Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@18:03:41 GMT

ضد عفونی و سم پاشی شهر و اخطارهای جهانی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۳۵۵۱

ضد عفونی و سم پاشی شهر و اخطارهای جهانی

نتیجه زیر را‌ از تلاش های سازمان بیان فرموده بودند، عین خبر در خبرانلاین:  5 محور اصلی پایتخت ضدعفونی شدند.
صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران: صبح امروز با حضور 150 نیروی انسانی به همراه 70 دستگاه واترجت و 75 هزار لیتر محول ضدعفونی کننده محورهای تهرانپارس، میدان صادقیه، امامزاده حسن، خاوران و میدان راه‌آهن ضدعفونی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این محورها هر دو یا سه روز یک بار شست‌وشو می‌شوند و در هر محور 15 دستگاه واترجت و 30 نیروی انسانی فعال هستند. تاکنون هیچ کدام از ۱۵ هزار نیروی پاکبان در شهر تهران به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند که این امر حکایت از آن دارد که پروتکل های بهداشتی از سوی این سازمان حتی پیش از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور رعایت می‌شد.

ضمن تشکر از مدیریت محترم و زحمتکش سازمان و ۱۵۰۰۰ پاکبان عزیز که تلاشی ستودنی در این امر داشته اند، می بایستی در نتیجه گیری مدیریت محترم سازمان کمی تامل کنم.
در اوایل این ضد عفونی ها بنده در همین سایت مطلبی را درعدم ضرورت ضد عفونی به این شکل و در این زمان و عدم توجیهه اقتصادی این عمل بشرح ذیل نوشتم:  اقدام بی فایده ضدعفونی شهر توسط آتش نشانان فداکار

شکی نیست هر کس که بخواهد در مقابل کلمه ترکیبی «ضد عفونی» صحبت کند تقریبا از اول بازنده باید او را فرض کرد ولیکن در بالا عرض کردم کمی تامل ؟  بیایید این تامل را باهم دنبال کنیم، ویروس کرونا با انسان متحرک، حرکت می کند و از طریق تماس شیوع پیدا می کند.
در ضمن این را هم می دانیم که ضد عفونی کار خوبی است ولی ایا این ویروس در سطح معابر نشسته و منتظر شکار طعمه می باشد مگر بال دارد که از زمین به بالا پریده و وارد دهان طرف شود!
مگر مردم معابر را لیس می زنند (عین کلمات تحقیق دانشمندان در خارج، در این مقاله پیوست ) بنا به فرمایش مدیریت محترم ۷۵/۰۰۰ لیتر ماده ضد عفونی! صرف فقط ۶ معبر شده است و هر دو یا سه روز اینکار تکرار میشود؟
در ضمن ایا از چاله در امدن و وارد چاه شدن معقول است؟ این مقدار مواد در اینده چه بلایی بر سر مردم تهران و شهرها خواهد اورد الرژی، سرطان... ( این مقاله پیوست)  اگر فقط مقدار دو روز مواد مصرفی در این شش معبر بین تهرانی ها برای ضد عفونی دستهایشان بصورت موضعی تقسیم می شد بهتر نبود ؟ حال شما دریابید مقدار و حجم مواد ضد عفونی کننده و سمی ورودی در طبیعت تهران در پنج هفته گذشته را ؟
عرض کردم بله یک بیمارستان حتما باید روزانه یا حتی ساعتی ضد عفونی شود ولی یک معبر؟ انهم با شناختی که از ویروسی کرونا داریم که بلافاصله بعد از ضد عفونی اگر نفر بعدی که از انجا عبور کند امکان الوده کردن و ایجاد همان شرایط قبل را میتواند داشته باشد، ایا انقدر ضرروی است که این حجم از مواد و این مقدار هزینه و این مقدار انرژی برای ان صرف شود ؟ در مهندسی می گویم برای این ویروس چاق « هزینه فایده» ندارد!

باز نگری و نداشتن تعصب و مطالعه  تحقیقات دیگران شرط عقل است، دو مقاله از دو منبع بسیار معتبر در عدم کارامدی ضد عفونی و خطرات ضد عفونی انسانها و محیط زیست برای کرونا به پیوست تقدیم می شود حتما بخوانید، نوشته چشم بادامی ها و چشم ابی ها با کروات هست یعنی حتما درست است! صدها مطالعه مشابه موجود است ولی این دو منبع معتبر انشا الله کفایت می کند، اگر تعصب بی خودی نداشته باشیم. حال پاراگراف اخر خبر هم بر عکس نتیجه گیری مدیریت محترم سازمان عملا صحت عرایض بنده را تایید می کند تا عملکرد بهداشتی ... اگر از تعداد ۱۵۰۰۰ پاکبان در مدت پنج هفته حتی یکی بیمار نشده است این به دو معنی است یا ... یا هم همان عرض بنده است که ویروس در سطح معابر کاره ای نیست و عملا خود را داریم خسته می کنیم انهم با هزینه گزاف مالی برای شهر و جانی برای شهروندان!

شاید بهتر باشد مواد ضد عفونی را به شهروندان جهت استفاده بهینه تقسیم تا انها درستر بکار بگیرند. البته ضد عفونی کار پسندیده و ضروری است ولی شاید برای این ویروس خاص انهم در سطح معابر نه خیلی زیاد؟
بنده قصد نقد فرد یا سازمانی خاصی را اصلا ندارم، ولیکن وظیفه خود می بینم که در باره بعضی مسایل رک باشم. خواهشا از زدن سموم بطور جدی در سطح شهر یا روی شهر و مردم حقیقتا دوری کنید، این موضوع شاید روزی بیک چالش حقوقی تبدیل شود، چقدر خوب میشد اگر مردم و مسولان به افراد دلسوز گوش فرا می دادند.

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران

کد خبر 1369975

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا مدیریت محترم ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی خوسف برای بیماری تب کریمه و کنگو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، شریفی اعلام کرد: دامداران با توجه به آغاز فصل گرما نسبت به سم پاشی اماکن دامی خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما دامداران برای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نسبت به سم پاشی دام‌ها و اماکن دامی خود اقدام کنند.

شریفی افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام بوده که از طریق گزش کنه هیالوما بیماری را به انسان و دام منتقل می کند.

رئیس شبکه دامپزشکی خوسف اقدامات این شبکه در سال ۱۴۰۲ در پیشگیری و مبارزه با این بیماری را سم پاشی بیش از ۲۷۶ هزار و ۷۵۰ متر مربع از اماکن دامی، بیش از ۳۲ هزار و ۱۳۰ رأس گوسفند و بز، بیش از هزار و ۴۰۰ رأس گاو و گوساله و دو هزار و ۹۰۰ نفر شتر در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی دام عنوان و بر لزوم مبارزه با انگل‌های خارجی توسط دامداران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • توصیه به گندمکاران برای مبارزه علیه آفت سن گندم
  • جان باختن بیش از یک هزار تن بر اثر بیماری های عفونی در افغانستان
  • هشدار دامپزشکی خوسف برای بیماری تب کریمه و کنگو
  • مبارزه علیه آفت سن گندم به ۵۰۰ هزار هکتار رسید
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • مهمترین توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • چگونه توت‌فرنگی را بشوییم که برای خوردنش نگران میکروب‌ها نباشیم؟
  • سالم‌سازی هوای پاک محیط با پلاسمای سرد