Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@17:12:39 GMT

یک باند متخلف در حوزه آثار تاریخی در خمین متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۳۰۰۰

یک باند متخلف در حوزه آثار تاریخی در خمین متلاشی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمین از متلاشی شدن یک باند متخلف در حوزه آثار تاریخی و کشف یک دستگاه فلزیاب غیر مجاز از آنها خبر داد.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، علی مشهدی در تکمیل این خبر گفت: با تلاش و پیگیری اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) و عوامل انتظامی شهرستان خمین یک باند متخلف در حوزه آثار تاریخی که قصد حفاری غیرمجاز در منطقه را داشتند قبل از هر گونه اقدامی شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی مشهدی در ادامه گفت: متخلفان پس از دستگیری جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمین گفت: از این باند یک دستگاه فلزیاب پیشرفته کشف و ضبط شد.

مشهدی اظهار کرد: بر اساس قانون، حمل و استفاده از هر گونه فلزیاب بدون مجوز از میراث فرهنگی جرم بوده و علاوه بر ضبط اینگونه دستگاه‌ها توسط دولت، مجرم مشمول قانون قاچاق کالا و ارز شده و جریمه ای معادل یک تا سه برابر ارزش دستگاه مذکور اخذ خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در کلیه جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و پایانه‌های مسافرتی در کلیه شهرستان‌های استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان حمید رضا محققیان، امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ اظهار کرد: امروز صدای شلیک پدافند هوایی در برخی نقاط استان به ویژه منطقه شرق شهرستان اصفهان شنیده شد.

وی افزود: با توجه به گزارشات مقامات نظامی و امنیتی استان، رؤیت چند ریزپرنده در حریم هوایی استان باعث فعال شدن پدافند هوایی مناطق مختلف شرق استان شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان بیان کرد: باتوجه به تمهیدات اندیشیده شده، برای حفظ امنیت گردشگران، بامداد امروز برای مدت زمان محدودی پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان متوقف شد.

محققیان خاطر نشان کرد: با توجه به رفع هرگونه خطر، در حال حاضر تمامی پایانه‌های مسافرتی استان از جمله فرودگاه بین‌المللی اصفهان و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان مطابق با روال عادی فعال بوده و گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی در کنار شهروندان می‌توانند از این جذابیت‌ها به ویژه در محور زیبا و تاریخی و طبیعی زاینده‌رود که دوباره به‌دلیل جریان یافتن دوباره زاینده‌رود جذاب‌تر از هر زمان دیگر است بازدید به عمل آورند.

کد خبر 745951

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است