Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ویدئو کنفرانس با فرمانداران گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت طرح غربالگری مرحله اول در ۵ استان از سوم اسفند ماه آغاز شد و ۲۶ استان در مرحله دوم این طرح را باهماهنگی این وزارتخانه انجام دادند.

او افزود: در اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بین۲۶ استان جزء پنج استان برتر و دانشگاه علوم پزشکی خلخال رتبه اول را در طرح غربالگری که با موفقیت انجام داده به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل با بیان اینکه مبنای طرح غربالگری سنجش از خانواده‌ها و خود اظهاری آن‌ها بوده گفت: پرسنل دانشگاه علوم پزشکی در انجام این طرح طی تماسی با خانواده‌ها وضعیت جسمانی افراد را در رابطه با علایم ویروس کرونا پرس و جو می‌کردند و در این پرسشنامه‌ها ۹۸.۸درصد فاقد هرگونه علایم شناسایی شده اند.

بهنام جو ادامه داد: ۱.۲درصد از افرادی که به نوعی مشکوک به ویروس کرونا بودند تحقیقات بیشتر بر روی خانواده این افراد انجام می‌شود و افرادی که در بیمارستان‌ها بستری هستند به دلیل شیوع سریع این ویروس نباید کم کاری در بررسی و کنترل آن صورت گیرد.

او تصریح کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی بر مبنای انسداد خروجی و وردی شهر‌ها همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز از ساعت ۲۴ پنجشنبه آغاز شده و کنترل خودرو‌های غیر بومی در مبادی ورودی شهر‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: افرادی که برای دیدن عزیزان خود به شهرستان‌های استان آمده بودند می‌توانند به محل زندگی خود برگردند، اما افرادی که قصد ورود به این شهرستان‌ها را دارند باید طبق روال و دستورالعمل قانون را رعایت کنند.

بهنام جو با اشاره به اینکه مرحله دوم غربالگری از فردا آغاز می‌شود اظهار کرد: احتمال اینکه از زمان اجرای غربالگری مرحله اول تعدادی به افراد مشکوک اضافه شده باشد مرحله دوم این طرح بصورت رندوم و کامل آغاز می‌شود.

او افزود: کنترل مبادی شهر‌ها در اجرای دقیق غربالگری کمک خوبی به ما خواهد کرد تا برنامه ریزی‌ها نسبت به جمعیت با دقت بیشتر انجام شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در اکثر شهرستان‌های استان ۱۰۰ درصد غربالگری انجام شده و در برخی نیز بالای ۹۶ درصد توسط نیرو‌های بسیج، NGo‌ها، پرسنل دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.

بهنام جو ضمن تشکر از کادر درمانی استان و مردم اظهار کرد: چنانچه شهرستانی از ویروس کرونا پاک اعلام شود ادارات و مدارس و صنوف مختلف با رعایت پروتکل بهداشتی کار‌های روزمره خود را آغاز خواهند کرد.

او در پایان از مردم خواست با رعایت اصول بهداشتی و ضمن همکاری با ستاد مبارزه و پیشگیری کرونا در خانه بمانند تا زنجیره این ویروس ناخوانده قطع شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا علوم پزشکی طرح غربالگری وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استاندار اردبیل ویروس کرونا بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور تا ۱۰ روز آتی

عرشی در یک نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر این واکسن‌ها تامین شده است و تا ۱۰ روز آینده عملیات تزریق برای کودکان انجام خواهد شد.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی و همچنین واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی درباره اهمیت این دو واکسن گفت: واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

وی در این باره ادامه داد: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی

همچنین کوروش اعتماد با اشاره به بیماری SMA به عنوان یک بیماری وابسته به ژنتیک، گفت: کار مطالعاتی در راستای غربالگری بیماری SMA در کشور انجام شده و سه سناریو در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس غربالگری بیماری SMA در سه گروه شامل جمعیت عمومی کشور، افرادی که ازدواج فامیلی دارند و همچنین افراد دارای فرزند SMA انجام خواهد شد.

 اعتماد به اقدامات مورد لزوم پس از شناسایی موارد نیز تاکید کرد و گفت: شیوه‌نامه غربالگری SMA در حال تدوین است و این برنامه در سال جاری عملیاتی می‌شود.

در همین رابطه وطن‌خواه رئیس آزمایشگاه مرجع وزارت نیز گفت: در زمینه آزمایشگاهی و تشخیص آزمایشگاهی SMA نیز اقدام خوبی صورت گرفته است و یکی از کیت‌های تولید داخل در کارگروه مربوطه مصوب شده و به اداره کل تجهیزات سازمان غذا و دارو اعلام شده است، بنابراین تشخیص این بیماری با کیت تولید داخل خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • مدیران در چهارچوب قانون نسبت به رفع مشکلات اردبیل تلاش کنند
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی
  • آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور تا ۱۰ روز آتی