Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا در استان‌های اصفهان، چهار محال بختیاری و یزد از برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیکی با هدف مقابله و کنترل کرونا ویروس در کشور خبر داد و گفت: رزمایش مذکور برای تکمیل عملیات‌های قبلی با یک حجم و جهش بیشتری برگزار می‌شود. ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار جواد استکی پیش از ظهر امروز در رزمایش دفاع بیولوژیک در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به روز پاسدار و تبریک این روز به مردم به ویژه پاسداران اظهار داشت: رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی یک رزمایش سراسری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از فرمان فرمانده کل قوا به نیروهای مسلح این رزمایش در مجموعه سپاه علی رغم اینکه از ورود این ویروس به کشور فعالیت خود را شروع کرده بود، طراحی شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا در استان‌های اصفهان، چهار محال بختیاری و یزد با بیان اینکه اقدامات پیشگیری و مقابله ای با کرونا ویروس در سراسر کشور در حال انجام است، گفت: این رزمایش برای تکمیل عملیات‌های قبلی با یک حجم و جهش بیشتری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اولین اقدام در رزمایش دفاع بیولوژیک، پاکسازی محیطی است، چرا که ویروس در محیط به ویژه محیط‌هایی که تردد وجود دارد و افراد بیشتر تماس دارند، فعالیت می‌کند.

سردار استکی ادامه داد: رزمایش مذکور در سه استان اصفهان، چهار محال بختیاری و یزد طراحی شده و همه یگان‌های جنگ نوین که در دفاع مقدس استفاده می‌کردیم بازسازی شد، خودروهای رفع آلودگی با نام درخش، هلدرها و تمامی تجهیزاتی که در این مسیر می‌تواند به ما کمک کند در یگان‌ها فراهم شد.

وی با اشاره به آموزش‌های لازم به پرسنل برای استفاده از تجهیزات، اظهار داشت: آموزش با حضور بهیاران، پزشک‌یاران و مجموعه‌ای از یگان‌های مختلف در این سه استان صورت گرفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا در استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و یزد خاطرنشان کرد: رزمایش دفاع بیولوژیکی در استان چهار محال بختیاری چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد ولی در استان‌های اصفهان و یزد این رزمایش امروز نهم فروردین ساعت 10 صبح آغاز شد.

اجرای رزمایش دفاع بیولوژیک در گلستان / سپاه تا نابودی کامل کرونا در کنار مردم می‌مانداجرای رزمایش دفاع بیولوژیکی ‌در آذربایجان شرقی با 4000 بسیجی و پاسدار/نقاط آلوده ‌ضدعفونی می‌شود‌آغاز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی و درمان در استان کرمانشاه+ تصاویر

وی افزود: اهدافی که برای رزمایش دفاع بیولوژیکی در جغرافیای این 3 استان در نظر گرفته شده به این صورت است که ابتدا در مرکز استان و بعد از شروع رزمایش در تکمیل اقداماتی که انجام شده یگان‌ها به مناطقی که نیاز به ضدعفونی است، می‌روند و ضمن اقدام به ضدعفونی، بسته‌های بهداشتی در حاشیه شهرها شامل ژل، دستکش، ماسک و غیره توزیع می‌کنند.

سردار استکی تصریح کرد: درصدد تهیه بسته‌های معیشتی هم برای نیازمندان هستیم هر چند که در گذشته این کار در قالب محرومیت‌زدایی انجام می‌شد و امید است به اقشاری که در شرایط فعلی با مشکل معیشتی مواجه هستند کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها با اولویت توزیع و توسعه این ویروس این فعالیت‌ها انجام می‌شود، گفت: تا پایان نابودی این ویروس منحوس در کنار مردم هستیم و هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا در استان‌های اصفهان، چهار محال بختیاری و یزد ادامه داد: در اصفهان بیش از 300 خودرو شامل درخش، روتست، هلدر، آتش‌نشانی و موتور سواران بسیجی و پاسدار و سم‌پاش‌های کوله‌ای به کار گیری شده‌اند و یگان‌های لشکر 14 امام حسین(ع)، لشکر 8 نجف، گروه توپخانه، مهندسی، بیمارستان شهید صدوقی و دانشگاه امیرالمومنین(ع) در رزمایش امروز حضور دارند.

وی افزود: بیمارستان سیار از اصفهان ابتدا در قم فعالیت داشت و اکنون به تهران منتقل شده و هم اکنون بیمارستان شهید صدوقی پذیرش و آمادگی برای تکمیل رزمایش دارد به غیر از آن چهار بیمارستانی که پذیرش بیماران کرونایی را به عهده دارند.

سردار استکی با اشاره به حضور یگان‌ها در استان‌های چهار محال بختیاری و یزد، اظهار داشت: تیپ 18 الغدیر و رده‌های سپاه در یزد و تیپ 44 حضرت قمر بنی هاشم و 3 سپاه استانی و رده‌های بسیج در چهار محال بختیاری در این امر مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 3 هزار بسته بهداشتی تدارک دیده شده که امیدواریم تعداد بیشتری تهیه کنیم و در اختیار مردم قرار برهیم، بسته‌های معیشتی به علت مشکلات تعطیلی هنوز تکمیل نشده ولی با توصیه استاندار اصفهان میوه هم در کنار دیگر مایحتاج ضروری مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/166/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رزمایش دفاع بیولوژیکی رزمایش دفاع بیولوژیک برای تکمیل یگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد