Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:11:56 GMT

۲.۵تن چوب و زغال قاچاق در شهرستان لردگان توقیف شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۱۵۷۸

۲.۵تن چوب و زغال قاچاق در شهرستان لردگان توقیف شد

آیت حسنی روز شنبه  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت حدود ۲ تن چوب بلوط و ۵۰۰ کیلوگرم زغال از قاچاقچیان توسط ماموران منابع طبیعی شهرستان کشف شد.

به گفته وی، در این مدت ۱۰ کوره زغال غیرمجاز تخریب و ۶ متخلف نیز دستگیر شدند.

وی با اشاره به اهمیت بحث مقابله با قاچاق چوب و زغال افزود: جمعی از مردم،معتمدان و جوانان روستای منجرموئی برای حفاظت از منابع طبیعی شهرستان لردگان در یک حرکت خودجوش ، اقدام به مسدود کردن تمام راه‌های فرعی منتهی به جنگل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی، با تاکید بر اینکه این اقدام به منظور حفاظت از جنگل‌های روستا و شهرستان لردگان بوده است، گفت: این اقدام با هماهنگی و همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان لردگان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل، جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می‌شود.
از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.

شهرستان لردگان دارای ۱۵۷هزار هکتار جنگل است و ۵۱ درصد از مساحت جنگلهای استان را به خود اختصاص داده است.

گونه غالب این جنگلها را درختان بلوط و بنه، زالزالک، کیکم و کلخنگ شامل می‌شود.
شهرستان لردگان در ۱۶۰کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری قاچاق منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری قاچاق شهرستان لردگان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، صبح شنبه در بازدید از ذخیره گاه‌های جنگلی انار شیطان و گزوئیه شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه جنگل گلپرکی دلفارد با مساحتی بالغ بر ۵٠ هکتار بزرگترین ذخیره گاه جنگلی انار شیطان در کشور می‌باشد گفت: حفاظت از فضای سبز جنگل‌ها، مراتع و حفظ گونه‌های منحصر به فرد یک وظیفه همگانی می‌باشد.

وی افزود: اقدامات حفاظتی به منظور حراست از عرصه‌های منابع طبیعی به ویژه ذخیره گاه‌های جنگلی بیش از پیش در دستور کار منابع طبیعی جنوب کرمان قرار گرفته است و امیدواریم مردم عزیز و طبیعت دوست هم با مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و تماس با سامانه ۱۳۹ و ۱۵٠۴ ما را در حراست از انفال یاری کنند.

رحیمی نیا، با اشاره به اهمیت حفظ و احیا جنگل‌ها و مراتع گفت: پوشش گیاهی، مراتع، جنگل‌ها و فضای سبز در هر کشوری جزو سرمایه‌ها و ثروت آن جامعه به حساب می‌آیند و حفاظت از این گنجینه ارزشمند در توسعه و آبادانی کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن ابراز خرسندی از بارندگی‌های اخیر در منطقه افزود: این بارندگی‌ها نقش مؤثری در سبزینگی، شادابی و گلدهی جنگل‌ها و مراتع منطقه دارد.

وی ادامه داد: جنگل گزوییه با مساحت ۸۹ هکتار یکی دیگر از ذخیره گاه‌های طبیعی منطقه است که دارای گونه غالب بنه و گونه همراه کیهکم است.

کد خبر 6083071

دیگر خبرها

  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در شهرستان بابل
  • ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود