Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@06:51:20 GMT

توليد محور پيشرفت اقتصادي

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۳۴۳۸

توليد محور پيشرفت اقتصادي

خبرگزاری آریا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تولید می تواند محور تحرک و پیشرفت اقتصادی باشد و وضعیت اقتصاد کلان را بهبود بخشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «علی اکبر کریمی » افزود: رهبر معظم انقلاب سال گذشته را با عنوان "رونق تولید" نامگذاری کردند و در این راستا تلاشهای مطلوبی انجام شده است.
وی اظهارداشت: نامگذاری سال ها با رویکرد اقتصادی به ویژه در سالهای اخیر با تاکید بر لزوم پرداختن به تولید به عنوان یکی از مهمترین شاخص های عملکردی اقتصاد کلان کشور بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه امسال رهبر معظم انقلاب بر یک جهش بزرگ در حوزه تولید تاکید کرده اند، ادامه داد: تولید شاخص عملکردی مهم و زیربنایی بوده که بسیاری از شاخصه های عملکردی دیگر در اقتصاد مانند اشتغال، صادرات و غیره متصل و وابسته به آن است.
وی با بیان اینکه برای تحقق شعار " جهش تولید" در کشور سه بخش کلی وجود دارد، گفت: بخش نخست حرکت و فعالیتی است که قانونگذاران، سیاستگذاران و تصمیم گیرندگان در حوزه دولت و حاکمیت از جمله مجلس شورای اسلامی می تواند انجام دهد.
کریمی افزود: بخش دوم به حرکت و فعالیت فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در تلاش مضاعف برای افزایش سطح بهره وری و تولید، افزایش کیفیت تولید و تکمیل زنجیره های تولید و غیره مربوط می شود.
وی اظهارداشت: بخش سوم بر فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، تبلیغ کالاهای مزبور و خودرداری از مصرف کالاهای وارداتی به ویژه کالاهای قاچاق از سوی مردم تاکید دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ابتدای سال جاری رئیس مجلس به کمیسیون ویژه حمایت از تولید ماموریت داده تا تدابیر و اقدامهایی را در حوزه قانونگذاری برای تحقق جهش تولید دنبال کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی با تاکید براینکه انتظار می رود در نخستین فرصت کمیسیون مزبور بتواند مباحث مربوط به تولید را جمع بندی کند، گفت: در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز مهمترین اقدام برای تحقق شعار امسال، بسترسازی مناسب برای رفع موانع تامین مالی در واحدهای تولیدی و تقویت آنها است.
کریمی افزود: با وجود آنکه نقدینگی بخش خصوصی در سال گذشته از مرز دو هزار و 200 هزار میلیارد تومان فراتر رفته اما متاسفانه حجم نقدینگی مورد نظر در تولید به کار گرفته نشده است.
وی با اعلام این مطلب که بیش از 85 درصد از نقدینگی مزبور در سپرده های بانکی حبس شده و با سودهای بالا در اختیار فعالیت های غیر تولیدی قرار گرفته است، اظهارداشت: نظام بانکی و حجم نقدینگی بخش خصوصی در خدمت تولید نیست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به رادیو اقتصاد یادآور شد: یکی از راهکارهای اساسی تحقق جهش تولید رفع مشکل رابطه میان نقدینگی بخش خصوصی با تولید و بسترسازی برای سوق دادن این حجم از نقدینگی به سمت تولید است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تولید محور پیشرفت عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید ضمن تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیرو‌های مسلح به جهت پاسخ دندان شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسئولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیاز‌های صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیرو‌های مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید نمودند.

سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع در جریان این بازدید با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار موثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع گفت: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش پایه و مرز شکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان سپند از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید فخری زاده تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • ارزبری ۳ میلیارد دلاری خودروهای مونتاژی
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور