Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگران بازار در تازه ترین گزارش خود برای چشم انداز سیمان سبز در خاورمیانه به نکات تازه ای اشاره کرده اند.

 

موسسه تحقیقات بازار Transparency Market Research-TMR، در تازه ترین گزارش خود، چشم انداز بازار جهانی سیمان سبز با چند بازیگر اصلی بازار که دارای نیمی از سهم بازار هستند را ترسیم کرده است.

 

در این گزارش به شرکت های برجسته در بازار جهانی سیمان سبزمانند Lafarge S.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

A. ، CEMEX S.A.B، CNBM و … اشاره شده است که این شرکت ها برای گسترش سهم بازار خود درگیر برنامه های استراتژیک و تمایز محصولات هستند.

 

پیش بینی می شود این بازار از ارزش اولیه ۱۴.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۴ به ارزش ۳۸.۱ میلیارد دلار برسد.

 

از نظر کاربردی ، بازار جهانی سیمان سبز به بخش های زیربنایی ، مسکونی و غیر مسکونی تقسیم می شود. از این میان پیش بینی می شود که بخش مسکونی با توجه به رشد سریع جمعیت و تحولات زیرساختی ، می تواند جایگاه اصلی در بازار را به خود اختصاص دهد.

 

از لحاظ جغرافیایی ، بازار جهانی سیمان سبز به آسیا اقیانوسیه ، اروپا ، آمریکای شمالی ، آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا تقسیم می شود.

 

در این میان ، اروپا به دلیل مقررات سختگیرانه زیست محیطی وضع شده توسط دولت های این کشور ، می تواند فرصت های رشد سودآور را برای بازار ارائه دهد.

 

افزایش انتشار دی اکسید کربن محرک رشد بازار سیمان سبز

 

یکی از عوامل بارز رشد بازار جهانی سیمان سبز افزایش فعالیت های ساختمانی است. رشد فعالیت های ساختمانی مربوط به افزایش جمعیت و شهرنشینی سریع است. علاوه بر این ، انتشار دی اکسید کربن ناشی از سیمان معمولی نیز باعث رشد بازار شده است و دولت ها قوانین سختگیرانه ای را برای استفاده از سیمان سبز وضع کرده اند.

 

علاوه بر عوامل یاد شده ، آگاهی روز افزون در مورد اثرات مضر انتشار دی اکسید کربن بر محیط زیست و فواید مزایای سیمان سبز باعث رشد بازار سیمان سبز خواهد شد و در حال کلی سیمان سبز عملکرد بهتری در مقایسه با سیمان سنتی دارد که منجر به افزایش نفوذ در بازار جهانی می شود.

 

از دیگر مزایای سیمان های سبز میتوان به دسترسی آسان به مواد اولیه نیز اشاره کرد که نقش اساسی در تقویت رشد جهانی بازار سیمان داشته است.

 

در کنار این ، توسعه زیرساختی و سرمایه گذاری گسترده در پروژه های ساختمانی سبز از رشد بازار سیمان سبز حمایت می کند. این امر همچنین منجر به افزایش فعالیتهای تحقیق و توسعه مربوط به سیمان سبز شده و از این رو به نفع بازار است.

 

با این حال محدودیت های کمی وجود دارد که می تواند تهدیدی برای رشد بازار جهانی سیمان سبز باشد از جمله اینکه بسته به مواد اولیه ، تنوع زیادی در استحکام انواع مختلف سیمان سبز وجود دارد. این ممکن است تهدید بزرگی برای بازار باشد و از این رو مانع رشد آن شود.

 

با این وجود ، افزایش هزینه های زیرساخت ها و سیاست های مساعد وام مسکن ممکن است اثرات محدودیت ها را جبران کند.

 

نوآوری های محصول جدید برای ارائه فرصت های رشد سودآور

 

CarbonCure یک استارتاپ کانادایی سیستم جدیدی را اختراع کرده است که انتشار دی اکسید کربن را کنترل و ذخیره می کند. این دی اکسید کربن دریافت شده در هنگام مخلوط کردن در بتن تزریق می شود. کربن پس از سخت شدن بتن و پس از واکنش با بتن جذب می شود.

 

این سیستم همچنین نیاز به سیمان را کاهش می دهد و در نتیجه باعث کاهش انتشار دی اکسید کربن می شود.

 

علاوه بر این ، ماده معدنی مقاومت فشاری بتن را افزایش می دهد. چنین نوآوری ها چشم انداز رشد بازار جهانی سیمان سبز را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انتشار دی اکسید کربن بازار سیمان رشد بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت در بازار جهانی گرچه پس از آغاز جنگ غزه طی ۷ ماه گذشته تحت تاثیر منازعات در خاورمیانه قرار داشته است، اما به دلیل آنکه میزان نفت صادراتی از این منطقه به بازار‌های جهانی به دلیل جنگ تغییری نکرده است، بهای طلای سیاه نیز طی روز‌های اخیر کمترین تاثیر را از این جنگ شاهد بوده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از کاهش یک دلاری بهای نفت در ساعات اولیه معاملات بازار انرژی، بهای طلای سیاه در ساعات انتهایی شاهد ثبات دوباره بود. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۳۳ سنت کاهش، به ۸۶ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز تنها با یک سنت افزایش، ۸۳ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

توماس وارگا، یکی از تحلیلگران بازار نفت می‌گوید: بازار انرژی در صورتی که عربستان سعودی وارد جنگ فعلی در خاورمیانه شود و یا تنگه هرمز، مهمترین شاهراه در مسیر صادرات نفت خام به بازار جهانی دچار انسداد شود، می‌تواند به شدت تحت تاثیر منازعات فعلی در منطقه قرار گیرد. 

از جنبه اقتصادی، تحلیلگران نگران تقویت دوباره دلار در برابر سایر ارز‌های بین المللی هستند. در صورتی که ارزش دلار افزایش یابد، خریداران بزرگ نفت که ارز‌های دیگر در اختیار دارند باید هزینه بیشتری برای تبدیل ارز خود به دلار و سپس خرید نفت انجام دهند که این امر بهای طلای سیاه را برای آنها گران‌تر خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس