Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:02:44 GMT

نمایشگاه گردشگری مجازی در اردبیل رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۱۹۰۰

نمایشگاه گردشگری مجازی در اردبیل رونمایی می‌شود

نادر فلاحی روز شنبه در جلسه بررسی برنامه‌های این اداره کل در سال جهش تولید اظهارداشت: با توجه به محدودیت‌های زمانی و مکانی و همچنین هزینه‌بر بودن برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری ، واحد روابط عمومی اداره کل با همکاری استانداری اردبیل اقدام به طراحی سایتی جامع کرده که رونمایی از آن جهش مهمی در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در سطح ملی و بین‌المللی خواهد بود 

او افزود: در این نمایشگاه مجازی با بهره‌گیری از بستر وب بیش از ٢٠٠ مورد از جاذبه‌های طبیعی ، تاریخی-فرهنگی و گردشگری معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تولیدات حوزه صنایع دستی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری استان نیز معرفی خواهد شد.

وی بیان‌کرد: این نمایشگاه در حال حاضر در ۲ زبان فارسی و انگلیسی در حال تکمیل است و در آینده نزدیک چند زبان دیگر از جمله ترکی استانبولی ، آذری، چینی و آلمانی و عربی نیز افزوده خواهد شد.

در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران  که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد ،  سه سایت و سه نرم افزار همراه در حوزه گردشگری الکترونیک استان اردبیل با حضور وزیر میراث فرهنگی رونمایی شد.

استان اردبیل با پیشینه قوی فرهنگی دارای آثار تاریخی فراوان در بین استان‌های کشور است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین‌الدین جبرئیل پدر شیخ صفی‌الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از جاذبه‌های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی‌بولاغ ، سنگ نبشته‌های ساسانی ، قلعه‌های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین‌شهر ، قیزقلعه و شاه‌تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی‌یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره‌های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه‌هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره‌ای باستانی ویند کلخوران ، تپه‌های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره‌سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق‌داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق‌بلاغ (سیبیه‌خانی) ، دیز و نره‌گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.
 

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردبیل فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردبیل فضای مجازی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردبیل فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شهرام زند وکیلی با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تذکر یکی از نیروهای مراقبتی مجموعه فرهنگی تاریخی، حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر مقبره حافظ شیرازی، گفت: برای حفظ کرامت انسانی بازدیدکنندگان از مقبره لسان‌الغیب به‌ویژه نونهالان ایران اسلامی، نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد.

وی اظهار کرد: برخورد مناسب متولیان و مراقبین آثار، اهمیت بسزایی در توسعه صنعت گردشگری دارد و اگر نحوه برخورد با مسافران و گردشگران متناسب با اصول رفتاری حوزه گردشگری باشد، بی‌تردید عاملی برای سفر دوباره گردشگران به این مقصد خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد
  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان