Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@18:52:29 GMT

کوچ عشایر از دزفول ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۳۱۹۲

کوچ عشایر از دزفول ممنوع شد

محسن پورفرخی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اهمیت حفظ سلامت جامعه، برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا تا اطلاع بعدی هرگونه کوچ درون شهرستانی و برون استانی عشایر شهرستان دزفول تا آخر اردیبهشت ماه ممنوع است.
وی خواستار همکاری عشایر در این زمینه شد و گفت: طبق دستور سازمان امور عشایر کشور، به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کوچ عشایر به همه استان‌ها بویژه به مقاصد  اصفهان و لرستان با جدیت کنترل می‌شود و ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 رییس اداره امور عشایر دزفول افزود: لازم است در وضعیت کنونی، عشایر از کوچ فروردین‌ماه طبق روال هر ساله  خودداری کنند و آن را تا فراهم شدن شرایط مناسب به تاخیر اندازند.
وی اظهارداشت: اطلاع رسانی لازم درخصوص زمان کوچ عشایر از طریق اداره امور عشایر دزفول انجام خواهد شد.
پورفرخی افزود: فرمانداری ویژه شهرستان دزفول و اداره امورعشایر در راستای خدمت به این قشر مولد با اختصاص بخشی از اعتبارات ارزش افزوده برای خدمت به جامعه عشایری شهرستان دزفول اقدامات بسیار خوبی در زمینه زیرساخت‌های عمرانی انجام داده‌اند.
 وی گفت: طبق بخشنامه دریافتی با هرگونه کوچ زودهنگام عشایر در ورودی استان‌ها برخورد می‌شود ضمن اینکه خودروهای حامل بار آنها متوقف و ضمن اعمال جریمه، بازگشت داده می‌شوند.
 رییس اداره امور عشایر دزفول از خانوارهای عشایری خواست ضمن محدود کردن رفت و آمدهای خود حتی در امور روزانه شخصی، از هرگونه مراجعه غیرضروری در سطح شهرستان اجتناب کنند.

وی گفت: عشایر می‌توانند تا پایان زمان مشخص شده از مراتع قشلاقی استفاده کرده و اجباری به کوچ زودهنگام و خروج از مراتع برای آنها نیست.

چهار هزار خانوار عشایری با جمعیت ۳۰ هزار نفر در دزفول وجود دارد که معیشت اصلی آنها دامداری و تولید گوشت قرمز  است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اصفهان جامعه گوشت قرمز ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اداره امور امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول

علی اکبر حسینی محراب  استاندار خوزستان با اشاره به اینکه گام‌های صادراتی خوبی در این واحد تولیدی برداشته شده است بر افزایش تعامل این هلدینگ با کشاورزان تاکید کرد. 

 هلدینگ رحمت تجارت که اسفند سال ۱۴۰۲ با حضور وزیر جهاد کشاورزی در دزفول به طور رسمی افتتاح شد فعالیت آزمایشی خود را از سال ۹۸ آغاز کرد. 

 این هلدینگ از ۲ هزار و ۴۰۰ کشاورز شمال خوزستان و استان‌های همجوار حمایت می‌کند و ۱۵۰ واحد دامپروری سطح کشور نیز زیر پوشش این هلدینگ برای تامین خوراک دام قرار دارند.

مجتمع کارخانجات هلدینگ رحمت تجارت در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر دزفول و در محل چهارراه آوج این شهرستان قرار دارد که فعالیت آزمایشی خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است.

هلدینگ رحمت تجارت با هدف پشتیبانی از کشاورزان شمال خوزستان، ارزآوری برای کشور و ایجاد اشتغال پایدار تاسیس شده است.

بازدید از طرح‌های اقتصادی و زیرساختی، دیدار با نخبگان، شرکت در نشست شورای اداری شهرستان و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های سفر استاندار خوزستان به شهرستان دزفول است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • نشست مدیرکل اتباع البرز با اعضای بخشداری آسارا
  • سه ماه حبس برای درمانگر غیر مجاز دام در شهرستان بروجرد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد