند. 

طلا از دلار و مسکن سبقت خواهد گرفت چرا که بانک مرکزی با محدود کردن معاملات دلار بازار آزاد (الزام افتتاح حساب ارزی و…) قیمت دلار را تا حدی کنترل می‌کند. از آنجا که بازار مسکن نیاز به سرمایه‌ کلان دارد و خرید و فروش مسکن نیز فرآیند سخت و هزینه‌های معاملاتی و مالیاتی دارد طبیعتا از سایر بازارها عقب خواهد ماند. 

صندوق‌های سهامی بورس؛ مستعد بیشترین رشد ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۲ با وجود تورم حدود ۴۰ درصدی، افزایش ۳۰ درصدی دلار و ۳۵ درصدی طلا، شاخص‌کل بورس تنها ۱۲ درصد رشد کرد و از سایر بازارها عقب ماند. در حال حاضر سهام شرکت‌های بورسی در کف قیمت و ارزنده‌ترین حالت برای سرمایه‌گذاری است. 

صندوق‌های سهامی ETF مستعد بیشترین افزایش قیمت در سال ۱۴۰۳ هستند، چرا‌که این صندوق‌ها سهام بهترین شرکت‌های بورسی و تا حدی طلا و اوراق درآمد‌ثابت را برای سرمایه‌گذاران خریداری می‌کنند و بازدهی و رشد بالاتری از شاخص‌کل بورس دارند.

برای مثال در سال ۱۴۰۲ بازدهی صندوق سهامی سرو ۲ برابر شاخص‌کل بورس بوده، صندوق‌ سهامی سرو در یکماهه منتهی به ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ توانسته ۶.۵ درصد بازدهی کسب کند. با توجه به در پیش بودن فصل مجامع و تقسیم سود شرکت‌های بورسی، صندوق سهامی سرو در حال حاضر ارزنده‌ترین دارایی برای سرمایه‌گذاری و کسب بازدهی در سال ۱۴۰۳ می‌باشد. 

این مطلب توسط کارشناسان اقتصادی مشاور سرمایه‌گذاری ترنج تهیه شده است، برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان سرمایه‌گذاری از طریق شماره 02179326 یا سایت ترنج اقدام کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ‌تدوین برنامه تحول شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص با رویکرد تحقق شعار سال 
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • ارتقا سازمان در گرو ارتقا مستمر منابع انسانی است
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • جذب سرمایه‌گذاران در اولویت فعالیت مدیران بوشهر قرار گیرد
  • دلار، سکه، بورس و مسکن؛ بهترین سرمایه‌گذاری سال 1403 کدام است؟
  • افزایش ۹ درصدی تولید محصولات فلزی و معدنی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس