Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان سیستان و بلوچستان تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند. ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌طبع آن در استان سیستان و بلوچستان تلاشی همه جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین اخبار کرونا در سیستان و بلوچستان| تأمین تجهیزات حفاظت فردی کادر بهداشت و درمان / افزایش آمار مبتلایان‌گفت‌وگوی تلفنی رئیس قوه قضائیه با استاندار سیستان و بلوچستان / تاکید رئیسی بر بسیج همه امکانات برای جلوگیری از آسیب به مردم‌‌ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان / دولت با قرنطینه ‌از بروز فاجعه جدی جلوگیری کند

 

سیدمحمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: امکان نمونه‌برداری از افراد مشکوک ابتلا کرونا در 10 مرکز 16 ساعته غربالگری بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد:  آموزش و بروز کردن اطلاعات تیم‌های بهداشت و درمان با توجه به شرایط خاص از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های ما است. تقویت نظام مراقبت بیماری‌ها در سطح جامعه با بررسی افراد در معرض خطر و کسانی که مواجهه شغلی با بیماران  دارند را باید جدی بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: توسعه امکان نمونه‌برداری و آزمایش در جمعیت عمومی، ایزولاسیون افراد مبتلا، تدوین پروتکل قرنطینه و تمرکز بر هماهنگی‌های بین بخشی از برنامه‌های مهم حوزه سلامت است و تمامی این اهداف در حوزه های بهداشت ودرمان اجرایی خواهد شد.

دومین فوت ناشی از مبتلا به کرونا در ایرانشهر به ثبت رسید

محمدمهران امینی فرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: نادیده گرفتن هشدارهای بهداشتی و اصرار عده‌ای در برقراری تجمعات خانوادگی، مراسم عروسی و عزا طی هفته گذشته حاکی از جدی نگرفتن کرونا توسط بعضی از شهروندان است.

وی افزود: با توجه به شروع پیک دوم بیماری کووید-19 و افزایش نگران کننده موارد مشکوک و مثبت کرونا در هفته اخیر و همچنین مشاهده عدم رعایت فاصله اجتماعی، برقراری تجمعات خانوادگی و برگزاری جشن‌ها از طرفی کمبود تخت بیمارستانی و تخت ویژه، در صورت بروز بحران کرونا با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد.

امینی فرد گفت: تا این لحظه 17 مورد مثبت قطعی کرونا در سطح دانشگاه شناسایی شده که دو نفر از این تعداد جان باخته‌اند. در حال حاضر بیش از   300 بیمار مشکوک به کرونا شناسایی شده و با روند فعلی کم توجهی عده‌ای از شهروندان و باتوجه به کانون فعال بیماری در ایرانشهر، طی روزهای آتی شاهد افزایش قابل ملاحظه آمار خواهیم بود.

در حال تکمیل...

انتهای پیام/392/ش

R7843/P/S6,65/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان

احمد اسماعیل زاده٬ مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مردم باید اهمیت زیادی به تغذیه خود بدهند تا بروز چاقی، دیابت و پر فشاری خون در بین آن ها کاهش پیدا کند. 

 وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه تغذیه سالم سیاست‌های مختلفی از جمله نان کامل را دنبال می‌کند تا نان حاوی فیبر در اختیار مردم قرار بگیرد. مصرف نان فاقد فیبر می‌تواند سبب بروز سرطان در مردم شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: آموزش‌های تغذیه در مراکز بهداشتی ارائه شده و کارشناسان تغذیه در خانه‌های بهداشت روستایی مستقر خواهند شد. 

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت پیگیری توزیع شیر در مدارس و کاهش قند در نوشیدنی‌های شیرین است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون مرگ و میر‌های زیادی مربوط به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند و عامل اول ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر، موضوع تغذیه است. 

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهند که تغذیه سالم نقش پررنگی در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف زیاد مغزها و آجیل در مقادیر بیشتر از نیاز بدن، به دلیل این که دارای چربی بالایی هستند، می‌تواند انرژی زیادی را وارد بدن فرد کند و در نهایت منجر به افزایش وزن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • سندروم پس از کرونا چیست؟