Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم گفت: حدود 2 هزار واحد تولیدی در استان ما با مشکلات مختلف بانکی مواجه هستند.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: محیط کسب و کار ما به یک بررسی و آسیب شناسی اساسی نیاز دارد تا موانعی که در ارتباط با تولید وجود دارد، شناسایی و برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشور ما از نظر منابع انسانی، زیرساخت ها، معادن، طرح و ایده ها بسیار غنی بوده و وضعیت مطلوبی دارد؛ اما ملزومات دیگر تولید از جمله روان بودن محیط کسب و کار، مسائل اداری و حمایت ها هنوز مهیا نیست و بروکراسی اداری، خودتحریمی‌ها و قوانین دست و پا گیر اغلب مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: اگر بخواهیم تولید جهش یابد که خواسته مقام معظم رهبری و نسخه درمان مشکلات اقتصادی جامعه است، قوای سه گانه دولت، مجلس و دستگاه قضاء هر چه سریع‌تر باید با هماهنگی کامل به وظایف خود برای تحقق این مهم عمل کنند.

معاون رئیس جمهور دولت دهم با بیان اینکه تصمیم اخیر قوه قضائیه مبنی بر اینکه هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود بسیار تاثیرگذار است؛ اما قدم دوم را هم قوه قضائیه باید بردارد و اختلافات واحدهای تولیدی را با بانک ها به نحوی حل و فصل کند.

۲ هزار واحد تولیدی آذربایجان شرقی با مشکلات مختلف بانکی مواجه هستند

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم توضیح داد: حدود 2 هزار واحد تولیدی در استان ما با مشکلات مختلف بانکی مواجه هستند باید این امر با کمک مسولان حتما حل شود.

بانک‌ها به مصوبات مجلس عمل نمی‌کنند!

وی متذکر شد: برخی از بانک ها به مصوبات مجلس در خصوص معوقات واحدهای تولیدی عمل نمی‌کنند؛ در این موارد قوه قضائیه باید ورود جدی‌تری داشته باشد که لازمه آن راه اندازی یک مجتمع قضائی اقتصادی و حمایت از تولید و واحدهای تولیدی است.

میرتاج الدینی اذعان داشت: دولت هم باید تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی و سرمایه در گردش را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد و موانعی مثل خودتحریمی‌ها، قوانین نامناسب گمرکی و مقررات دست و پاگیر را به سرعت برطرف کند.

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: از جمله ملزومات جهش تولید دیپلماسی فعال اقتصادی است که در این رابطه دولت باید در جهت روان‌سازی صادرات محصولات داخلی اقدام کند.

معاون رئیس جمهور دولت دهم در عین حال خاطرنشان کرد: وقتی تولید جهش یافت علاوه بر تامین نیازهای داخلی باید به فکر کسب بازارهای صادراتی نیز باشیم؛ هر قدر صادرات زیاد باشد میزان تولید و در نتیجه اشتغالزایی نیز افزایش خواهد یافت.

وی ابراز داشت: کشورهای همسایه ایران یک بازار 600 میلیونی را تشکیل می دهند و سهم کشور از این بازار تنها 15 درصد است که با دیپلماسی قوی اقتصادی و رفع موانع صادرات این سهم باید حداقل 10 درصد افزایش یابد.

لزوم ایجاد بازارچه‌های مشترک مرزی برای صادرات

میرتاج الدینی بر لزوم ایجاد بازارچه های مشترک مرزی برای صادرات تاکید و اضافه کرد: خوشبختانه کالاهای ایرانی از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و توانسته اند در سبد کشورهای همسایه سهم مناسبی را به خود اختصاص دهند.

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم یادآور شد: محصولات تولیدی آذربایجان و بویژه تبریز در زمینه هایی مثل لوازم خانگی، شیرینی جات، مواد غذایی و لبنی طرفداران زیادی در داخل و خارج از کشور دارند که باید از این ظرفیت ها برای رونق و جهش تولید و صادرات نهایت بهره را ببریم.

انتهای پیام/60026

منبع: فارس

کلیدواژه: جهش تولید صادرات مجلس یازدهم تبریز آذرشهر اسکو خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی مواد غذایی لبنیات ترکیه آذربایجان نماینده مردم تبریز در مجلس لوازم خانگی دیپلماسی اقتصاد منتخب مردم تبریز هزار واحد تولیدی واحدهای تولیدی میرتاج الدینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۶ واحد تولیدی راکد شیروان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ دولت اسماعیل زاده افزود: ۱۲ واحد تولیدی در این شهرستان در سال ۱۴۰۲ راکد اعلام شده بود که نیمی از آن احیا و به چرخه تولید برگشت.
وی گفت: مشکلات مالی از دلیل اصلی راکد بودن این واحد‌های تولیدی بود که با حمایت‌های ویژه دولت و پرداخت تسهیلات مشکلات آنها برطرف شد.
وی بیان کرد: مجوز کشتارگاه صنعتی شیروان و گاوداری هزار راسی با هدف تکمیل زنجیره گوشت قرمز اخذ شد و راه اندازی طرح‌های در حال ساخت کارپید کلسیم، فرو آلیاژ، ریسندگی کتان و سایر طرح‌ها تسریع می‌شود.
۹۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی شهرستان شیروان با هزار و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی در حال فعالیت است.

دیگر خبرها

  • کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • احیای ۶ واحد تولیدی راکد شیروان
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز